Amateurvoetbal algemeen

NovioMagnus

New member
Door de schrijfwijze van ROAC daalt de betrouwbaarheid van dit document ;) En zo zijn er wel meer verenigingsnamen anders geschreven dan in Sportlink vermeld staan.

En als hoogtepunt valt Leones onder district Oost en niet onder district Zuid1.
 
Laatst bewerkt:

Sensini

Active member
Door de schrijfwijze van ROAC daalt de betrouwbaarheid van dit document ;) En zo zijn er wel meer verenigingsnamen anders geschreven dan in Sportlink vermeld staan.

En als hoogtepunt valt Leones onder district Oost en niet onder district Zuid1.
Hoogtepunt vind ik "seizoen 2020/'2020"...
 

Sensini

Active member
Heeft de KNVB voorkennis wat betreft de 2e Corona-golf? En gaan ze er al vanuit dat er na de winterstop niet meer gevoetbald kan worden.
Dat denk ik niet. De apostrof staat voor een weglating, dus ik denk dat het staat voor seizoen 2020-12020....
 

Unregistere

Well-known member
Gewoon een klein foutje. Maar in plaats van naar de details te kijken, lijkt het mij verstandiger om de discussie over de indelingen op te starten.
 

JMD

Well-known member
Ik ben even de draad kwijt, is ergens een overzicht te vinden welke ploegen komend seizoen 2e/3e/HK spelen?
 

Forza AZ

Well-known member
Ik ben even de draad kwijt, is ergens een overzicht te vinden welke ploegen komend seizoen 2e/3e/HK spelen?
-Tweede Divisie is hetzelfde als vorig seizoen
-Derde Divisie zijn Jong ADO en Jong Almere (terug naar Beloftecompetitie), ONS Sneek (vrijwillige degradatie) en Lienden (gestopt) uit. Sportlust'46, Staphorst, ACV, Hollandia, JOS en Unitas gepromoveerd uit Hoofdklasse.
 

Unregistere

Well-known member
Ik ben even de draad kwijt, is ergens een overzicht te vinden welke ploegen komend seizoen 2e/3e/HK spelen?

Om te beginnen zou je eens hier op DVK kunnen kijken bij de nieuwe topics over de derde divisie A en B. De indeling van de nieuwe tweede divisie staat ook in het centrale topic van de tweede divisie. Dan ben je al een heel eind. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

bqandy

Well-known member
De definitieve indelingen van de hoofdklassen. Worden op 1 juli openbaar. Maar ik kreeg het al eerder. :)

Hoofdklasse A zaterdag: Achilles’29 (Groesbeek), Achilles Veen, ARC (Alphen aan de Rijn), Capelle, Jodan Boys (Gouda), DHSC (Utrecht), DUNO (Doorwerth), FC ‘s Gravenzande, Feyenoord, Poortugaal, Rijnvogels (Katwijk), Rijsoord (Ridderkerk), Scherpenzeel, Smitshoek (Barendrecht), Spijkenisse, Zwaluwen (Vlaardingen).

Hoofdklasse B zaterdag: AZSV (Aalten), Berkum (Zwolle), Buitenpost, De Dijk (Amsterdam), DETO (Vriezenveen), Eemdijk (Bunschoten), Flevo Boys (Emmeloord), Genemuiden. HZVV (Hoogeveen), Noordscheschut, NSC Nijkerk, ONS Sneek, SDC Putten, Swift (Amsterdam), Urk, Volendam.
Hoofdklasse A zondag: Alcides (Meppel), Alphense Boys, Be Quick 1887 (Groningen), Emmen, HBS (Den Haag), Hoogeveen, Longa’30 (Lichtenvoorde), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKZVC (Zieuwent), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), TAC’90 (Den Haag), Velsen, De Zouaven (Grootebroek).
Hoofdklasse B zondag: AWC (Wijchen), Baronie (Breda), EHC (Hoensbroek), Halsteren, IFC (Hendik Ido Ambacht), Juliana’31 (Malden), Leonidas (Rotterdam), Meerssen, Minor ( Nuth), Moerse Boys (Zundert), Nuenen, OJC Rosmalen, Orion (Nijmegen), TOGB (Berkel en Rodenrijs), UDI’19 (Uden) , VOC (Rotterdam).

Start competie op 5/6 september. Week later dus.
 

Fregge

Well-known member
Benieuwd naar de geplaatste teams voor de voorrondes van de KNVB Beker. Als ik kijk naar de districtbeker gok ik:
Uit Zuid 1: Achilles Veen, Sliedrect, Cluzona, Nemelaer
Uit Zuid 2: Sowieso: Deurne, SV Meersen en NWC. En dan Erp of EHC.

Alleen gekeken naar het resultaat uit laatst gespeelde ronde.
 

noordooster

Well-known member
De definitieve indelingen van de hoofdklassen. Worden op 1 juli openbaar. Maar ik kreeg het al eerder. :)

Hoofdklasse A zaterdag: Achilles’29 (Groesbeek), Achilles Veen, ARC (Alphen aan de Rijn), Capelle, Jodan Boys (Gouda), DHSC (Utrecht), DUNO (Doorwerth), FC ‘s Gravenzande, Feyenoord, Poortugaal, Rijnvogels (Katwijk), Rijsoord (Ridderkerk), Scherpenzeel, Smitshoek (Barendrecht), Spijkenisse, Zwaluwen (Vlaardingen).

Hoofdklasse B zaterdag: AZSV (Aalten), Berkum (Zwolle), Buitenpost, De Dijk (Amsterdam), DETO (Vriezenveen), Eemdijk (Bunschoten), Flevo Boys (Emmeloord), Genemuiden. HZVV (Hoogeveen), Noordscheschut, NSC Nijkerk, ONS Sneek, SDC Putten, Swift (Amsterdam), Urk, Volendam.
Hoofdklasse A zondag: Alcides (Meppel), Alphense Boys, Be Quick 1887 (Groningen), Emmen, HBS (Den Haag), Hoogeveen, Longa’30 (Lichtenvoorde), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKZVC (Zieuwent), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), TAC’90 (Den Haag), Velsen, De Zouaven (Grootebroek).
Hoofdklasse B zondag: AWC (Wijchen), Baronie (Breda), EHC (Hoensbroek), Halsteren, IFC (Hendik Ido Ambacht), Juliana’31 (Malden), Leonidas (Rotterdam), Meerssen, Minor ( Nuth), Moerse Boys (Zundert), Nuenen, OJC Rosmalen, Orion (Nijmegen), TOGB (Berkel en Rodenrijs), UDI’19 (Uden) , VOC (Rotterdam).

Start competie op 5/6 september. Week later dus.

Dit komt grotendeels, of helemaal ?, overeen met wat we een poosje geleden hier al zagen.

Ik blijf het jammer vinden, dat in de za Hoofdklasse B niet de Dijk, Swift en Volendam vervangen zijn door DUNO, Scherpenzeel en Achilles '29.
Voordeel zou dan ook zijn, dat je met Achilles '29 al 1 zekere degradant hebt.

Zou ook voor AZSV leuker zijn als alle Gelderse teams in B zouden zitten.
Maar ik vermoed, dat de KNVB het zo doet om Feyenoord niet tegen die Amsterdamse teams te laten spelen.

Wat de noordelijke representanten in de zondag Hoofdklasse A daarvan vinden kunnen mensen als bqandy of Mug beter zeggen.
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Dit komt grotendeels, of helemaal ?, overeen met wat we een poosje geleden hier al zagen.

Ik blijf het jammer vinden, dat in de za Hoofdklasse B niet de Dijk, Swift en Volendam vervangen zijn door DUNO, Scherpenzeel en Achilles '29.
Voordeel zou dan ook zijn, dat je met Achilles '29 al 1 zekere degradant hebt.

Zou ook voor AZSV leuker zijn als alle Gelderse teams in B zouden zitten.
Maar ik vermoed, dat de KNVB het zo doet om Feyenoord niet tegen die Amsterdamse teams te laten spelen.

Wat de noordelijke representanten in de zondag Hoofdklasse A daarvan vinden kunnen mensen als bqandy of Mug beter zeggen.
Van zaterdag weet ik het niet. Maar op zondag zijn TAC'90 (nu derby tegen HBS) en TOGB van klasse gewisseld in vergelijking met de eerste versie.
Ik had Be Quick liever tegen nog meer Gelderse clubs zien spelen.
 

Arjen

Member
Van zaterdag weet ik het niet. Maar op zondag zijn TAC'90 (nu derby tegen HBS) en TOGB van klasse gewisseld in vergelijking met de eerste versie.
Ik had Be Quick liever tegen nog meer Gelderse clubs zien spelen.
Ik had ook liever AWC en Juliana'41 gezien dan HBS en T.A.C.'90.
 

Mug

Member
Weer meer kilometers. Zes nieuwe ploegen.Voor Alcides, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik hoop dat de jeugd en de jonge talenten het dit seizoen laten zien .
 

Joost

Well-known member
De definitieve indelingen van de hoofdklassen. Worden op 1 juli openbaar. Maar ik kreeg het al eerder. :)

Hoofdklasse A zaterdag: Achilles’29 (Groesbeek), Achilles Veen, ARC (Alphen aan de Rijn), Capelle, Jodan Boys (Gouda), DHSC (Utrecht), DUNO (Doorwerth), FC ‘s Gravenzande, Feyenoord, Poortugaal, Rijnvogels (Katwijk), Rijsoord (Ridderkerk), Scherpenzeel, Smitshoek (Barendrecht), Spijkenisse, Zwaluwen (Vlaardingen).
Hoofdklasse B zaterdag: AZSV (Aalten), Berkum (Zwolle), Buitenpost, De Dijk (Amsterdam), DETO (Vriezenveen), Eemdijk (Bunschoten), Flevo Boys (Emmeloord), Genemuiden. HZVV (Hoogeveen), Noordscheschut, NSC Nijkerk, ONS Sneek, SDC Putten, Swift (Amsterdam), Urk, Volendam.
Hoofdklasse A zondag: Alcides (Meppel), Alphense Boys, Be Quick 1887 (Groningen), Emmen, HBS (Den Haag), Hoogeveen, Longa’30 (Lichtenvoorde), Purmersteijn (Purmerend), RKAVV (Leidschendam), RKZVC (Zieuwent), SDO (Bussum), Silvolde, SJC (Noordwijk), TAC’90 (Den Haag), Velsen, De Zouaven (Grootebroek).
Hoofdklasse B zondag: AWC (Wijchen), Baronie (Breda), EHC (Hoensbroek), Halsteren, IFC (Hendik Ido Ambacht), Juliana’31 (Malden), Leonidas (Rotterdam), Meerssen, Minor ( Nuth), Moerse Boys (Zundert), Nuenen, OJC Rosmalen, Orion (Nijmegen), TOGB (Berkel en Rodenrijs), UDI’19 (Uden) , VOC (Rotterdam).

Start competie op 5/6 september. Week later dus.

Het is nu ook definitief. Heel raar dat zowel in Gelderland als in Zuid-Holland de splitsing gemaakt is tussen clubs die betrekkelijk dicht bij elkaar liggen.
 

JMD

Well-known member
Het is nu ook definitief. Heel raar dat zowel in Gelderland als in Zuid-Holland de splitsing gemaakt is tussen clubs die betrekkelijk dicht bij elkaar liggen.
Inderdaad. Op zondag hadden die 3 'Rotterdamse' HKclubs imo echt naar A gemoeten en die 3 clubs uit de Achterhoek naar B.
Dat je in de Randstad ergens een splitsing gaat krijgen van clubs die bij elkaar zitten is niet te voorkomen, maar die 3 clubs uit de Achterhoek hebben nu (op die derby's na) allemaal uitwedstrijden die heel ver zijn.
 
Bovenaan