Amateurvoetbal algemeen

Fregge

Well-known member
Dat er dispensatie aangevraagd moet worden. Eigenlijk zegt de KNVB nu: "Als Frenkie de Jong zich om laat bouwen, voetbalt hij bij de Oranje Leeuwinnen" terwijl er niks verandert aan z'n kwaliteiten
 

Unregistere

Well-known member
Tja, zo is het nu eenmaal geregeld in de senioren. Op zich vind ik dat niet heel vreemd, vrouwenvoetbal en mannenvoetbal is toch nog wel heel verschillend. En voetbal is geen gemengde sport, zoals korfbal. Dus in mijn ogen is het logisch dat er dispensatie nodig is.

Wel een leuk experiment natuurlijk, dat Ellen het nu bij de mannen mag proberen.
 

gevegt

Well-known member
Tja, zo is het nu eenmaal geregeld in de senioren. Op zich vind ik dat niet heel vreemd, vrouwenvoetbal en mannenvoetbal is toch nog wel heel verschillend. En voetbal is geen gemengde sport, zoals korfbal. Dus in mijn ogen is het logisch dat er dispensatie nodig is.

Wel een leuk experiment natuurlijk, dat Ellen het nu bij de mannen mag proberen.
Zoals ik het begreep speelt ze al jaren mee bij de mannen.
Niet dat het veel uit maakt, veel verschil zal je niet zien.
 

Unregistere

Well-known member
Stel dat de pilot slaagt en de KNVB staat dit toe voor alle amateurniveaus en zelfs voor BVO's. Welke vrouw zou jij dan als versterking voor jouw favoriete team zien?

Poll: Welke vrouw wil je in het 1e van jouw favoriete club?
[*]Sari van Veenendaal
[*]Desiree van Lunteren
[*]Stefanie van der Gragt
[*]Anouk Dekker
[*]Dominique Bloodworth
[*]Kika van Es
[*]Merel van Dongen
[*]Daniëlle van de Donk
[*]Sherida Spitse
[*]Jackie Groenen
[*]Jill Roord
[*]Victoria Pelova
[*]Lieke Martens
[*]Lineth Beerensteyn
[*]Vivianne Miedema
[*]Shanice van de Sanden
[*]Danique Kerkdijk
[*]Lynn Wilms
[*]Aniek Nouwen
[*]Siri Worm
[*]Tessel Middag
[*]Inessa Kaagman
[*]Ashleigh Weerden
[*]Renate Jansen
[*]Joëlle Smits
[*]Vanity Lewerissa
[*]Fenna Kalma
[*]een andere, nl. (noem naam)
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
 

De Groene Scout

Well-known member
Qua voetbal kan er gewoon echt niet 1 meekomen. Een keeper moet al sowieso niet kiezen, want er is geen enkele vrouw in de wereld die ook maar een beetje in de buurt komt van de meest belabberde mannen-keeper uit de kelderklasse. Vrouwen kunnen gewoon niet keepen.
Als ik dan toch moet kiezen, dan gaan we gewoon voor Victoria Pelova, omdat ze wel aardig kan twerken.
 

Joost

Well-known member
Zou Miedema ze niet gewoon binnen schieten als ze bij HSC in de spits staat?
Nee, en daarvan is ook vorige week een mooi voorbeeld geweest.

Turbine Potsdam, vorig jaar 4e in de Duitse Bundesliga voor vrouwen oefende tegen een mannenploeg uit de Kreisoberliga Haverland; SG Saarmund. Dat is het 11e niveau in Duitsland. Turbine verloor met 2-9. De mannen wilde duidelijk wraak nemen voor de 1-0 nederlaag tegen de vrouwen van vorig jaar.
 

JMD

Well-known member
Nee, en daarvan is ook vorige week een mooi voorbeeld geweest.

Turbine Potsdam, vorig jaar 4e in de Duitse Bundesliga voor vrouwen oefende tegen een mannenploeg uit de Kreisoberliga Haverland; SG Saarmund. Dat is het 11e niveau in Duitsland. Turbine verloor met 2-9. De mannen wilde duidelijk wraak nemen voor de 1-0 nederlaag tegen de vrouwen van vorig jaar.
Ik verbaas me dan meer over hoe je met 2-9 kan winnen en het jaar ervoor 1-0 verliezen.... Totale onderschatting ofzo?
 

Baggio

Active member
Stel dat de pilot slaagt en de KNVB staat dit toe voor alle amateurniveaus en zelfs voor BVO's. Welke vrouw zou jij dan als versterking voor jouw favoriete team zien?

Poll: Welke vrouw wil je in het 1e van jouw favoriete club?
[*]Sari van Veenendaal
[*]Desiree van Lunteren
[*]Stefanie van der Gragt
[*]Anouk Dekker
[*]Dominique Bloodworth
[*]Kika van Es
[*]Merel van Dongen
[*]Daniëlle van de Donk
[*]Sherida Spitse
[*]Jackie Groenen
[*]Jill Roord
[*]Victoria Pelova
[*]Lieke Martens
[*]Lineth Beerensteyn
[*]Vivianne Miedema
[*]Shanice van de Sanden
[*]Danique Kerkdijk
[*]Lynn Wilms
[*]Aniek Nouwen
[*]Siri Worm
[*]Tessel Middag
[*]Inessa Kaagman
[*]Ashleigh Weerden
[*]Renate Jansen
[*]Joëlle Smits
[*]Vanity Lewerissa
[*]Fenna Kalma
[*]een andere, nl. (noem naam)
[sup]Tussenstand:[/sup]
results.cgi

[sup]Ook een poll maken? Klik hier[/sup]
Ik denk dat geen enkele dame uit dit lijstje zich over een heel seizoen staande weet te houden bij een mannen-4-klasser. Het fysieke aspect is zo dominant in het voetbalspel dat de dames absoluut niet mee kunnen komen. Dat is niet erg maar wel de realiteit.
 
Bovenaan