Ik vraag me af welke club(s) uit de 2e divisie graag zouden willen promoveren naar de 1e divisie.
Van der Zee noemt geen namen, maar is denk ik maar wat blij dat hij het er binnenkort weer over kan hebben.
Hier wordt vaak Duitsland aangehaald als voorbeeld van een open piramide met verplichte promotie en degradatie, maar dat is kennelijk ook niet helemaal het geval.
Volgens de voorzitter van HHC is het er in de bijeenkomsten van tweede en derde divisieclubs nooit serieus over gegaan.
HHC heeft in ieder geval geen belangstelling en volgens de voorzitter de meeste andere clubs ook niet.
"HHC Hardenberg zal de KKD niet halen
HHC speelt dit seizoen een prominente rol in de tweede divisie. Maar gedachten om in de Keuken Kampioen Divisie te gaan spelen zijn er totaal niet, zegt voorzitter Arend Jan Veurink. „We willen dolgraag een keer kampioen worden in de tweede divisie. Maar verder reiken de ambities niet.’’
De clubs zitten in de Coöperatieve Vereniging Tweede en Derde divisies (CVTD) regelmatig met elkaar om de tafel, maar Veurink kan zich niet voor de geest halen dat promotie naar de eerste divisie een zwaar gespreksonderwerp is geweest. „Voor mijn gevoel hebben de meeste clubs uit de tweede divisie ook geen interesse om de stap omhoog te zetten.’’"