SanMark.
Well-known member
Dat vind ik toch wel iets anders dan op sterven na dood. Zo hebben ze toch nog aardig wat jeugd (behalve in de onder-19 categorie). Meer dan ik had verwacht in ieder geval.
Je hebt gelijk. Dat was wat overdreven.
Dat vind ik toch wel iets anders dan op sterven na dood. Zo hebben ze toch nog aardig wat jeugd (behalve in de onder-19 categorie). Meer dan ik had verwacht in ieder geval.
Als het scouten zo makkelijk was geweest, dan hadden wel meer clubs zo goed gescout op 3de en 4de klasse niveau, en zeer veel van die spelers zijn geslaagd bij MSC, de Fidoms kun je er wel buiten laten want die kwamen uit een BVO jeugdopleiding dus daar van was wel bekend dat die wat kunnen.
De Fidoms speelden beide 1 jaar in de jeugd van Emmen . Camiel speelde daarvoor en daarna bij Hodo en Jos speelde daarvoor ook jarenlang bij Hodo. In hun Hodo tijd was het voor elke kenner al bekend, dat die jongens hogerop ook wel zouden slagen. Dat was echt niet omdat ze een jaartje bij Emmen voetbalden.
Overigens halen ook clubs als HZVV en Hoogeveen wel spelers van lagere teams uit de regio.
Maar minder dan MSC, omdat er bij beide clubs ( vooral bij HZVV ) ook regelmatig spelers vanuit de jeugd doorkomen.
Ja en HODO speelde in die tijd op tweede en eerste klas niveau dat is heel wat makkelijker scouten voor een hoofdklasse team daar kun je een blinde nog wel naar toe sturen en de uitblinkers eruit pikken dat is geen kwaliteit. Het is juist een kwaliteit dat je bij een 3de of 4de klasser spelers weghaalt die een jaar later er bijna gelijk staan in de hoofdklasse. Dat heb je een gouden pik als scouting of gewoon een zeer goede neus voor talent.
Ik ga liever op zaterdag bij Genemuiden, Staphorst of HHC kijken. Spelen gelukkig nog met zelf opgeleide spelers. Gelukkig zit er ook nog wat geld in die dorpen anders kwam daar ook geen publiek meer.
MSC heeft een geweldige scouting staf. Club is op sterven na dood en ze halen gewoon elk jaar spelers uit lagere klassen die er gelijk staan.
Dat is een geweldige prestatie.
Geld is niet altijd de reden .
Wanneer je graag een stap wilt maken om op een hoger niveau te kunnen spelen is dat toch een goede reden.
De kunst is vooral om in te schatten of spelers die er op een lager niveau bovenuit steken zich ook kunnen doorontwikkelen naar een hoger niveau. Dat is juist ontzettend lastig. Kennelijk hebben de scouts dat daar aardig in de smiezen.
Al dat domme gelul en interessant doenerij over een geweldige scoutingsstaf
Vraag je eigen spelers of ze er nog een paar weten en ze komen met dezelfde namen op de proppen. ( als ze die al niet uit hunzelf noemen )
Het enige is dan geld en overredingskracht om ze voor MSC te laten spelen.
Ik wil ze niet opnieuw noemen, maar van dat rijtje namen dat ik gaf kon elke kenner wel zien, dat ze op MSC-niveau zouden slagen.
Het is vooral knap, zulke jongens weten over te halen bij MSC te komen.
Hoewel er ook jongens kwamen waarvan ik het niet had verwacht, zoals Liezen van Zuidwolde.
Bij MSC heeft de laatste jaren vermoedelijk ook wel een beetje meegespeeld, dat jongens die kwamen enkele spelers uit de buurt goed kenden ( bv Robert Schonewille en Justin Benjamins ) en mede overgehaald hebben en misschien het verhaal, dat je bij MSC gemakkelijker kansen krijgt.
( Concurrentie vanuit hun tweede of A1 is er nauwelijks )
Als een club als MSC er dan kennelijk structureel in slaagt om de juiste spelers eruit te vissen, vind ik dat erg knap.
Volgens mij wel Mug. We kennen allemaal het fantastisch WKE van voor het faillissement. Toen de poen op was was het gebeurt. Spelers gaan voor de poen en nergens anders voor (en je kan ze het niet eens kwalijk nemen h?).Geld is niet altijd de reden .
Als een club als MSC er dan kennelijk structureel in slaagt om de juiste spelers eruit te vissen, vind ik dat erg knap.
Dat Fox niet gewoon de stekker eruit trekt. Er kijken nog meer mensen naar Kim Holland.
Dat Fox niet gewoon de stekker eruit trekt.