Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Ze zouden natuurlijk kunnen beginnen om wat goede jeugdtrainers aan te stellen.
Ipv de eerste 50K in het eerste te steken.

Misschien wordt er aan de A1 en C1 van een kleine club nog wel beter training gegeven dan aan de A1 van een grote stadsclub.
En dan verdient dat minstens evenveel waardering.

Het ??n hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk.

Dat zou waardering verdienen.
Maar helaas heb ik te vaak het tegenovergestelde gezien.
Waardoor spelers uit die teams er niet zelden mee stoppen.

Overigens bedoel ik met :
"Wat mij betreft hoeft men dan niet nog eens extra beloond te worden."
onder andere dat het eerste elftal als beloning geen punt in mindering krijgt omdat het niet aan de contract-eisen voldoet.
 

SanMark.

Well-known member
Kom nou niet met je standaard riedeltje want daar heb ik het niet over. Dus verziek niet elke discussie met hetzelfde oeverloze gedram.
 

SanMark.

Well-known member
En voor de rest hou je het weer lekker vaag. Met ik heb het zo vaak anders gezien en daardoor stoppen spelers. Allemaal aannames.
 

noordooster

Well-known member
Allemaal aannames.

Je lult weer ontzettend dom en uit je nek, knaap. Zoals zo vaak.
Als leider en ook als jeugdspeler en als volger heb ik het vaak genoeg gezien en gehoord om erover te kunnen oordelen.
Hoe clubs een potje maakten van de begeleiding van teams als E5, C4 , B3 enz. en waardoor als gevolg daarvan spelers afhaakten.
Maar misschien moet je je daarvoor meer verdiepen in hoe het echt zit.
 

de Kok

Member
Be Quick 1887 2 speelde jarenlang in de reserve Hoofdklasse.
Dit seizoen op eigen verzoek in de reserve tweede klasse.

BQ 2 dat ongeveer 16 x kampioen was in de reserve hoofdklasse en zo langzamerhand had dit elftal al jaren te veel kwaliteit voor dit niveau.
Iets dat je ook ziet in West 1 met KHFC of Westlandia, In OOst met HSC21 en ga maar door.
Gewoon in de standaard klassen laten acteren, maar daar zijn conservatieven als NO gloeiend op tegen.
 

de waan

Well-known member
Ik ook. Er zijn genoeg alternatieven te bedenken om de reservecompetities beter en aantrekkelijker te maken. Kijk daar eerst eens naar.
 

noordooster

Well-known member
Gewoon in de standaard klassen laten acteren, maar daar zijn conservatieven als NO gloeiend op tegen.

Daar ben ik inderdaad gloeiend op tegen.
En dat heeft niks te maken met conservatief, maar alles met gezond verstand gebruiken.
Als nagenoeg de hele voetbalwereld tegen beloftenteams in de standaardcompetities is, moet je helemaal niet beginnen met reserveteams van amateurs in die standaardcompetities.
Dat vind ik echt een volledig achterhaald standpunt en een minachting voor standaardteams en standaardcompetities.

Er zijn ook voldoende alternatieven voor BQ 1887 als ze niet in die leuke zo. res. hoofdklasse willen blijven.
Za 2 speelt res. eerste klasse. Als je daarmee promoveert kom je in de za. res. hoofdklasse Noord.
Een geweldig mooie en sterke competitie. Mooier dan welke standaard zo derde klasse dan ook. En er vallen ook geen teams uit weg omdat ze te weinig spelers hebben. En de jongens hoeven ook niet meer op zondagmorgen om 08.00 uur hun nest uit.

Of je maakt za1 sterk . Die spelen nu in een prachtige standaard derde klasse. En als je ze laat promoveren wordt het helemaal mooi.
Deze alternatieven heb ik BQ al eens eerder hier aangedragen. Wellicht hebben ze gelezen en is het terugplaatsen van BQ2 naar de res. tweede klasse het begin.

Maar blijf met BQ zo2 af van de standaardklassen. Als jij je zin zou krijgen zou je alle reserveteams van de andere BVO's , de tweede divisie, de derde divisie en de hoofdklassen er wel tussen kunnen plempen en help je in 1x het hele amateurvoetbal naar de kloten. En wellicht mag straks vv Ruinen 1 thuis spelen tegen Dalen 2.
Hoe verzin je het allemaal?
 

de Kok

Member
Daar ben ik inderdaad gloeiend op tegen.
En dat heeft niks te maken met conservatief, maar alles met gezond verstand gebruiken.
Als nagenoeg de hele voetbalwereld tegen beloftenteams in de standaardcompetities is, moet je helemaal niet beginnen met reserveteams van amateurs in die standaardcompetities.
Dat vind ik echt een volledig achterhaald standpunt en een minachting voor standaardteams en standaardcompetities.

Er zijn ook voldoende alternatieven voor BQ 1887 als ze niet in die leuke zo. res. hoofdklasse willen blijven.
Za 2 speelt res. eerste klasse. Als je daarmee promoveert kom je in de za. res. hoofdklasse Noord.
Een geweldig mooie en sterke competitie. Mooier dan welke standaard zo derde klasse dan ook. En er vallen ook geen teams uit weg omdat ze te weinig spelers hebben. En de jongens hoeven ook niet meer op zondagmorgen om 08.00 uur hun nest uit.

Of je maakt za1 sterk . Die spelen nu in een prachtige standaard derde klasse. En als je ze laat promoveren wordt het helemaal mooi.
Deze alternatieven heb ik BQ al eens eerder hier aangedragen. Wellicht hebben ze gelezen en is het terugplaatsen van BQ2 naar de res. tweede klasse het begin.

Maar blijf met BQ zo2 af van de standaardklassen. Als jij je zin zou krijgen zou je alle reserveteams van de andere BVO's , de tweede divisie, de derde divisie en de hoofdklassen er wel tussen kunnen plempen en help je in 1x het hele amateurvoetbal naar de kloten. En wellicht mag straks vv Ruinen 1 thuis spelen tegen Dalen 2.
Hoe verzin je het allemaal?

Voorspelbare reactie zoals altijd.
Het is een kwestie van keuze.
Deel je de hele a categorie in op basis van kwaliteit en sterkte ( was in een verleden ook zo en zie je ook in andere sporten) of blijf je doorgaan zoals nu.
Dat is volgens jou om meerdere redenen ook al verkloot. Deels ben ik dat zelfs met je eens. Op die reactie/opmerking reageer je nooit.
en waarom is het minachting van standaardteams?
Waarom mag bv het schotje er niet tussen uit zodat spelers van een een zat team van een zondagclub ook beschikbaar kunnen zijn op de zondag. Uiteraard gereglementeerd, maar dat kan hetzelfde zijn als nu tussen een 1 en 2 team.
 

noordooster

Well-known member
Het is een kwestie van keuze.

Ja en wat mij betreft volstrekt verkeerde keuzes.
Met als toppunt het pleidooi om een reserveteam van een hoofdklasser toe te voegen aan een standaardcompetitie.
Wanneer je de discussies t.a.v. de beloftenteams in de hoogste amateurklassen een beetje hebt gevolgd, moet je wel echt flink een verkeerde afslag hebben genomen om daarvoor te pleiten.
Voor het overige verwijs ik naar wat ik meerdere malen over al die zaken heb gezegd.
 

noordooster

Well-known member
Vanavond waren de halve finales van het in Zuid Drenthe en Noord Overijssel ( en delen van Oost Groningen ) immens populaire Protos Weering Zaalvoetbaltoernooi, de 42e editie inmiddels.
In zijn soort 1 van de grootste en meest bezochte zaalvoetbal toernooien van Nederland.
Vorige week werd er gestart met 100 teams , verdeeld over 20 hallen.
Intussen zijn 5 van de 6 finalisten bekend , nl HZVV, CSVC, Noordscheschut, ASVB en MSC.

In een tussenronde met de teams van Nieuw Buinen, EMMS, ZZVV, Elim en Gramsbergen wordt de winnaar de 6e finalist.
Opvallend dat een aantal derde klassers de vorige ronden overleefd hebben en dan hoger spelende teams als Hoogeveen, Alcides, SVBO,Emmen, Achilles 1894 en VKW al zijn uitgeschakeld.
Voormalig toernooiwinnaar HHC mag helaas niet meer meedoen, omdat het volgens de organisatie op een te hoog niveau speelt.

Gisteravond werd de tussenronde gespeeld. Ik was erbij in een uitverkochte sporthal Angelslo.
Uiteindelijk plaatste Nieuw Buinen zich als 6e finalist.
Het team doet het op het veld slecht, maar ze beschikken wel over een aantal ras-zaalvoetballers.
Uiteindelijk werd het in de laatste wedstrijd Gramsbergen - Nieuw Buinen beslist. Het werd erg spannend.
Gramsbergen stond lange tijd op voorsprong en had bij een dikke winst nog kans op plek 1. Bij een kleinere winst zou Elim nr 1 worden. Pas in de slotfase scoorde Theo Gennissen ( oa ex WKE ) de 4-4 en dat was voor Nieuw Buinen genoeg.
 

noordooster

Well-known member
Twitter van MSC staat vol met berichten over de finale van Protos Weering en voorzitter Arjan Jonkers heeft het over ons mooie stadje Meppel.
Nog steeds geen woord over hoofdklassen discussie , wel of niet mixen.
Het enige wat we weten , is dat Jonkers een jaar geleden meldde dat 90 % voor mixen was en dat hij onlangs in een radio interview gezegd schijnt te hebben dat ongeveer 75 % ervoor was.
Moeten we 22 januari maar afwachten en hopen dat het gezond verstand verder zal doordringen. Niet mixen !!
 

SanMark.

Well-known member
Twitter van MSC staat vol met berichten over de finale van Protos Weering en voorzitter Arjan Jonkers heeft het over ons mooie stadje Meppel.
Nog steeds geen woord over hoofdklassen discussie , wel of niet mixen.
Het enige wat we weten , is dat Jonkers een jaar geleden meldde dat 90 % voor mixen was en dat hij onlangs in een radio interview gezegd schijnt te hebben dat ongeveer 75 % ervoor was.
Moeten we 22 januari maar afwachten en hopen dat het gezond verstand verder zal doordringen. Niet mixen !!

Het zou natuurlijk ook kunnen dat lang niet iedereen het zo belangrijk vind als jij het vind.

En er zijn dus ook nog andere dingen in het leven.

Maar voor de rest lekker mixen, en op die manier een mooie open piramide maken met verplichte promotie en degradatie van top naar kelder.
 

noordooster

Well-known member
Maar voor de rest lekker mixen, en op die manier een mooie open piramide maken met verplichte promotie en degradatie van top naar kelder.

Ik roep de leden van dvk op om een woordvoerder te benoemen, zodat we niet elke dag deze zelfde onzin meerdere keren hoeven te zien.
 

noordooster

Well-known member
Om de reacties van JMD samen te vatten : Ga eens goed lezen voordat je reageert.
Maar je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een soort communistisch medium te zijn, waar iedereen dezelfde idee?n heeft en waar ieder wat kritischer geluid wordt geweerd.
 

SanMark.

Well-known member
Om de reacties van JMD samen te vatten : Ga eens goed lezen voordat je reageert.
Maar je kunt er inderdaad ook voor kiezen om een soort communistisch medium te zijn, waar iedereen dezelfde idee?n heeft en waar ieder wat kritischer geluid wordt geweerd.

Ja dat zou helemaal mooi zijn.
 
Bovenaan