Precies nul zelfs.
Rivierenland is zeg maar Kozakken Boys-land?
Klopt. Zeg maar het gebied rond Gorinchem. In Rivierenland kom je de verhalen tegen over Kozakken Boys, Unitas, SteDoCo, Achilles Veen en natuurlijk alle clubs die je daar her en der kunt vinden. Van Groot-Ammers tot Sleeuwijk, van VVAC tot LRC Leerdam, van Heukelum tot Arkel en van Altena tot Dussense Boys.
In de Dordtenaar - officieel Drechtsteden, maar goed, in de volksmond wordt de oude naam vaak nog gebruikt - vind je de verhalen over de clubs uit Dordrecht, Zwijndrecht (inclusief Heerjansdam), Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht, Alblasserdam, Nieuw-Lekkerland, Kinderdijk en Rijsoord.
Vallen allebei wel onder dezelfde chef sport en als freelancer kan je voor beide edities ingezet worden. Soms twee verhalen over ??n wedstrijd, voor beide edities ??n, of ??n verhaal dat in beide edities komt.
Inderdaad, nul spelers van de zondagteams. Nu is dat op zich weer niet zo gek, want er spelen maar een stuk of tien teams op zondag in dit gebied. En die zijn, op twee na, allemaal actief in de derde klasse of lager. Dat scheelt dus wel, want ze kijken ook wel een beetje naar het niveau. Maar persoonlijk vind ik dat Danny Slingerland (IFC) er eigenlijk in had moeten staan. Maakte heel veel goals, zonder hem waren ze gewoon gedegradeerd.
Verder kan ik me er wel aardig in vinden. Verdedigers is altijd wel lastig. Er wordt vaak op gehamerd om niet te vergeten ook verdedigers te nomineren. Als er dan ??n een doelpunt maakt, staat die vrijwel altijd in het elftal van de week. Zie je nu ook met Peter Verhoeve. Hij maakte natuurlijk wel erg veel goals voor een verdediger (12 in de competitie) en zijn plek is ook zeker terecht, maar Gilmaro van de Werp draaide bij ons ook een ijzersterk seizoen. Alleen viel hij vooral verdedigend op en minder door goals, dus wordt hij ook minder snel geselecteerd.
Maar uiteindelijk is het natuurlijk vooral iets leuks en moet je het ook weer niet te serieus nemen. Hoewel er wel degelijk spelers zijn die vragen of ze misschien in het elftal van de week mogen...