Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Haha, ik was echt serieus van plan om die twee linkjes te gaan plaatsen hier. Grappig dat jij hetzelfde idee had en mij voor was.

Schitterende verhalen uiteraard, je verzint het niet! :D
 

JMD

Well-known member
Weet niet wie in de 3e klasse West2 de schema's heeft gemaakt, maar Van Nispen (3A) heeft tot nu toe 8 duels gespeeld, en moet er nog 6. (competitie wordt in januari herverdeeld) Van die 6 duels moet het er nog 5 uit spelen. (en dat is dus het gewone schema, niet ontstaan door afgelastingen ofzo). Verder spelen de Zilkers 6x thuis en 8x uit en was afgelopen zondag hun laatste thuisduel van 2018, het volgende thuisduel is pas op 20 januari.
Vreemd...
 

Forza AZ

Well-known member
Competities die in januari herverdeeld worden? Is dat nieuw, want dat heb ik nog nooit gezien bij de standaard teams van de amateurs.
 

de waan

Well-known member
Omdat er geen vierde klasse meer is in West II en er nogal grote verschillen zijn worden de bovenste en onderste helft na de winter gesplitst.
 

JMD

Well-known member
Omdat er geen vierde klasse meer is in West II en er nogal grote verschillen zijn worden de bovenste en onderste helft na de winter gesplitst.

En van daaruit wordt de verdeling 3e/4e klasse komend seizoen geregeld. (en wie er promoveert naar de 2e klasse enz)
 

noordooster

Well-known member
De column in oktober van Jan Dirk van der Zee met als titel " Discussies over het zondagvoetbal " werd veel gelezen, op allerlei sites gezet, en er werd veel op gereageerd.
vd Zee schreef onder andere " Het is daarom verstandig dat het amateurvoetbal daadkracht en leiderschap van de bond heeft gevraagd om de uiteindelijke knoop door te hakken "
Is er een soort tijdpad bekend, onder andere wat betreft het doorhakken van knopen ?
 

noordooster

Well-known member
De aanleiding voor zijn column was duidelijk West II.
Maar ik kreeg het idee, dat hij het hier en daar toch wat breder trok.
Overigens schijnen er in West II behalve die vragenlijst in oktober ook driemaal bijeenkomsten met zaterdagverenigingen te zijn geweest en heeft de KNVB allerlei zaken besproken met "klankbordgroepen".
Niks over gelezen, maar ook daarover zal dan in december wel meer duidelijkheid komen .
In ieder geval over de daaruit getrokken conclusies neem ik aan.
 

JMD

Well-known member
De aanleiding voor zijn column was duidelijk West II.
Maar ik kreeg het idee, dat hij het hier en daar toch wat breder trok.
Overigens schijnen er in West II behalve die vragenlijst in oktober ook driemaal bijeenkomsten met zaterdagverenigingen te zijn geweest en heeft de KNVB allerlei zaken besproken met "klankbordgroepen".
Niks over gelezen, maar ook daarover zal dan in december wel meer duidelijkheid komen .
In ieder geval over de daaruit getrokken conclusies neem ik aan.

Er is wel wat media-aandacht geweest hier (ik 'woon' ongeveer op de grens van West 1 en West 2) over die bijeenkomsten. Maar de echte conclusies zijn nog niet bekend geworden.
 

Joost

Well-known member
De aanleiding voor zijn column was duidelijk West II.
Maar ik kreeg het idee, dat hij het hier en daar toch wat breder trok.
Overigens schijnen er in West II behalve die vragenlijst in oktober ook driemaal bijeenkomsten met zaterdagverenigingen te zijn geweest en heeft de KNVB allerlei zaken besproken met "klankbordgroepen".
Niks over gelezen, maar ook daarover zal dan in december wel meer duidelijkheid komen .
In ieder geval over de daaruit getrokken conclusies neem ik aan.

Ik quote even jezelf;

 

Joost

Well-known member
Er staat daar een mailadres bij. Dan kun je zowel meepraten als alles op de voet volgen.

Als jij overigens tikt ?er schijnen bijeenkomsten geweest te zijn? terwijl je nota bene zelf een link post waarin die bevestigd worden dan is dat wel apart.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
In de link worden ze aangekondigd. Heb er achteraf verder niks over gehoord.
Was niet van plan die Jorrit erover te emailen. Had gehoopt dat iemand hier er wat meer over kon vertellen.
 

Unregistere

Well-known member
De top 200 amateurclubs is weer samengesteld door De VoetbalTrainer. ASWH is flink gestegen, van 91 naar 46. Altijd leuk!

Voor wat het waard is natuurlijk, want de manier van berekenen is van grote invloed. Maar toch.

https://www.voetbaltrainer.nl/top200/ voor wie de lijst wil bekijken en zijn eigen favoriet(en) wil zoeken.
 

noordooster

Well-known member
De top 200 amateurclubs is weer samengesteld door De VoetbalTrainer. ASWH is flink gestegen, van 91 naar 46. Altijd leuk!

Voor wat het waard is natuurlijk, want de manier van berekenen is van grote invloed. Maar toch.

https://www.voetbaltrainer.nl/top200/ voor wie de lijst wil bekijken en zijn eigen favoriet(en) wil zoeken.

Hier en daar lees ik dat het een ranglijst is van beste amateurclubs.
Het is maar wat je "beste amateurclubs" noemt.

En inderdaad is de manier van berekenen van grote invloed.

Bovendien, kleinere verenigingen , die soms in die jeugd-leeftijdscategorie?n geen tweede team hebben, of met moeite zo'n team kunnen samenstellen, zijn al helemaal kansloos, al speelt het eerste elftal op divisie niveau.
Terwijl er daar misschien wel even goed werk geleverd wordt als bij een vereniging in een grote kinderrijke buurt/stad, waar de talenten de deur bij je plat lopen, al of niet afkomstig van buurtverenigingen.
Verder blijft natuurlijk de verhouding tussen de punten die toegekend worden aan het eerste team en aan de jeugdteams natte vinger werk.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan