Amateurvoetbal algemeen

de waan

Well-known member
Komende zaterdag spelen Teylingen en Foreholte hun derby voor het eerst op zaterdag(middag).
Beide voorzitters geven aan 'hun ogen niet te sluiten voor weekendvoetbal'. Mooi, denk je dan, maar wat zeggen ze dan even verderop: 'we zullen voortaan alleen uitwijken naar de zaterdag bij speciale gelegenheden'... Tsja, dan sluit je je ogen dus wel voor weekendvoetbal.

https://voetbalindebollenstreek.nl/...UVIFKujFWQjj7Qbb2PtbNRoWqn_mNfnr5tqyOm1o1MOjg
Ze doen ook net alsof ze iets heel bijzonders doen, terwijl dit al overal in het land vrij gebruikelijk is.
 

Deathprod

Well-known member
Je ziet toch elk jaar weer clubs die uit de competitie worden genomen omdat ze een tekort aan spelers hebben. Wat toch altijd vervelend is voor het verloop van de competities. Waarom dan geen minimum aantal spelers voor de 1e selecties? 23 bijvoorbeeld, posities dubbel bezet plus extra keeper voor clubs t/m de hoofdklasse en dan 18 voor de lagere klassen. Dan heb je daar veel minder last van lijkt me. Clubs die er niet aan voldoen kunnen dan lekker in de reserve klassen gaan spelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Onzin, ik pleit juist voor kleinere selecties. Een selectie van 23 is alleen maar lastig met het oog op alles tevreden houden en speeltijd geven via oefenduels.
18 tot 20 man lijkt mij prima voor een 1e standaard elftal. Is het een keer krap, dan aanvullen uit het 2e of de jeugd.
Echt mis gaat het alleen bij clubs die al starten met een groep van 16 of minder en er geen serieus 2e of jeugdteam achter hebben zitten. Dat is onverantwoord.
 

Unregistere

Well-known member
Ik denk ook dat in de afdelingen waar teams zich het meest terugtrekken een grote selectie juist niet werkt. Dan zijn ze helemaal zo verdwenen als ze niet spelen.
 

SanMark.

Well-known member
Je ziet toch elk jaar weer clubs die uit de competitie worden genomen omdat ze een tekort aan spelers hebben. Wat toch altijd vervelend is voor het verloop van de competities. Waarom dan geen minimum aantal spelers voor de 1e selecties? 23 bijvoorbeeld, posities dubbel bezet plus extra keeper voor clubs t/m de hoofdklasse en dan 18 voor de lagere klassen. Dan heb je daar veel minder last van lijkt me. Clubs die er niet aan voldoen kunnen dan lekker in de reserve klassen gaan spelen.

Een selectie doorgeven is toch ook maar een papieren iets op amateur niveau.
 

Unregistere

Well-known member
Een selectie doorgeven is toch ook maar een papieren iets op amateur niveau.

Klopt, want als het noodzakelijk is, mogen er ook spelers uit het zesde of de Onder 17 meespelen. Of ze laten spelers opdraven die nog wel lid zijn, maar al tijden niet gevoetbald hebben. Zie je zeker in de lagere afdelingen best vaak.
 

Deathprod

Well-known member
Kabinet wil ingrijpen in Nederlandse drugsmarkt. Van de 100 miljoen euro vrijgemaakt voor de aanpak van 'ondermijnende criminaliteit' in het regeerakkoord willen ze o.a. proberen te voorkomen dat gulle criminelen de lokale voetbalclubs sponsoren.
 
Bovenaan