Dat er in de tweede divisie clubs zijn die op een gegeven moment nergens meer om spelen, speelt voor mij geen rol in mijn appreciatie daarvan.
Ik kom het toch aardig vaak tegen als argument tegen de 2e divisie. O.a. in dat (door jou veelvuldig aangehaalde) rapport over de evaluatie van de 2e divisie.
Ik vind het een waardeloze competitie, omdat het een onnodige tussenlaag is, met idiote aanvangstijden, wedstrijden verspreid over het hele weekend en met ongewenste beloftenteams. Een tussenlaag die er vooral ook gekomen is vanwege die beloften.
Bij verspreid over het hele weekend denk ik aan een duel op vrijdag, wat op zaterdag, wat op zondag en eventueel wat op maandag. Dat is dus echt niet zo. Ja, idd wel verschillende tijden, maar bijna altijd minimaal 7 duels op zaterdag, regelmatig 8, en soms zelfs allemaal op zondag, zoals bv dit weekend. En als er een duel op zondag is, is dat tussen 2 zondagploegen onderling. So what dat die op zondag spelen? Ik wil het liefst ook dat de hele eredivisie op 1 moment speelt, maar dat gaat ook niet (meer) gebeuren, voor zover daar ooit al sprake van was. Misschien moet je de oude situatie gewoon laten rusten, en bedenken dat dat nooit meer terugkomt. Net zoals andere zaken nooit meer terugkomen: zondag zonder dat winkels open zijn, pubers zonder continue afleiding van telefoons, een werkdag zonder files in Nederland, enz...
Tijden veranderen nou eenmaal, dat vinden we niet altijd leuk, maar je hebt er mee te leven.
En overigens zie ik ook nog steeds het idee dat zaterdagploegen die niet onder het convenant vallen of die niet in de statuten hebben staan, dat ze een principi?le zaterdagclub zijn, maar verplicht op zondag moeten voetballen.
Het lijkt mij dat als je dat 'zaterdag spelen' als club zo belangrijk vindt dat je dat in je statuten opneemt. Als je het niet in je statuten hebt staan vind je het als club blijkbaar niet zo heel belangrijk, dus kan je dan best af en toe op zondag voetballen.