Amateurvoetbal algemeen

Unregistere

Well-known member
Samenvatting wat betreft de beloftenteams:

[Hoofdklasse
Jong Den Bosch promoveert als ze 1e of 2e worden. Anders degradatie naar beloftencompetitie.

Da's een fijne wetenschap voor Den Bosch. Is dus nu al voor 95% zeker dat die degraderen naar de beloftecompetitie. Seizoen voor spek en bonen dus.
 

JMD

Well-known member
En hoe gaat het er dan na dit seizoen uitzien? Hoe regelt men dan p/d tussen belofteteams? Dan blijf je dus die competities in competities houden qua p/d van de belofteteams? (en dus ook de 1e elftallen)

Zag ook dat er na dit seizoen niemand p/d doet van naar de 1e divisie. Gaat dat in 2020 wel gebeuren?
 

Joost

Well-known member
Daar is volgens mij nog niets over besloten.

Het ligt voor de hand dat tussen de tweede en derde divisie er alleen uitwisseling plaatsvind wanneer er een beloftenteam op een degradatieplaats eindigt of op een promotieplaats.

Ik verwacht daarnaast dat de laagstgeeindigde beloftenteams in de derde divisie een playoff spelen tegen degradatie. En mocht een van de teams sowieso op een degradatieplaats eindigen dat die play-off niet nodig is.

Wat wel eindelijk duidelijk is, is dat voor de p/d regeling van de eerste teams de beloftenteams volledig buiten beschouwing worden gelaten, dat is mijn inziens wel goed geregeld zo. Ik blijf geen voorstander van de Beloftenteams maar met dit maximum van twee per poule ?n heldere en strengere regels zal het prima te accepteren zijn door de semi-profs.

Promotie naar de Eerste Divisie ligt nog ergens op de tekentafel, daarvoor moet nog veel toenadering plaatsvinden in de vorm van licentie eisen.
 

Forza AZ

Well-known member
En hoe gaat het er dan na dit seizoen uitzien? Hoe regelt men dan p/d tussen belofteteams? Dan blijf je dus die competities in competities houden qua p/d van de belofteteams? (en dus ook de 1e elftallen)

Zag ook dat er na dit seizoen niemand p/d doet van naar de 1e divisie. Gaat dat in 2020 wel gebeuren?

Aangezien de promotie regels voor dit seizoen nu pas bekend zijn, terwijl de competities al begonnen zijn, kun je niet verwachten dat ze die voor volgend seizoen ook al hebben uitgedacht. ;)
 

erka

Well-known member
Ja, stel je voor dat de KNVB iets beslist zonder dat alle 2600 clubs in Nederland het daarmee eens zijn.
 

Joost

Well-known member
Er zit nog een leuke, kleine verandering in de p/d regeling. De finales van de nacompetitie zijn weer op neutraal terrein.
 

Unregistere

Well-known member
Vind ik nog best goed hoor, is niet jullie regio. Zelf had ik er acht, maar ook wel met een gokje er bij. Werd wel weer precies duidelijk in welke gebieden ik de clubs niet zo goed ken (Gouda, Hoeksche Waard).

Zitten er ook wel een paar bij die erg lastig zijn, alleen kleedkamers... En waarbij ze als keuzemogelijkheden clubs geven die een sportpark of soms zelfs een veld delen. Maar goed, altijd vermakelijk natuurlijk.
 
Bovenaan