Amateurvoetbal algemeen

Forza AZ

Well-known member
Meeste clubs hadden vooral problemen met het bekervoetbal dat feitelijk al half augustus en dus midden in de vakantie begon.
Dat werd ineens 3 tot 4 weken doorgeschoven en daarmee de competitie ook. Met een verschuiving van 2 weken waren de clubs er ook wel geweest volgens mij.

Midweeks in september beker spelen is misschien lastiger omdat het al eerder donker wordt (?).

stc

Well-known member
Had niet verwacht dat er alle districten zijn afgelast op zaterdag. Hier in de regio ligt nagenoeg geen sneeuw meer.

Joost

Well-known member
Midweeks in september beker spelen is misschien lastiger omdat het al eerder donker wordt (?).

Daar had ik ook naar gekeken maar het is wel echt te vroeg donker in september.
Op 1 september is het om 20:28, op 30 september al om 19:20.

De langste dagen zijn vergelijkbaar met begin april. De dagen eind september hebben eerder in het jaar geen evenknie door de zomertijd.

Eigenlijk moeten we er naartoe dat alle clubs een wedstrijdveld met verlichting hebben zodat er in september als het weer nog heerlijk is 's avonds gespeeld kan worden.
Volgens mij is dat ook de reden dat de beker nu uitgesmeerd wordt over 3 zondagen. In augustus kon je wedstrijden doordeweeks plannen met aftrap 19:00 en was de zon nog niet onder, in september lukt dat niet meer.

Unregistere

Well-known member
Gisteren bij IFC - Unitas zat ik vooraf in een zo goed als lege bestuurskamer. Plots kwam er een oudere man binnen met een enorme snor, die op zoek was naar een wedstrijdformulier. Ik verstond zijn naam niet goed, maar het bleek wel om een groundhopper te gaan. Hij had zichzelf ten doel gesteld om minimaal alle clubs in Nederland tot en met de hoofdklasse te bezoeken. Heb nog gezocht op Twitter en internet, maar kon niet direct iets vinden.

Daarom de vraag of onze forumleden uit het noorden misschien een idee hebben om wie het zou kunnen gaan.

Joost

Well-known member
Gisteren bij IFC - Unitas zat ik vooraf in een zo goed als lege bestuurskamer. Plots kwam er een oudere man binnen met een enorme snor, die op zoek was naar een wedstrijdformulier. Ik verstond zijn naam niet goed, maar het bleek wel om een groundhopper te gaan. Hij had zichzelf ten doel gesteld om minimaal alle clubs in Nederland tot en met de hoofdklasse te bezoeken. Heb nog gezocht op Twitter en internet, maar kon niet direct iets vinden.

Daarom de vraag of onze forumleden uit het noorden misschien een idee hebben om wie het zou kunnen gaan.

Dat zegt mij ook weinig en is niet zo heel bijzonder. Ik ken wel die mediageile Amsterdammer die alle clubs in Nederland aan wil doen.

Unregistere

Well-known member
Dat zegt mij ook weinig en is niet zo heel bijzonder. Ik ken wel die mediageile Amsterdammer die alle clubs in Nederland aan wil doen.

Ik vond het wel een leuk verhaal. Ben het verder wel met je eens dat het niet ontzettend bijzonder is, want van de tweede divisie t/m de hoofdklasse kom ik zelf ook wel een aardig eind zonder het bewust te zoeken.

Maar had gehoopt dat het wellicht een bekend figuur zou zijn, vooral door die karakteristieke grote snor.

erka

Well-known member
Het was toevallig niet Johan Derksen?

Die John Panhuijsen is al een tijd niks meer van vernomen inderdaad. Google levert niks op van het laatste jaar.

Unregistere

Well-known member
tenor.gif

Unregistere

Well-known member
Deze week in VI trouwens een schitterende foto van het terrein van vv Pernis. Tegenwoordig heeft het een andere naam, maar het is gewoon De Loswal, waar DOTO ooit furore maakte. Blijft een bijzondere accommodatie vanwege de ligging en het uitzicht.

de waan

Well-known member
Ja, dat vond ik altijd al een heel wonderlijk complex. Ook met die zitjes aan de lange zijde toch?

Unregistere

Well-known member

Ja, ik zit al te zoeken op internet. Maar kom er niet echt ??n tegen die net zo mooi is als die in VI.

Op deze zie je wel een beetje de witte muur met blauwe stoeltjes op de achtergrond:

c6e419ef-ee62-43de-81dc-7195a25b675c.jpg

Maar in VI was het een schitterende luchtfoto waarop je alle velden en de omgeving zag.

Bovenaan