Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
‘Hellevoetsluis wil eventuele beslissingswedstrijd bij KNVB of rechter afdwingen’
https://www.voetbalrotterdam.nl/201...singswedstrijd-bij-knvb-of-rechter-afdwingen/

Dat doelsaldo beslissend is was toch al aan het begin van het seizoen bekend? En als ik me goed herinner zelfs al een seizoen eerder aangekondigd toen deze regel voor de Divisies werd ingevoerd.

Haha wat een pipo.

Het officiele document heeft als datering inderdaad december 2017, maar dat komt omdat er gedurende het seizoen een paar kleine aanpassingen zijn geweest. Het oorspronkelijke document is van voor de competitie en daarin staat ook de paragraaf dat doelsaldo nu voor iedere klasse doorslaggevend is. Dat is ook te vinden in het op 3 augustus 2017 gepubliceerde document met belangrijkste wijzigingen:

Rangorde overige competities  tekst uit subparagraaf rangorde Tweede divisie, Derde divisie en hoofdklasse mannen geldt nu voor alle competities

https://www.knvb.nl/nieuws/district...titiezaken-amateurvoetbal-2017/18-beschikbaar
 

JMD

Well-known member
De KNVB laat wel eens steken vallen inderdaad, maar dit hebben ze idd ruim voor het seizoen bekendgemaakt...

Maar goed, zaterdagploegen laten blijkbaar geen kans onbenut om de KNVB in een kwaad daglicht te zetten...
 

Fregge

Well-known member
"Bij een gelijk aantal wedstrijdpunten is het aantal verliespunten bepalend voor de positie op de ranglijst, dat wil zeggen hoe meer verliespunten, hoe lager de positie."

Die snap ik niet?
 

Joost

Well-known member
"Bij een gelijk aantal wedstrijdpunten is het aantal verliespunten bepalend voor de positie op de ranglijst, dat wil zeggen hoe meer verliespunten, hoe lager de positie."

Die snap ik niet?

Dat geldt alleen gedurende het seizoen als clubs niet evenveel duels hebben gespeeld.
Als Blauw Geel 40 punten heeft gehaald uit 30 duels en UDI'19 40 punten heeft gehaald uit 29 duels komt UDI'19 hoger op de ranglijst.
 

Unregistere

Well-known member
‘Hellevoetsluis wil eventuele beslissingswedstrijd bij KNVB of rechter afdwingen’
https://www.voetbalrotterdam.nl/201...singswedstrijd-bij-knvb-of-rechter-afdwingen/

Dat doelsaldo beslissend is was toch al aan het begin van het seizoen bekend? En als ik me goed herinner zelfs al een seizoen eerder aangekondigd toen deze regel voor de Divisies werd ingevoerd.

Vorig seizoen was dit ook al zo in de hoofdklasse. Spijkenisse werd op basis van het doelsaldo bijvoorbeeld kampioen.

Natuurlijk is het ergens wel vreemd dat de KNVB dit heeft ingevoerd in de eerste t/m vijfde klasse, waar wedstrijden sneller opvallend grote uitslagen kennen, maar nieuw is het niet. Kans lijkt me dus klein dat Hellevoetsluis gelijk zal krijgen.
 

Forza AZ

Well-known member
Natuurlijk is het ergens wel vreemd dat de KNVB dit heeft ingevoerd in de eerste t/m vijfde klasse, waar wedstrijden sneller opvallend grote uitslagen kennen, maar nieuw is het niet. Kans lijkt me dus klein dat Hellevoetsluis gelijk zal krijgen.
Kans is gewoon 0, want het staat in de reglementen die voor het seizoen zijn gepubliceerd, zie dat document van de site van ASV Dronten.
 

Unregistere

Well-known member
Kans is gewoon 0, want het staat in de reglementen die voor het seizoen zijn gepubliceerd, zie dat document van de site van ASV Dronten.

Normaal gesproken zou de kans inderdaad nul zijn. Maar je weet maar nooit tegenwoordig, daarom hield ik een kleine slag om de arm.
 

zwammy

Well-known member
Amateurclub DWS heeft deze week de club moeten sluiten wegens intimidatie en bedreigingen door een groepje leden. Een aantal mensen is inmiddels geroyeerd of op non-actief zijn gesteld maar stopten niet met intimidatie.

Volgens het bestuur van de club heerst er een angstcultuur. Deze week zouden er selectiewedstrijden voor jeugdteams op het complex worden gespeeld, een week die voor veel spanningen zorgt.

'Deze drastische maatregel is genomen omdat de club geen veilige omgeving meer kon garanderen voor de kinderen, ouders, vrijwilligers en staf. Het is een vervelende situatie en erg onveilig', aldus het bestuur. Aanstichters is een groepje leden die veelal anoniem clubmensen schade proberen toe te brengen.

Gedreigd met fysiek geweld
Vrijwilligers en bestuursleden waren de laatste weken het doelwit van intimidatie en dreigingen met fysiek geweld. Kantinemedewerkers worden onheus bejegend en jeugdtrainers zouden onder druk zijn gezet om bepaalde spelers wel of niet op te stellen bij de selectiewedstrijden.

'De gemoederen liepen zo hoog op. We moeten onze vrijwilligers in bescherming nemen', zegt het bestuur. De druppel was een poging vorige week het bestuur te schorsen, iets wat volgens de statuten niet mogelijk is.

Na overleg met de politie en de KNVB is besloten het clubgebouw tot volgende week maandag dicht te houden. Alle wedstrijden van afgelopen weekend zijn omgezet in uitduels, trainingen werden afgelast. De selectiewedstrijden worden volgende week ingehaald.

Ait Hassul, een actieve ouder binnen de club, is met een groepje bezig een kort geding aan te spannen tegen het bestuur. 'Allereerst, er moet onderzocht worden of er bedreigd en ge?ntimideerd is want dat kan niet door de beugel. Dat moet meteen aangepakt worden als dat klopt. Maar ik heb mijn twijfels bij het verhaal van het bestuur, zij hebben twee jaar wanbeleid gevoerd en proberen dit volgens mij te verbloemen.'

Gezellig weer.
 

Forza AZ

Well-known member
https://voetbalindebollenstreek.nl/hillegom-krijgt-herkansing-in-de-nacompetitie-tegen-kolping-boys/

Men doet er 2 weken over om onderzoek te doen... Wat een prutsers bij de KNVB... Tegen die tijd is het een maand na de laatste speelronde.

Ik zou het wel belachelijk vinden als HSV uit de nacompetitie gezet wordt. Ze hebben inderdaad de laatste minuten laten lopen, maar dat is het gevolg van de regels van de KNVB. Destijds is bijvoorbeeld Heerenveen toch ook niet gestraft toen ze opzettelijk van Feyenoord verloren waardoor ze Europees voetbal haalden.

Als de KNVB nu gewoon de laatste speelronde van de competitie niet laat meetellen voor een periode, dan kun je ook niet in deze situatie terecht komen.
 

Unregistere

Well-known member
Aardig pittig: de KNVB wil Martin van Eeuwijk voor een jaar schorsen na het bijtincident bij FC Lisse - HHC Hardenberg. De club stuurde hem daarop al weg. Quick Boys trok de creatieve aanvaller onlangs aan, maar ja, als hij echt een jaar geschorst wordt.... Van Eeuwijk kan uiteraard nog in beroep gaan tegen de straf.
 
Bovenaan