Amateurvoetbal algemeen

noordooster

Well-known member
Het is niet strafbaar om met alleen gelijkgestemden om te gaan.

Lijkt me vooral op jou van toepassing.
Je hebt zichtbaar grote moeite met een andere mening.
Wat zich met name vertaalt in kwaadheid, ongenuanceerdheid en insinuaties.
Arme leerlingen.
 

noordooster

Well-known member
maar ik kan de manier waarop je die post niet waarderen inderdaad.

Daar loop ik ook regelmatig tegenaan, ook bij jou, maar om dan direct met psychologen of zo voor de dag te komen..
Maar kennelijk heb je zoiets nodig.
Waar een afwijkende mening al niet toe leidt.
 

Bonehead

Well-known member
Daar heb je die knaap weer met zijn stoere praat. Schaap in wolfskleren.
Jij met je nuance ? Ook weer zo eentje die zijn eigen gelijk nuance noemt.
Ook weer zo'n knaap die er prat op gaat bij een zaterdagclub te hebben gevoetbald en van daaruit denkt alles te weten.
Maar ondertussen lekker tegen zijn eigen club SVVN aantrappen.
Lekker de stoere knaap uithangen door de spelers en trainer van DKB volledig belachelijk te maken.

Ach wee. Een hele post aan mij gewijd. Wat een eer! Als ik deze post lees en serieus neem voel ik me net ?zcan Akyol. Wat een eer. Ik word nog net niet met de dood bedreigd. Ik ben 30 jaar lid van een principi?le zaterdag club. Daar ga ik overigens niet prat op. Dat is gewoon een feit. Wat ik wel fijn vindt is dat mijn club al decennia open staat voor alle gezindten. Vroeger waren het de Katholieken die liever op zaterdag voetbalden. Nu zijn het toch vaak Islamieten die als vluchteling naar Nederland zijn gekomen. Allen willen we graag dat ze bij SVVN in een warm bad komen. Ik sta niet alleen langs de zijkant te bl?ren hoe het beter moet, maar ben vanaf mijn 14de vrijwilliger. Nu onder andere als bestuurslid.

Mijn club is dus een principi?le zaterdagclub. Enkele leden zijn dat ook. Dat betekent dus dat er maar geaccepteerd moet worden dat er officieel geen activiteiten plaats vinden op zondag. Officieus gebeurt dat, net als vele andere principi?le zaterdagclubs, wel. Vroeger onder een andere naam, nu wordt zelfs de eigen naam gebruikt. Zo lang het maar niet te bekend wordt hebben ze daar schijnbaar geen problemen mee. Zelfs niet de principi?len. Er zijn nooit vragen over gesteld tijdens een ALV. En ook mijn mede bestuurslid, een gepensioneerde dominee van de gereformeerde kerk, is klaarblijkelijk zo vooruitstrevend hier totaal geen problemen mee te hebben. Gelukkig maar: Zo worden onze jeugdleden geen mooie activiteiten onthouden.

De spelers en vele supporters van het eerste team balen als een stekker als ze in het kader van het bekertoernooi om 17:00 uur in een of ander kutkerkdorp moeten voetballen omdat ze zogenaamd eerder geen veld beschikbaar hebben terwijl ze voor kiezen om lekker te gaan beunen op de zaterdagmiddag. Maar so be it. Het gaat natuurlijk wel ten koste van de kantinebeleving. Dat is dus ook de reden dat ik er veel meer moeite bij het recreantenvoetbal. Als je lekker op zaterdag om 17:30 uur wil voetballen ga je maar lekker onderling ballen.

Ik heb nog nooit ene speler van DKB belachelijk gemaakt. De toenmalige trainer (is al weer twee jaar weg daar) sprong destijds over de boarding om een a la Cantona een supporter een trap te geven. Dan spoor je volgens mij niet. En als je als leider de muis van de pc wegmoffelt zodat de scheidsrechter het dwf niet in kan vullen omdat dan een speler geschorst wordt dan heb je volgens mij ook niet alle 24 in een kratje. Ik hoef ze niet belachelijk te maken. Dat doen ze zelf wel.

Maar goed om terug te cirkelen naar het onderwerp waar jij dus met geen ??n woord over rept: Er is een zeer kleine meerderheid bij de zaterdagclubs die principieel niet op zaterdag willen voetballen. Deze groep wordt wel kleiner maar dat gaat erg langzaam. Ondanks de grote moet de rest het maar respecteren of lid worden van een andere club. Ik snap dat je als lid het liefste om 14:30 uur voetbalt. Maar het leven is geven en nemen en dan is bij uitzondering een keertje om 18:00 uur voetbal tegen een zondagclub. Dat lijkt me toch geen onoverkomelijke gave. En ik durf er best wel een weddenschap op te zetten dat het gros van de zaterdagclubleden er zo over denkt.
 

erka

Well-known member
Daar loop ik ook regelmatig tegenaan, ook bij jou, maar om dan direct met psychologen of zo voor de dag te komen..
Maar kennelijk heb je zoiets nodig.
Waar een afwijkende mening al niet toe leidt.

Dit is het dus precies. Nu gooi je het weer op de afwijkende mening. Dat is niet het probleem. Dat heb ik zelfs letterlijk gezegd in mijn vorige post, maar daar lees je natuurlijk weer finaal overheen. Het gaat om de manier waarop.
 

noordooster

Well-known member
Er is een zeer kleine meerderheid bij de zaterdagclubs die principieel niet op zaterdag willen voetballen.

Je zal zondag bedoelen.
Het gaat erom in hoeverre de leden wel of niet willen dat hun club op zondag voetbalt.
Bij menig zaterdagclub zal zo'n eventuele beslissing worden voorgelegd aan de ledenvergadering.

Wanneer men bij SVVN met een vereiste meerderheid van stemmen vindt , dat de club wedstrijden op zondag mag afwerken, dan lijkt me dat een gegeven waar je wat mee kunt.

Ik heb meer als denigrerend bedoelde bewoordingen over DKB gelezen.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Dit is het dus precies. Nu gooi je het weer op de afwijkende mening. Dat is niet het probleem. Dat heb ik zelfs letterlijk gezegd in mijn vorige post, maar daar lees je natuurlijk weer finaal overheen. Het gaat om de manier waarop.

Dat las ik wel, maar dat geloof ik niet.
 

Fregge

Well-known member
Bonehead, ik begrijp zelfs uit je stukje dat het een kwestie van tijd is dat de zaterdagploegen er zelfs geen problemen mee gaan hebben als ze in een uitwedstrijd op zondag moeten voetballen? Al is het maar in de toekomst?
 

Bonehead

Well-known member
Je zal zondag bedoelen.
Het gaat erom in hoeverre de leden wel of niet willen dat hun club op zondag voetbalt.
Bij menig zaterdagclub zal zo'n eventuele beslissing worden voorgelegd aan de ledenvergadering.

Wanneer men bij SVVN met een vereiste meerderheid van stemmen vindt , dat de club wedstrijden op zondag mag afwerken, dan lijkt me dat een gegeven waar je wat mee kunt.

Ik heb meer als denigrerend bedoelde bewoordingen over DKB genoemd.

Uiteraard bedoelde ik zondag.

Natuurlijk gaan de leden er over of zin "behoudens op zondag" te wijzigen. Het is overigens totaal niet aan de orde. Dat wil niet zeggen dat SVVN niet voetbalt op zondag. Volgend weekend gaan er een aantal teams naar Duitsland en wordt op zondag gevoetbald. Ik heb hier totaal geen problemen mee en ben blij dat de jeugd dit geweldige toernooi niet onthouden wordt. Mochten er spelers (of vaker ouders van leden) hier wel moeite mee hebben dan hoeven ze uiteraard niet mee. Maar hier heb ik nooit kennis van genomen. Ik denk nogmaals dat SVVN hier niet uniek in is ondanks dat dit het enige referentiekader is wat ik heb. Ik denk wel als mensen die moeite met het op zondag voetballen dit aankaarten tijdens het ALV de phrase wel op de agenda komt en deze dan snel sneuvelt. Gewoonweg omdat die groep klein is en steeds kleiner wordt.

Tot zo lang zal SVVN officieel niet voetballen op zondag.

Ik heb al meer dan twee jaar hier niet over DKB gehad. Totaal oninteressant voor mij. Wel heeft die club in deze regio geen goede naam. Maar ook dat zal mij een grote rotzorg zijn.
 

Bonehead

Well-known member
Bonehead, ik begrijp zelfs uit je stukje dat het een kwestie van tijd is dat de zaterdagploegen er zelfs geen problemen mee gaan hebben als ze in een uitwedstrijd op zondag moeten voetballen? Al is het maar in de toekomst?

Nee, ik geloof niet dat principi?le zaterdagclubs binnen afzienbare tijd op zondag voetballen. De meeste hebben het in hun statuten staan en deze zal via een ALV aangepast moeten worden.

Mocht dat verzoek of eis er komen dan verwacht dat de zaterdagclubs ??n blok vormen en achter de kleine groep principi?len gaat staan en dit afwijst.

En dan kom ik nog uit regio dat niet extreem christelijk is. Op de Veluwe bijvoorbeeld zal zal het gevoel nog sterker zijn vermoed ik.
 

noordooster

Well-known member
Ik ken SVVN niet.
Ik ken wel leden van zaterdagverenigingen , die niet om geloofsredenen tegen het voetballen op zondag zijn, sterker nog, die ik ook op zondag wel langs de lijn tegenkom, die toch niet willen dat hun club op zondag gaat spelen.
Daarvoor kunnen ze diverse redenen hebben.
Bv dat ze de principi?le voetballers bij de club willen houden.
 

de waan

Well-known member
En dan kom ik nog uit regio dat niet extreem christelijk is. Op de Veluwe bijvoorbeeld zal zal het gevoel nog sterker zijn vermoed ik.

Het is natuurlijk sowieso geen issue, omdat het nog nooit aan de orde is geweest. Clubs op de Veluwe spelen zo'n beetje allemaal in de 3e en 4e klasse en zonder uitzondering op zaterdag. Dus waarom zouden ze hier ?berhaupt over nadenken.

Zaterdag overigens naar Elspeet. Nu al zin in.
 

noordooster

Well-known member
Clubs op de Veluwe spelen zo'n beetje allemaal in de 3e en 4e klasse en zonder uitzondering op zaterdag. Dus waarom zouden ze hier ?berhaupt over nadenken.
.

Als je plaatsen als bv Barneveld, Ede, Apeldoorn, Ermelo, Harderwijk, Putten, Nijkerk, Nunspeet, Arnhem, Wezep, Lunteren, Bennekom, Oldebroek, Hierden en Doorwerth niet tot de veluwe rekent, klopt het wel zo'n beetje.
https://www.plaatsengids.nl/veluwe
 

Bonehead

Well-known member
Het is natuurlijk sowieso geen issue, omdat het nog nooit aan de orde is geweest. Clubs op de Veluwe spelen zo'n beetje allemaal in de 3e en 4e klasse en zonder uitzondering op zaterdag. Dus waarom zouden ze hier ?berhaupt over nadenken.

Zaterdag overigens naar Elspeet. Nu al zin in.

Zit wat in. Het is bij ons ook geen issue. Maar ik vraag mij het af of het dan bijvoorbeeld bij een HHC wel een issue zal zijn. In die regio zijn ze wel iets kerkelijker als bij ons hoewel het geen bible belt is. Toch zie ik HHC niet op zondag voetballen.

Zaterdag de derby. Morgen Nacht van Nijverdal dus gaan we waken bij de kantine zodat ze niet zoals vorige keer de zaak versmeren. Er staat niks op het spel behalve beste 3de Klasser van de gemeente. En dat zou wel een stunt zijn als wij dat worden.
 

de waan

Well-known member
Zit wat in. Het is bij ons ook geen issue. Maar ik vraag mij het af of het dan bijvoorbeeld bij een HHC wel een issue zal zijn. In die regio zijn ze wel iets kerkelijker als bij ons hoewel het geen bible belt is. Toch zie ik HHC niet op zondag voetballen.

Geen idee, daarvoor ken ik die regio niet genoeg om dat in te kunnen schatten.
 
Bovenaan