Amateurvoetbal algemeen

SanMark.

Well-known member
De Fidoms speelden beide 1 jaar in de jeugd van Emmen . Camiel speelde daarvoor en daarna bij Hodo en Jos speelde daarvoor ook jarenlang bij Hodo. In hun Hodo tijd was het voor elke kenner al bekend, dat die jongens hogerop ook wel zouden slagen. Dat was echt niet omdat ze een jaartje bij Emmen voetbalden.
Overigens halen ook clubs als HZVV en Hoogeveen wel spelers van lagere teams uit de regio.
Maar minder dan MSC, omdat er bij beide clubs ( vooral bij HZVV ) ook regelmatig spelers vanuit de jeugd doorkomen.

Ja en HODO speelde in die tijd op tweede en eerste klas niveau dat is heel wat makkelijker scouten voor een hoofdklasse team daar kun je een blinde nog wel naar toe sturen en de uitblinkers eruit pikken dat is geen kwaliteit. Het is juist een kwaliteit dat je bij een 3de of 4de klasser spelers weghaalt die een jaar later er bijna gelijk staan in de hoofdklasse. Dat heb je een gouden pik als scouting of gewoon een zeer goede neus voor talent.

Mug

Member
Ik vind het heel knap hoe MSC elk jaar toch weer een team op hoofdklasse niveau heeft. Niet dat ik daar vaak ga kijken . Ik ga liever op zaterdag bij Genemuiden, Staphorst of HHC kijken. Spelen gelukkig nog met zelf opgeleide spelers. Gelukkig zit er ook nog wat geld in die dorpen anders kwam daar ook geen publiek meer.

Mug

Member
Geld is niet altijd de reden . Wanneer je graag een stap wilt maken om op een hoger niveau te kunnen spelen is dat toch een goede reden.

Unregistere

Well-known member
De kunst is vooral om in te schatten of spelers die er op een lager niveau bovenuit steken zich ook kunnen doorontwikkelen naar een hoger niveau. Dat is juist ontzettend lastig. Kennelijk hebben de scouts dat daar aardig in de smiezen.

Dat is het lastigste inderdaad. Het niveau in pakweg de derde en vierde klasse, maar eigenlijk ook al de tweede klasse en soms zelfs de eerste klasse, is totaal niet te vergelijken met dat in de divisies of de hoofdklasse. Hier in de regio in elk geval wel. Ik zie bij sommige clubs die ik voor de krant volg ook wel spelers die op lager niveau uitblinken en vaak scoren, maar waarvan ik niet het idee heb dat ze dat hogerop ook zouden kunnen. Af en toe kan ik het echter niet laten om onze TC in te seinen in elk geval eens te kijken, soms moet je ook wel eens een gokje durven nemen.

Als een club als MSC er dan kennelijk structureel in slaagt om de juiste spelers eruit te vissen, vind ik dat erg knap.

SanMark.

Well-known member
Al dat domme gelul en interessant doenerij over een geweldige scoutingsstaf
Vraag je eigen spelers of ze er nog een paar weten en ze komen met dezelfde namen op de proppen. ( als ze die al niet uit hunzelf noemen )
Het enige is dan geld en overredingskracht om ze voor MSC te laten spelen.

Hahaha je snapt er echt de ballen van.

SanMark.

Well-known member
Ik wil ze niet opnieuw noemen, maar van dat rijtje namen dat ik gaf kon elke kenner wel zien, dat ze op MSC-niveau zouden slagen.
Het is vooral knap, zulke jongens weten over te halen bij MSC te komen.
Hoewel er ook jongens kwamen waarvan ik het niet had verwacht, zoals Liezen van Zuidwolde.
Bij MSC heeft de laatste jaren vermoedelijk ook wel een beetje meegespeeld, dat jongens die kwamen enkele spelers uit de buurt goed kenden ( bv Robert Schonewille en Justin Benjamins ) en mede overgehaald hebben en misschien het verhaal, dat je bij MSC gemakkelijker kansen krijgt.
( Concurrentie vanuit hun tweede of A1 is er nauwelijks )

Ja en 'iedereen' had ook wel verwacht dat de broertjes Doldersum het zouden redden, die voetballen nu weer keurig bij Elim. Achteraf kun je makkelijk lullen dat al die spelers het zouden redden van een derde naar een hoofdklasse.

Arjen

Member
Geld is niet altijd de reden .
Volgens mij wel Mug. We kennen allemaal het fantastisch WKE van voor het faillissement. Toen de poen op was was het gebeurt. Spelers gaan voor de poen en nergens anders voor (en je kan ze het niet eens kwalijk nemen h?).

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik kijk trouwens wel geregeld het samenvattingenprogramma van de Tweede Divisie op Fox.

Toch fijn dat bijna al het betaalde voetbal bij Fox te zien is.

Eef de Kip

Well-known member
Volgens mij is er niemand op DVK, ook jij en ik niet, die niet in herhaling valt. De ??n doet het alleen vaker dan de ander.

JMD

Well-known member
"je hebt een hekel aan zondagvoetbal"
Tsja, als je iedereen die niet in jouw straatje past wegzet als 'zaterdaghater' en tevens elke keer benadrukt hoe inferieur zondag is en dat zij niet met zaterdag mogen spelen kan je natuurlijk zo'n reactie verwachten.

gevegt

Well-known member
Een populaire aanduiding om iemand te stigmatiseren die een mening verkondigt waar je het niet mee eens bent.
Soms worden daarvoor ook aanduidingen gebruikt als ( een beperkte bloemlezing): "je geeft geen antwoord" , "je bent ouderwets" , "idioot", "dementerende", "leugenaar", "grefo", "je hebt een hekel aan zondagvoetbal"

Dat laatste weet ik niet, maar al het andere komt mij bekend voor als ik een reactie van Kip krijg.

BlauwVinger

Well-known member
Ik was van 1970 tot en met 1972 als scholier de huiscorrespondent/verslaggever voor de Zwolsche Courant van WVF op zaterdag en voor ZAC op zondag.

Bovenaan