Dank je, de Kok.
Ik vat dat op als een compliment.
Ten aanzien van Be Quick 1887 snap ik jouw commentaren niet altijd.
Soms erg kritisch ten aanzien van het beleid van de club , maar anderszins erg kritisch wanneer anderen kritiek hebben op het(zelfde) beleid van de club.
Mijn kritiek gaat over iets anders dan waarover jij BQ altijd de maat neemt.
Ik zit zelf in de randstad maar heb familie voetballen bij BQ. Zelf zie ik redelijk wedstrijden in de zat en zondag 3e divisie, en in beiden is dat in en rond Den Haag wat belangstelling betreft ook niet om over naar huis te schrijven. Komt nooit meer boven de 1000, meestal 5 tot 600. Behalve natuurlijk de derbies tussen HBS en Quick, 3 tot 4000.
Het eerste gaat over de wijze waarop men een aardige topamateurclub afgebroken heeft met als gevolg een leegloop.
Dat heeft niets met geld o.i.d. te maken maar met de wijze van waardering voor de top selectie.Jij hebt het altijd over door BQ aangetrokken spelers in senioren en jeugd.
In de jeugd weet ik worden geen spelers aangetrokken, maar de sinds mensen heugenis goede opleiding heeft een geweldige aantrekkingskracht.
Overigens ook beleid van KNVB om talenten, bv. jeugdplan van kleinere clubs te adviseren te kiezen voor clubs met gecertificeerde opleiding.
En dat geldt ook voor jonge ambitieuze senioren die de club altijd kwamen versterken vanwege hun eigen sportieve ambities.
Maar inderdaad wordt daar beperkt gezocht naar versterking als de gewenste kwaliteit op een positie niet voorhanden is.
Dus qua samenstelling een heel mooi gemengd gebeuren.
Een club die het vanuit een opleiding probeert te organiseren, maar ook jongens ziet doorstromen naar sterker geachte clubs of die op een gegeven moment kiezen voor een behoorlijke vergoeding, zoals destijds jongens naar jouw favoriete HHC trokken.
Jammer, maar prima, het zij zo. Zo zit de voetbalwereld immers al jaren in elkaar.
Maar toen BQ destijds kampioen werd van de hoofdklasse in Meppel stonden er toch 16 spelers op de lijst uit eigen opleiding, waar van de helft begon bij F en e leeftijd.
Daar was men destijds terecht trots op.
Dan mag het nu duidelijk zijn hoe het is.