Amateurvoetbal algemeen

Fregge

Well-known member
Die post heb je al 7 keer geplaatst. Maar je zei ook dat je niet weet wat er beslist gaat worden. Dan houdt het al snel op he.
 

de waan

Well-known member
We hebben het over de bijeenkomst van de ledenraad, over de verkeerde beslissingen die zij namen met name mbt de piramide.

De ledenraadsleden hebben gewoon het advies van de (destijds nog) Topklasse CV overgenomen bij de besluiten over de piramide.

En terugkomend op je beginvraag: het offici?le besluitvormingsproces is niet meer dan het sluitstuk van een heel proces in voor- en achterkamertjes dat daaraan vooraf gaat, met name bij ingrijpende besluiten. Er ligt altijd een plan dat de goedkeuring heeft van de KNVB (amateursectie) en de belangenverenigingen als de CVTD en de Hoofdklasse CV namens de betrokken clubs. Die ledenraadsleden bekrachtigen dat vervolgens formeel.
 
Laatst bewerkt:

noordooster

Well-known member
Het offici?le besluitvormingsproces is niet meer dan het sluitstuk van een heel proces in voor- en achterkamertjes dat daaraan vooraf gaat, met name bij ingrijpende besluiten.

Dat klinkt allemaal heel mooi, maar toch gaat er veel mis.
In maart 2017 stemde de ledenraad nog in met meer beloften in de piramide, terwijl belangenverenigingen als de BAV en de VVON dit zeer hadden afgeraden. Toch stemden 23 van de 30 voor meer beloften.
En zie hoe bijna alle topamateurs de beloften liever kwijt is dan rijk en al helemaal geen extra beloften wilden.
De ledenraad stemde in met de licentievoorwaarden voor 2e en 3e klassers. Dit leidde tot grote protesten bij de topamateurs met als gevolg, dat ook dat besluit van die ledenraad gaat sneuvelen.

Verder blijkt na terechte hevige protesten tegen de voetbalpiramide alles ( ook zaken waaraan die 30 al hun goedkeuring verleenden ) door van der Zee weer naar de tekentafel te zijn gebracht, met de toevoeging dat alle veranderingen weer bespreekbaar zijn.
Zoals ik al zei, ik heb er weinig vertrouwen in dat het besluitvormingsproces met oa die ledenraad tot goede resultaten leidt.
 

de waan

Well-known member
Dat clubs in het voortraject liggen te slapen of het niet belangrijk genoeg vinden om zich er druk om te maken, maar wel achteraf gaan mekkeren is de ledenraad niet aan te rekenen.

Verder is er natuurlijk al totaal geen consensus tussen de verschillende stromingen, dus wat er ook beslist wordt, een groot deel is het er altijd mee oneens.
 

JMD

Well-known member
Verder is er natuurlijk al totaal geen consensus tussen de verschillende stromingen, dus wat er ook beslist wordt, een groot deel is het er altijd mee oneens.
Precies. En daarom moet de KNVB gewoon knopen doorhakken. Hoop dat ze nu eindelijk doorhebben dat je het in het NL amateurvoetbal toch niet voor elkaar krijgt om iedereen het naar de zin te maken. Dus gewoon doen wat je het beste vindt of lijkt. (en waar wel consensus over is (weg met de beloften) gewoon doen)
 

noordooster

Well-known member
Dat clubs in het voortraject liggen te slapen of het niet belangrijk genoeg vinden om zich er druk om te maken, maar wel achteraf gaan mekkeren is de ledenraad niet aan te rekenen.

Ik vind het te gemakkelijk om te stellen dat de leden van ledenraad niks te verwijten valt.
Hoe kunnen 23 van de 30 leden voor een forse extra instroom van beloftenteams stemmen ?

Hebben die mensen van de ledenraad wel de meningen gepeild van de topamateurs in hun district, of varen ze blind op belangen groeperingen, waarvan je maar moet afwachten wie of wat ze vertegenwoordigen en hoe.
Ik kan me niet voorstellen, dat ze er dan niet achter komen hoe de meerderheid van de clubs die het aangaat denkt over die licentievoorwaarden en een extra instroom van beloftenteams.
 

SanMark.

Well-known member
Het is maar een klein deel wat er ongelukkig van word. Aanpassen of oprotten. Hebben ze nog geluk ook dat ze meer dan genoeg inspraak kunnen krijgen als ze daadwerkelijk mee willen werken aan een goede doorstroom.
 

JMD

Well-known member
Streven naar consensus en het verkrijgen van een breed draagvlak lijkt me beter dan knopen doorhakken waar een belangrijk deel van de betrokkenen erg ongelukkig van wordt. ( of erger )
Helemaal met je eens dat je moet streven naar consensus. Maar inmiddels zijn we al jaren aan het polderen en blijkt elke keer toch weer iemand ontevreden. Op zo'n moment moet je dan de consensus maar even loslaten, want je krijgt nooit iedereen tevreden.

En dan is het idd maar even met de hakbijl, jammer dan. De clubs hebben jarenlang de tijd gehad consensus te vinden, maar steeds lukt dat niet.
 

Fregge

Well-known member
Ik vind het te gemakkelijk om te stellen dat de leden van ledenraad niks te verwijten valt.
Hoe kunnen 23 van de 30 leden voor een forse extra instroom van beloftenteams stemmen ?

Hebben die mensen van de ledenraad wel de meningen gepeild van de topamateurs in hun district, of varen ze blind op belangen groeperingen, waarvan je maar moet afwachten wie of wat ze vertegenwoordigen en hoe.
Ik kan me niet voorstellen, dat ze er dan niet achter komen hoe de meerderheid van de clubs die het aangaat denkt over die licentievoorwaarden en een extra instroom van beloftenteams.

Draai het eens op. Waarschijnlijk zullen die ledenraadmensen geen halve Harry's zijn zeg maar. Hoe kan het dan dat er toch 23 van de 30 man (dat is 75%) toch voor beloften stemmen?
 

noordooster

Well-known member
Er zit een groot verschil tussen hoe die 30 stemden en hoe de topamateurs bleken te denken over die extra instroom.
Naar de werkelijke redenen kan ik slechts gissen.
Zomaar wat gissingen :

Tenzij de topamateurs er in maart vorig jaar volledig anders over dachten, bleken die 30 niet te weten hoe die clubs erover dachten ?

Of ze wisten het wel en trokken zich niets aan van de mening van de topamateurs ?

De leden van de amateurledenraad zijn be?nvloed door de BVO 's ?
 

de Kok

Member
Het dreigt door al die zijstapjes wat onder te sneeuwen , maar ik begon met :

"Op 26 mei komen de 30 leden van de ledenraad van de KNVB bijeen om beslissingen te nemen over de toekomst van het (amateur)voetbal in Nederland.
Bij zoiets vraag ik me af of die 30 wel goed weten wat er leeft bij de verenigingen uit hun district en of hun stemgedrag wel representief is.
Ik meen me te herinneren dat in het verleden beslissingen van die ledenraad nogal eens leidden tot groot onbegrip."

En ik maak me wat zorgen over het beslissingsproces met die 30 .

De stukken zullen wat inhoud betreft toch ook al ergens gepubliceerd zijn of binnen kort worden?
 

Fregge

Well-known member
Er zit een groot verschil tussen hoe die 30 stemden en hoe de topamateurs bleken te denken over die extra instroom.
Naar de werkelijke redenen kan ik slechts gissen.
Zomaar wat gissingen :

Tenzij de topamateurs er in maart vorig jaar volledig anders over dachten, bleken die 30 niet te weten hoe die clubs erover dachten ?

Of ze wisten het wel en trokken zich niets aan van de mening van de topamateurs ?

De leden van de amateurledenraad zijn be?nvloed door de BVO 's ?

En de topamateurs, nee de semiprofs hebben die leden dus niet genoeg overtuigd.
 
Bovenaan