In de gehele breedte van het top amateurvoetbal was er ontevredenheid over waarmee de 30 mensen van de ledenraad akkoord waren gegaan, daarvoor hoef je niet 1 club eruit te halen.
Al die topamateurs in de hoogste 3 niveaus halen en betalen spelers, maar horen volgens de KNVB bij het amateurvoetbal.
En laten we dat gewoon zo houden, want ook bij de clubs onder het niveau van hoofdklasse zitten er genoeg die spelers halen en betalen.
Per district zit er 1 afgevaardigde in de ledenraad. Ik weet uit ervaring hoe er binnen een district door clubs verschillend wordt gedacht over allerlei essenti?le zaken . Ik betwijfel of zo'n afgevaardigde op de hoogte is van al die meningen en of hij in zijn stemgedrag de mening van de clubs in zijn district kan weergeven.
Ook gezien de achtergronden van de diverse personen uit die club van 30 heb ik er opnieuw weinig vertrouwen in.
Dat zo'n groepje mensen tot volkomen verkeerde beslissingen komt, bleek al bij de invoering van de piramide.
Niet voor niets werd alles door van der Zee naderhand weer op de tekentafel gelegd.
Maar dat de iets meer dan 30 BVO 's met hun 30 afgevaardigden evenveel stemrecht hebben als al die dik 3000 amateurclubs is helemaal belachelijk.
In de gehele breedte van het top amateurvoetbal was er ontevredenheid over waarmee de 30 mensen van de ledenraad akkoord waren gegaan, daarvoor hoef je niet 1 club eruit te halen.
Al die topamateurs in de hoogste 3 niveaus halen en betalen spelers, maar horen volgens de KNVB bij het amateurvoetbal.
En laten we dat gewoon zo houden, want ook bij de clubs onder het niveau van hoofdklasse zitten er genoeg die spelers halen en betalen.
Per district zit er 1 afgevaardigde in de ledenraad. Ik weet uit ervaring hoe er binnen een district door clubs verschillend wordt gedacht over allerlei essenti?le zaken . Ik betwijfel of zo'n afgevaardigde op de hoogte is van al die meningen en of hij in zijn stemgedrag de mening van de clubs in zijn district kan weergeven.
In zekere zin is die hele ledenraad op dat punt louter symbolisch.
Opnieuw toon je je angst dat zaterdagclubs op welke manier dan ook bevoordeeld gaan worden.
Ik denk wel eens dat dat komt doordat het zaterdagvoetbal letterlijk en figuurlijk ver van je af staat.
Zo slecht en verwerpelijk is het zaterdagvoetbal echt niet.
Zoals jij meestal doet, doe je ook nu weer.
Omdat je het geweten van dvk wil uithangen , begin je je schrijfsel met de gedachte om kritiek te kunnen leveren of om in stoere bewoordingen te doen alsof je iets nieuws brengt en vervolgens zoek je krampachtig, veelal vergeefs, naar argumenten om je kritiek te staven.
" Het enige heikele punt is de voetbalpiramide ". Ja, noem het maar niks, juist op dat zo belangrijke punt ging het de vorige keer dus helemaal mis. Vandaar.
Je geeft aan dat de ledenraad eigenlijk puur symbolisch is, omdat zij in hun stemgedrag de beslissingen van belangengroepjes volgen.
Nu ken ik enkele mensen uit die ledenraad en ik weet 100 % zeker, dat die zich er niet voor lenen om naar Zeist af te reizen puur en alleen om presentiegeld te innen . Ze zouden zich zwaar beledigd voelen als hun aanwezigheid alleen maar als symbolisch wordt gezien.
Dat er wat is voorbesproken door belangenclubjes zal wel.
In hoeverre die belangenclubjes dan weer een goede vertegenwoordiging vormen is de vraag, maar of die districtsvertegenwoordigers alles goed kunnen interpreteren betwijfel ik.
Terwijl hun stem wel degelijk telt.
Met het erdoor drukken van piramide ging het immers hopeloos mis.
Opnieuw toon je je angst dat zaterdagclubs op welke manier dan ook bevoordeeld gaan worden.
Ik denk wel eens dat dat komt doordat het zaterdagvoetbal letterlijk en figuurlijk ver van je af staat.
Zo slecht en verwerpelijk is het zaterdagvoetbal echt niet.
Je haalt weer een hoop dingen door elkaar.
Vervang 'zaterdag' door 'zondag' en het gaat letterlijk over jou...
Iets met pot en ketel?
Is die angst (als die er al is) niet gewoon terecht? Die zaterdagclubs worden toch ook gewoon bevoordeeld door ze niet te verplichten om op zondag te spelen? Er wordt gesproken over "kiezen van speeldag" maar in werkelijkheid zal de zaterdagclub de doorslag geven en is die daarmee dus bevoordeeld.Opnieuw toon je je angst dat zaterdagclubs op welke manier dan ook bevoordeeld gaan worden.
Opnieuw: vervang de zaterdag door zondag en andersom en het gaat letterlijk over jou...Wanneer iemand niet in alles meegaat in de vaak ongenuanceerde kritiek op en in sommige gevallen angst voor het zaterdagvoetbal, zoals ik die vaak zie in dvk, betekent het nog niet dat hij niets heeft met het zondagvoetbal
Ziehier de redeneertrant.
De ander haalt van alles door elkaar.
Als je niet goed wil lezen houdt het op.
En of het nou komt doordat het zaterdagvoetbal letter en figuurlijk ver van je afstaat weet ik niet, maar de afkeer van en de angst voor het zaterdagvoetbal laat je toch wel erg vaak blijken.
Wanneer iemand niet in alles meegaat in de vaak ongenuanceerde kritiek op en in sommige gevallen angst voor het zaterdagvoetbal, zoals ik die vaak zie in dvk, betekent het nog niet dat hij niets heeft met het zondagvoetbal.
Laat dat er vooral blijven op zondag voor clubs en spelers die het liefst op zondag voetballen.
Is die angst (als die er al is) niet gewoon terecht? Die zaterdagclubs worden toch ook gewoon bevoordeeld door ze niet te verplichten om op zondag te spelen? Er wordt gesproken over "kiezen van speeldag" maar in werkelijkheid zal de zaterdagclub de doorslag geven en is die daarmee dus bevoordeeld.
Ah je argumenten zijn blijkbaar weer op dus nu kan ik niet lezen en blijf je bij de (door jou geintroduceerde en totaal niet relevante) onzin dat ik een hekel aan het zaterdagvoetbal heb.
Ik constateer in jouw reacties een afkeer van en angst voor het zaterdagvoetbal en dat is echt nergens voor nodig.