Amateurvoetbal algemeen

Fregge

Well-known member
De top 200 amateurclubs is weer samengesteld door De VoetbalTrainer. ASWH is flink gestegen, van 91 naar 46. Altijd leuk!

Voor wat het waard is natuurlijk, want de manier van berekenen is van grote invloed. Maar toch.

https://www.voetbaltrainer.nl/top200/ voor wie de lijst wil bekijken en zijn eigen favoriet(en) wil zoeken.

Ze tellen voortaan JO14-1 mee in plaats van JO15-2. Dat is echt lachwekkend. Onze JO15-1 en onze JO17-1 zijn gepromoveerd (andere teams zijn op hetzelfde niveau gebleven) en toch zijn we gezakt.

Joost

Well-known member
De top 200 amateurclubs is weer samengesteld door De VoetbalTrainer. ASWH is flink gestegen, van 91 naar 46. Altijd leuk!

Voor wat het waard is natuurlijk, want de manier van berekenen is van grote invloed. Maar toch.

https://www.voetbaltrainer.nl/top200/ voor wie de lijst wil bekijken en zijn eigen favoriet(en) wil zoeken.

Het is nog net geen appels met peren vergelijken die lijst.

Voorbeeldje; SHH scoort bij de jeugd meer punten dan De Zouaven (nr 200). Maar omdat de JO15-2 van SHH niet in een O14 competitie speelt (die is er niet in Zuid2) scoort De Zouaven meer punten.

Joost

Well-known member
Het is nog net geen appels met peren vergelijken die lijst.

Voorbeeldje; SHH scoort bij de jeugd meer punten dan De Zouaven (nr 200). Maar omdat de JO15-2 van SHH niet in een O14 competitie speelt (die is er niet in Zuid2) scoort De Zouaven meer punten.

Om het nog sterker te stellen; als je de O14 weglaat zijn er 6 te vergelijken elftallen. Bij 4 ervan speelt SHH minstens 1 niveau hoger, bij 2 op hetzelfde niveau. Het verschil in punten is 38 om 33.

Unregistere

Well-known member
Ik zie het al weer, al die zakkers kraken de lijst af. :p

Volgend jaar zullen wij ook wel zakken, twee selectieteams vechten immers tegen degradatie. Tot die tijd vind ik het nog wel echt een leuke lijst, die heel veel zegt!

Arjen

Member
Is wel waar natuurlijk.
Zakt een vereniging dan stelt de lijst ineens niet zoveel voor. Is het "maar net hoe je het bekijkt" etc. Ik vind het wel een mooi lijstje (ook als het wat minder gaat) wat wel iets zegt over (in ons geval) de jeugd.

Fregge

Well-known member

Volgend jaar zullen wij ook wel zakken, twee selectieteams vechten immers tegen degradatie. Tot die tijd vind ik het nog wel echt een leuke lijst, die heel veel zegt!

Nee hoor. Die lijst zegt mij niet zoveel. Als je jeugd scoort ben je niet per see een goede jeugdopleider. Een goede jeugdopleider ontwikkelt spelers, en dat kun je haast niet gaan vergelijken.

Joost

Well-known member

Volgens mij heb ik al sinds de eerste versie kritiek op de lijst. Maar dit jaar is het extra onlogisch qua berekening.

Bovenaan