Amateurvoetbal algemeen

Hankie

Well-known member
Denk je nou echt dat ik voor jou daar energie in ga steken ?

Als ik uit Joost zijn reacties haal dat er afkeer en angst voor het zaterdagvoetbal uit spreekt, dan haal ik dat er uit.
Anders zou ik het nl niet zeggen.

Waarom niet aangezien ik het er niet uithaal, maar dat heeft misschien meer met mijn onkunde te maken. Als iemand je vraagt om voorbeelden geef je niet thuis en als jou vragen of feiten worden gepresenteerd geef je niet thuis of negeer je die.

Dat is geen discussie voeren, maar narcistisch gedrag.
 

noordooster

Well-known member
Dus Genemuiden en Staphorst gaan liever naar Opheusden dan naar Meppel?

Geen idee of Genemuiden voor- of tegenstander is van gemengde hoofdklassen.
Als ze op zondag of op zaterdagavond om 18.00 uur moeten voetballen in Meppel gaan ze misschien wel liever op za om 14.30 uur spelen in Opheusden.
Maar het gaat natuurlijk niet om 1 wedstrijd , het gaat om een gehele competitie met ALLE voors en tegens , om de mening van alle hoofdklassers en om andere consequenties die mixen kan hebben en om het wel of niet maken van een andere indeling van de hoogste amateurklassen ( bv 3 hoofdklassen op zaterdag en 3 op zondag )

Overigens zegt afstand ook niet altijd alles.
MSC speelde zijn competitiewedstrijd tegen Heerenveen op een zaterdagavond voor slechts een handjevol toeschouwers.
De reistijd Heerenveen - Meppel is gelijk aan die van Genemuiden - Meppel.
 

noordooster

Well-known member
Ja, want dat zijn hun zaterdagvriendjes...

Knap dat jij denkt te weten hoe ze in Staphorst en Genemuiden denken.
Maar je bent opnieuw verkeerd ge?nformeerd .
Staphorst heeft nl aangegeven, onder voorwaarden, voorstander te zijn van een gemengde hoofdklasse.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Knap dat jij denkt te weten hoe ze in Staphorst en Genemuiden denken.
Maar je bent opnieuw verkeerd ge?nformeerd .
Staphorst heeft nl aangegeven, onder voorwaarden, voorstander te zijn van een gemengde hoofdklasse.

Zeg, als jij nu even naar het topic van het Sat?kroketten WK gaat, dan kun je nog ??n van de vier overgebleven landen kiezen. Haalt misschien even de druk van de ketel in dit topic en dan kun je je kennis toepassen op de wedstrijden op het WK.


Lijkt me mooi dat SanMark. dan ook meedoet en dat jullie in dezelfde poule komen. Hebben we in ieder geval een poule des doods.
 

noordooster

Well-known member
Die voorwaarde is dat ze zelf altijd op zaterdag spelen? Dan ben je dus feitelijk gewoon tegen.

Staphorst voorzitter Bennie Miggels heeft zich erover uitgesproken ten tijde van het MSC plan.
Dat plan hield ook al in , dat zaterdagclubs niet op zondag hoeven te spelen.
Of en zo ja welke voorwaarden hij eventueel nog meer had weet ik niet meer.
 

noordooster

Well-known member
In Staphorst zijn ze dus voortstrevender dan No is.

Hier is enige nuance op zijn plaats.
" In Staphorst" is niet hetzelfde als bij vv Staphorst.
Zo is in de gemeente Staphorst de SGP al jarenlang de grootste partij.
Ik durf zonder met mijn ogen te knipperen te beweren dat die partij minder vooruitstrevend is dan ik.
 

Joost

Well-known member
Toch wel weer bijzonder knap dat je je onzin over de ledenraad weer in een zaterdag/zondagdiscussie hebt weten om te toveren terwijl niemand daar over begon.
 

noordooster

Well-known member
Toch wel weer bijzonder knap dat je je onzin over de ledenraad weer in een zaterdag/zondagdiscussie hebt weten om te toveren terwijl niemand daar over begon.

Misschien was het anders gelopen als jij niet , ohw zo voorspelbaar en kenmerkend voor jou, IJsselmeervogels had opgevoerd als profclubje, maar pak 'm beet De Treffers, TEC of De Dijk.
En jij begint over : "Jij stelt de belangen van zaterdagclubs ... "
Verder reageert Arjen met : "Die zaterdagclubs worden toch ook gewoon bevoordeeld..."
en met :" Dus Genemuiden en Staphorst gaan liever naar Opheusden dan naar Meppel?"
Neem mij dan niet kwalijk dat ik daarop reageer.

We hebben het over de bijeenkomst van de ledenraad, over de verkeerde beslissingen die zij namen met name mbt de piramide.
Ik weet niet of het je opgevallen was, maar daarbij spelen ook bepaalde tegenstellingen zaterdag/zondag.
Zo onlogisch is het allemaal niet, Jost.
 

de Kok

Member
Misschien was het anders gelopen als jij niet , ohw zo voorspelbaar en kenmerkend voor jou, IJsselmeervogels had opgevoerd als profclubje, maar pak 'm beet De Treffers, TEC of De Dijk.
En jij begint over : "Jij stelt de belangen van zaterdagclubs ... "
Verder reageert Arjen met : "Die zaterdagclubs worden toch ook gewoon bevoordeeld..."
en met :" Dus Genemuiden en Staphorst gaan liever naar Opheusden dan naar Meppel?"
Neem mij dan niet kwalijk dat ik daarop reageer.

We hebben het over de bijeenkomst van de ledenraad, over de verkeerde beslissingen die zij namen met name mbt de piramide.
Ik weet niet of het je opgevallen was, maar daarbij spelen ook bepaalde tegenstellingen zaterdag/zondag.
Zo onlogisch is het allemaal niet, Jost.

Volgens mij was de huidige piramide er nog even door de oude ledenraad doorgejast na een "vlammend"betoog van een oud bestuurder van naar ik dacht DVS33.
 

Joost

Well-known member
Misschien was het anders gelopen als jij niet , ohw zo voorspelbaar en kenmerkend voor jou, IJsselmeervogels had opgevoerd als profclubje, maar pak 'm beet De Treffers, TEC of De Dijk.
En jij begint over : "Jij stelt de belangen van zaterdagclubs ... "
Verder reageert Arjen met : "Die zaterdagclubs worden toch ook gewoon bevoordeeld..."
en met :" Dus Genemuiden en Staphorst gaan liever naar Opheusden dan naar Meppel?"
Neem mij dan niet kwalijk dat ik daarop reageer.

We hebben het over de bijeenkomst van de ledenraad, over de verkeerde beslissingen die zij namen met name mbt de piramide.
Ik weet niet of het je opgevallen was, maar daarbij spelen ook bepaalde tegenstellingen zaterdag/zondag.
Zo onlogisch is het allemaal niet, Jost.

plank.large.jpg
 

noordooster

Well-known member
Ook zoiets is, het is al zo vaak gezegd, weer kenmerkend voor je redeneertrant .
Alleen ons aller Joost, het geweten van dvk, ziet het allemaal goed en als er ook maar iemand het waagt om tegen te spreken worden zaken verdraaid of wordt de dommigheid verborgen het belachelijk proberen te maken van de ander.
 

noordooster

Well-known member
Volgens mij was de huidige piramide er nog even door de oude ledenraad doorgejast na een "vlammend"betoog van een oud bestuurder van naar ik dacht DVS33.

Welke ledenraad dan ook...
Overigens vond dat erdoor jassen plaats met het als belangrijkste argument , de leugen van van Oostveen over een verplichte promotie.

In 2016 ging de ledenraad ook akkoord met het licentiesysteem voor de tweede en derde divisie, waarover later zo'n grote heibel ontstond , waardoor veel clubs, met name uit de derde divisie zo. punten in mindering kregen.
Het valt te verwachten dat ook dat binnenkort wordt aangepast.
 

SanMark.

Well-known member
Hier is enige nuance op zijn plaats.
" In Staphorst" is niet hetzelfde als bij vv Staphorst.
Zo is in de gemeente Staphorst de SGP al jarenlang de grootste partij.
Ik durf zonder met mijn ogen te knipperen te beweren dat die partij minder vooruitstrevend is dan ik.

Hebben ze meer dan de helft van de zetels ?
 

noordooster

Well-known member
Het dreigt door al die zijstapjes wat onder te sneeuwen , maar ik begon met :

"Op 26 mei komen de 30 leden van de ledenraad van de KNVB bijeen om beslissingen te nemen over de toekomst van het (amateur)voetbal in Nederland.
Bij zoiets vraag ik me af of die 30 wel goed weten wat er leeft bij de verenigingen uit hun district en of hun stemgedrag wel representief is.
Ik meen me te herinneren dat in het verleden beslissingen van die ledenraad nogal eens leidden tot groot onbegrip."

En ik maak me wat zorgen over het beslissingsproces met die 30 .
 
Bovenaan