Amateurvoetbal algemeen

Deathprod

Well-known member
Je ziet toch elk jaar weer clubs die uit de competitie worden genomen omdat ze een tekort aan spelers hebben. Wat toch altijd vervelend is voor het verloop van de competities. Waarom dan geen minimum aantal spelers voor de 1e selecties? 23 bijvoorbeeld, posities dubbel bezet plus extra keeper voor clubs t/m de hoofdklasse en dan 18 voor de lagere klassen. Dan heb je daar veel minder last van lijkt me. Clubs die er niet aan voldoen kunnen dan lekker in de reserve klassen gaan spelen.

De Groene Scout

Well-known member
Onzin, ik pleit juist voor kleinere selecties. Een selectie van 23 is alleen maar lastig met het oog op alles tevreden houden en speeltijd geven via oefenduels.
18 tot 20 man lijkt mij prima voor een 1e standaard elftal. Is het een keer krap, dan aanvullen uit het 2e of de jeugd.
Echt mis gaat het alleen bij clubs die al starten met een groep van 16 of minder en er geen serieus 2e of jeugdteam achter hebben zitten. Dat is onverantwoord.

Unregistere

Well-known member
Ik denk ook dat in de afdelingen waar teams zich het meest terugtrekken een grote selectie juist niet werkt. Dan zijn ze helemaal zo verdwenen als ze niet spelen.

SanMark.

Well-known member
Je ziet toch elk jaar weer clubs die uit de competitie worden genomen omdat ze een tekort aan spelers hebben. Wat toch altijd vervelend is voor het verloop van de competities. Waarom dan geen minimum aantal spelers voor de 1e selecties? 23 bijvoorbeeld, posities dubbel bezet plus extra keeper voor clubs t/m de hoofdklasse en dan 18 voor de lagere klassen. Dan heb je daar veel minder last van lijkt me. Clubs die er niet aan voldoen kunnen dan lekker in de reserve klassen gaan spelen.

Een selectie doorgeven is toch ook maar een papieren iets op amateur niveau.

Unregistere

Well-known member
Een selectie doorgeven is toch ook maar een papieren iets op amateur niveau.

Klopt, want als het noodzakelijk is, mogen er ook spelers uit het zesde of de Onder 17 meespelen. Of ze laten spelers opdraven die nog wel lid zijn, maar al tijden niet gevoetbald hebben. Zie je zeker in de lagere afdelingen best vaak.

Deathprod

Well-known member
Kabinet wil ingrijpen in Nederlandse drugsmarkt. Van de 100 miljoen euro vrijgemaakt voor de aanpak van 'ondermijnende criminaliteit' in het regeerakkoord willen ze o.a. proberen te voorkomen dat gulle criminelen de lokale voetbalclubs sponsoren.

Unregistere

Well-known member
Haha, ik was echt serieus van plan om die twee linkjes te gaan plaatsen hier. Grappig dat jij hetzelfde idee had en mij voor was.

Schitterende verhalen uiteraard, je verzint het niet! :D

JMD

Well-known member
Weet niet wie in de 3e klasse West2 de schema's heeft gemaakt, maar Van Nispen (3A) heeft tot nu toe 8 duels gespeeld, en moet er nog 6. (competitie wordt in januari herverdeeld) Van die 6 duels moet het er nog 5 uit spelen. (en dat is dus het gewone schema, niet ontstaan door afgelastingen ofzo). Verder spelen de Zilkers 6x thuis en 8x uit en was afgelopen zondag hun laatste thuisduel van 2018, het volgende thuisduel is pas op 20 januari.
Vreemd...

Forza AZ

Well-known member
Competities die in januari herverdeeld worden? Is dat nieuw, want dat heb ik nog nooit gezien bij de standaard teams van de amateurs.

de waan

Well-known member
Omdat er geen vierde klasse meer is in West II en er nogal grote verschillen zijn worden de bovenste en onderste helft na de winter gesplitst.

JMD

Well-known member
Omdat er geen vierde klasse meer is in West II en er nogal grote verschillen zijn worden de bovenste en onderste helft na de winter gesplitst.

En van daaruit wordt de verdeling 3e/4e klasse komend seizoen geregeld. (en wie er promoveert naar de 2e klasse enz)

JMD

Well-known member
De aanleiding voor zijn column was duidelijk West II.
Maar ik kreeg het idee, dat hij het hier en daar toch wat breder trok.
Overigens schijnen er in West II behalve die vragenlijst in oktober ook driemaal bijeenkomsten met zaterdagverenigingen te zijn geweest en heeft de KNVB allerlei zaken besproken met "klankbordgroepen".
Niks over gelezen, maar ook daarover zal dan in december wel meer duidelijkheid komen .
In ieder geval over de daaruit getrokken conclusies neem ik aan.

Er is wel wat media-aandacht geweest hier (ik 'woon' ongeveer op de grens van West 1 en West 2) over die bijeenkomsten. Maar de echte conclusies zijn nog niet bekend geworden.

Joost

Well-known member
De aanleiding voor zijn column was duidelijk West II.
Maar ik kreeg het idee, dat hij het hier en daar toch wat breder trok.
Overigens schijnen er in West II behalve die vragenlijst in oktober ook driemaal bijeenkomsten met zaterdagverenigingen te zijn geweest en heeft de KNVB allerlei zaken besproken met "klankbordgroepen".
Niks over gelezen, maar ook daarover zal dan in december wel meer duidelijkheid komen .
In ieder geval over de daaruit getrokken conclusies neem ik aan.

Ik quote even jezelf;

Joost

Well-known member
Er staat daar een mailadres bij. Dan kun je zowel meepraten als alles op de voet volgen.

Als jij overigens tikt ?er schijnen bijeenkomsten geweest te zijn? terwijl je nota bene zelf een link post waarin die bevestigd worden dan is dat wel apart.

Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
De top 200 amateurclubs is weer samengesteld door De VoetbalTrainer. ASWH is flink gestegen, van 91 naar 46. Altijd leuk!

Voor wat het waard is natuurlijk, want de manier van berekenen is van grote invloed. Maar toch.

https://www.voetbaltrainer.nl/top200/ voor wie de lijst wil bekijken en zijn eigen favoriet(en) wil zoeken.

Bovenaan