Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Minder scheefgroei in de stand als ook de kunstgras clubs niet spelen en je doet het publiek er ook een plezier mee lijkt me. Dus zo bezopen vind ik het niet.

Op lagere niveaus is de publieke belangstelling dusdanig laag dat ik niet denk dat het veel uitmaakt. Hoeveel mensen zullen nu echt balen dat ze thuis moeten blijven als het vanwege kou is afgelast?

Als ze scheefgroei in de stand willen voorkomen dan hadden ze al twee eerdere rondes er helemaal uit moeten gooien. Je zadelt nu alle clubs op met een inhaalwedstrijd die ook nog eens wordt gespeeld in een normaliter vrij weekend. Daar wordt ook geen speler blij van.

SanMark.

Well-known member
Op lagere niveaus is de publieke belangstelling dusdanig laag dat ik niet denk dat het veel uitmaakt. Hoeveel mensen zullen nu echt balen dat ze thuis moeten blijven als het vanwege kou is afgelast?

Als ze scheefgroei in de stand willen voorkomen dan hadden ze al twee eerdere rondes er helemaal uit moeten gooien. Je zadelt nu alle clubs op met een inhaalwedstrijd die ook nog eens wordt gespeeld in een normaliter vrij weekend. Daar wordt ook geen speler blij van.

Als iets een verschrikking is , is het wel voetballen op kunstgras bij een min tempratuur.

Tegenwoordig hebben we altijd zo'n zachte december maand blijf dan gewoon lekker voetballen tot de derde week van december en begin dan in Maart opnieuw met de competitie.

Uitzonderingen zijn dan alle divisies en misschien de hoofdklasse.

de waan

Well-known member
Tegenwoordig hebben we altijd zo'n zachte december maand blijf dan gewoon lekker voetballen tot de derde week van december en begin dan in Maart opnieuw met de competitie.

Er wordt in december al lang doorgespeeld tegenwoordig. De boel stilleggen tot maart is niet mogelijk, nu de competities pas eind september beginnen. Dat vind ik trouwens ook rijkelijk laat. Kan ook prima starten rond 10 september.

JMD

Well-known member
Als iets een verschrikking is , is het wel voetballen op kunstgras bij een min tempratuur.
Ik ben nog uit de pre-kunstgrastijd qua voetbal (als het bij ons kunstgras was, dan was het van dat hockeykunstgras, ideaal om te keepen maar niet heus). Waarom is voetballen op kunstgras bij mintemperatuur een verschrikking?

SanMark.

Well-known member
Er wordt in december al lang doorgespeeld tegenwoordig. De boel stilleggen tot maart is niet mogelijk, nu de competities pas eind september beginnen. Dat vind ik trouwens ook rijkelijk laat. Kan ook prima starten rond 10 september.

Ja dat zou een prima optie zijn. En de lagere klassen hebben ook max 14 teams erin zitten.

SanMark.

Well-known member
Ik ben nog uit de pre-kunstgrastijd qua voetbal (als het bij ons kunstgras was, dan was het van dat hockeykunstgras, ideaal om te keepen maar niet heus). Waarom is voetballen op kunstgras bij mintemperatuur een verschrikking?

In mijn 'jongere' jaren wilde ik altijd wel voetballen, maar toen ik mid 20 en ouder was, vond ik het bij die koude tempraturen niet zo lekker meer om dan op het veld te staan.

Gevoelsmatig geeft kunstgras in de winter nog minder mee dan in de zomer plus ( en dat is ook gevoelsmatig) lag het kunstgrasveld altijd op een open vlakte waar de koude wind dan overheen joeg als je daar in de winter op moest voetballen.

Joost

Well-known member

Uitzonderingen zijn dan alle divisies en misschien de hoofdklasse.

De laatste speelronde was afgelopen jaar al op 16 december met nog inhaal/beker op 23 december.

Het probleem ligt mijns inziens vooral in het voorjaar. Door de opeenstapeling van feestdagen en vrije dagen zijn er veel te veel vrije weekenden.

Voor Zuid2 is er vrij op
3 maart: carnaval
10 maart: inhaal/beker
30 maart: inhaal beker
19 april: paaszaterdag
28 april: meivakantie
5 mei: meivakantie

De oorsprong van het probleem ligt overigens in het vergroten van de klassen en de 4 extra speeldagen.

Bonehead

Well-known member
Gewoon de A-categorie weer begin september laten beginnen en geen wedstrijden plannen in januari. Dit gaat nu al voor de tweede keer mis. Net zo lang als het opgezet is dus.

Forza AZ

Well-known member

Maar dan moet je de bekerwedstrijden spelen eind augustus en dat wilden de clubs juist niet. Daarom spelen ze nu de eerste 3 weekenden in september beker en daarna pas competitie.

JMD

Well-known member
Volgens mij waren de meeste amateurclubs juist heel blij met de start zo rond 24 september.

De Groene Scout

Well-known member
Volgens mij waren de meeste amateurclubs juist heel blij met de start zo rond 24 september.

Meeste clubs hadden vooral problemen met het bekervoetbal dat feitelijk al half augustus en dus midden in de vakantie begon.
Dat werd ineens 3 tot 4 weken doorgeschoven en daarmee de competitie ook. Met een verschuiving van 2 weken waren de clubs er ook wel geweest volgens mij.

Bovenaan