Amateurvoetbal algemeen

Joost

Well-known member
Nee die worden altijd voor de start van de competitie bekendgemaakt. Ik heb ze ook al gezocht maar nog niet kunnen vinden.
 

Forza AZ

Well-known member
In het Handboek competitiezaken amateurvoetbal 2018-2019 van de KNVB staat "De diverse promotie-/degradatieregelingen zijn te vinden op www.knvb.nl/assist/wedstrijdzaken.", maar daar staan ze nog niet. Volgens mij worden die ook pas in het najaar bekend gemaakt en in januari definitief.

Ik zie daar wel een kleine wijziging wat betreft de plaatsing voor de KNVB-beker van de clubs uit de Tweede Divisie. Direct naar de 1e ronde gaan volgend jaar 4 clubs (kampioen + 3 (vervangend)periodekampioenen)).
 

Sensini

Well-known member
Ik zie daar wel een kleine wijziging wat betreft de plaatsing voor de KNVB-beker van de clubs uit de Tweede Divisie. Direct naar de 1e ronde gaan volgend jaar 4 clubs (kampioen + 3 (vervangend)periodekampioenen)).
Nu wordt ook de kampioen van de Tweede Divisie genoemd, in het handboek van vorig seizoen zou die naar de Eerste Divisie promoveren en in die hoedanigheid instromen in de 1e ronde. Als het reglement voor plaatsing voor de beker van dit seizoen niet is aangepast zou Katwijk technisch gezien niet aan de beker mogen meedoen, maar ik mag aannemen dat dat geregeld is.

Edit: ik zie dat Katwijk als periodekampioen meedoet en dat er geen vervangende periodekampioen is.

____________________________
www.voetbalkroniek.nl
 
Laatst bewerkt:

Satyr

Administrator
Forumleiding
Kees Duijst is ook voor Twente, wat een nare man. Die ga ik volgen op Twitter :duim:
 

erka

Well-known member
Ja, die Kees Duijst, dat is me er ook eentje. Al paar keer iets van voorbij zien komen :D
 
Laatst bewerkt:

bqandy

Well-known member
Wat te denken van deze "award" :D


FC TWlTTER eSports
‏ @FC_TWlTTER
Sep 10

�� - De jaarlijkse Kees Duijst-award gaat weer uitgereikt worden aan de meest irritante voetbaltwitteraar van het jaar! Stuur jouw top 5 naar @Davitesse026 in een tweet of DM en gebruik de hashtag #KeesDuijstAward2018 . Stemmen voor de shortlist kan tot vrijdag 23:59 uur.
 

Joost

Well-known member
Heeft iemand al ergens de exacte promotie/degradatie regeling kunnen vinden tussen Tweede/Derde Divisie en Derde Divisie/Hoofdklasse? En dan met name hoe ze het gaan doen met de belofte-teams om tot de verdeling 2 (Tweede Divisie) en 4 (Derde Divisie) te komen in 2019/20.

Ik heb het eens nagevraagd;
Die worden landelijk gepubliceerd (als het goed is uiterlijk 21 september).
 

JMD

Well-known member
Wat ik me afvraag: ik neem aan dat men voor die stand van 'slechtste 1e elftal' enz. kijkt naar de hele competitie, en niet alleen duels tegen 1e elftallen?
 

Forza AZ

Well-known member
Wat ik me afvraag: ik neem aan dat men voor die stand van 'slechtste 1e elftal' enz. kijkt naar de hele competitie, en niet alleen duels tegen 1e elftallen?

Alle wedstrijden tellen natuurlijk gewoon mee, anders zouden wedstrijden tussen 1e elftallen en 2e elftallen nergens om gaan.
 

Forza AZ

Well-known member
Jong Groningen en Jong Volendam kunnen dus alleen direct promoveren naar de Tweede Divisie (als ze kampioen worden) en niet promoveren via de nacompetitie.
Worden ze beide kampioen, dan moeten ze tegen elkaar spelen voor promotie.
 

Forza AZ

Well-known member
Samenvatting wat betreft de beloftenteams:

Tweede Divisie
Laagste van de 3 (Jong Vitesse, Jong Sparta en Jong Almere City) degradeert. Op ??n na laagste degradeert alleen als Jong Groningen en/of Jong Volendam kampioen worden in Derde Divisie.

Derde Divisie
-Promotie voor Jong Groningen en Jong Volendam als ze kampioen worden. Worden beide kampioen dan spelen ze een play-off voor promotie.
-Degradatie (naar beloftencompetitie) voor Jong Groningen en Jong Volendam als ze 17e of 18e worden.

Hoofdklasse
Jong Den Bosch promoveert als ze 1e of 2e worden. Anders degradatie naar beloftencompetitie.


Blijft wel ??n vraag over. Wat nu als er hierdoor minder dan 4 belofteteams zich plaatsen voor de Derde Divisie 2019/20 (dus als Jong Groningen en/of Jong Volendam degraderen, of als Jong Den Bosch niet promoveert. Wordt het aantal dan aangevuld tot 4 door 1 tot 3 teams uit de beloftencompetitie?
 
Laatst bewerkt:

Joost

Well-known member
Ik blijf het toch maar raar vinden die competitie in en competitie.

Je kunt als Beloftenteam in seizoen 19/20 op doelsaldo de titel mislopen en verplicht moeten degraderen.
 

bqandy

Well-known member
Bizar dit. En ernstig ingewikkeld.
Maar stel. Jong Groningen en Jong Volendam bereiken via de nacompetitie promotie naar de 2e divisie.
Of kan dat niet/heb ik ergens over heen gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan