Amateurvoetbal algemeen

Bonehead

Well-known member
2x geel in het amateurvoetbal is blijkbaar in het amateurvoetbal ook direct 1 wedstrijd schorsing.
 

Unregistere

Well-known member
2x geel in het amateurvoetbal is blijkbaar in het amateurvoetbal ook direct 1 wedstrijd schorsing.

Klopt, dat is sinds dit seizoen ingevoerd. Net als het feit dat voor lager spelende clubs - in de divisies was dit al zo - de eerste schorsing pas na vijf gele kaarten volgt ipv vier.
 

Bonehead

Well-known member
Klopt, dat is sinds dit seizoen ingevoerd. Net als het feit dat voor lager spelende clubs - in de divisies was dit al zo - de eerste schorsing pas na vijf gele kaarten volgt ipv vier.

Ja er schijnt een mailing van in omloop te wezen maar ik heb niks gezien. Dat van die kaarten had ik via de krant vernomen.
 

Unregistere

Well-known member
Ja er schijnt een mailing van in omloop te wezen maar ik heb niks gezien. Dat van die kaarten had ik via de krant vernomen.

Is tegelijkertijd gecommuniceerd toen, kennelijk hebben niet alle kranten (en clubs) dat destijds opgepakt. Of ze waren het weer vergeten door de late competitiestart.
 

De Groene Scout

Well-known member
De competitie is weer begonnen voor de amateurs. 2 kopstootjes de 1e speelronde.
Bij Nieuw Utrecht gaf een speler zijn eigen teamgenoot een kopstoot nadat hij de bal niet afspeelde. Slachtoffer slikte de tong in en kon n kritieke toestand nar het ziekenhuis.
Bij een ander duel vond een speler van DEVO'58 het nodig om de scheids en kopstoot te geven.
 

de waan

Well-known member
Hier ook maar even dan. Zaterdag- en zondagteams per gemeente:

DK4CDw1XcAAL8sr.jpg:large
 

erka

Well-known member
Boeiend. Die kaart volgt behoorlijk exact een aantal andere tweedelingen in Nederland zoals laag vs 'hoog', klei vs zand, bible belt, stemgedrag etc.

Met ??n grote uitzondering. Noord-Holland. Is dat ergens door te verklaren?
 

JMD

Well-known member
Mij valt op dat Amsterdam in merendeel zaterdag is. Had ik niet verwacht.
 

de waan

Well-known member
Boeiend. Die kaart volgt behoorlijk exact een aantal andere tweedelingen in Nederland zoals laag vs 'hoog', klei vs zand, bible belt, stemgedrag etc.

Met ??n grote uitzondering. Noord-Holland. Is dat ergens door te verklaren?

Dat Noord Holland zo extreem donkerblauw was verbaasde me ook wel een beetje. West Friesland is wel overwegend katholiek, maar voor al die polders geldt dat toch minder volgens mij. Kennelijk is Slootdorp in de Wieringermeer dan weer een soort van gereformeerde enclave of zo. Die hebben een veteranenteam dat voor elke uitwedstrijd naar Amsterdam of Amstelveen moet, toch zo'n slordige 70 kilometer elke keer.
 
Bovenaan