JMD
Well-known member
Studenten.
En die spelen liever niet op zondag? Die zakken toch vaak juist vrijdagavond door?
Studenten.
Wat natuurlijk ook logisch is. De meeste zaterdagclubs spelen zaterdag vanwege hun religie wat ook weer hun stemgedrag bepaalt.Boeiend. Die kaart volgt behoorlijk exact een aantal andere tweedelingen in Nederland zoals laag vs 'hoog', klei vs zand, bible belt, stemgedrag etc.
En die spelen liever niet op zondag? Die zakken toch vaak juist vrijdagavond door?
Wat natuurlijk ook logisch is. De meeste zaterdagclubs spelen zaterdag vanwege hun religie wat ook weer hun stemgedrag bepaalt.
Maar ook met name die scherpe lijn van Zeeuws Vlaanderen tot Noordoost Twente, die zie je altijd weer terug. Volgens mij hebben we die zelfs nog te danken aan de 80-jarige oorlog.
Donderdag.En die spelen liever niet op zondag? Die zakken toch vaak juist vrijdagavond door?
Pff je moet toch vrij wereldvreemd zijn als je de term donderdagavond studentenavond niet kent :cab:
Nep-student
Haha....
Ben gewoon niet zo van het doorzakken in de kroeg (en hou ook niet van bier of wijn...)
En toch hou je het vol als PSV-supporter; dat is knap!
Pff je moet toch vrij wereldvreemd zijn als je de term donderdagavond studentenavond niet kent :cab:
Dus als je andere interesses hebt of de standaard dingen niet kent of leuk vindt ben je direct wereldvreemd?
Misschien heel gek, maar ik studeerde om te studeren... (En werkte op donderdagavond in de plaatselijke supermarkt...)
Dan ben ik liever wereldvreemd dan meegaand met de grote massa 'omdat dat zo hoort'.
In Groningen gingen we op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag op stap. In het weekend niet, want dan kwamen Grijpskerk 2 en Rolder Boys 4 in de stad zuipen.
Aldus Eems Boys 6 speler erka.