Ik vind het trouwens maar helemaal niks dat de competities zo laat beginnen.
Ik vind het trouwens maar helemaal niks dat de competities zo laat beginnen.
Die nieuwe p/d regels zag ik gisteren ook langs komen vanaf de eerste klasse naar beneden. Weet iemand waarom?
Maar dan zou je de poulewedstrijden in de beker midweeks moeten spelen. Dat lijkt me niet handig in september qua aanvangstijdstip voor clubs zonder lichtinstallatie.Als je vanaf half augustus weer traint kun je toch prima begin september weer competitie spelen.
Is ook logisch, want de reguliere competitie loop door tot eind mei.
Dat vind ik dan weer wel een grote verbetering.
Er zijn toch wel weer een paar wijzigingen ip komst voor seizoen 2017/18 in de p/D regeling.
Nacompetitie gaat voortaan maar over 1 duel.
Geen poulefase meer tussen hoofd en eerste klasse.
Beslissingsduels zijn ook in lagere klassen afgeschaft op bizarre toevalligheden na.
In eerste klasse en lager degradeert er nog maar 1 team, 2 spelen er nacompetitie.
Dat hadden ze toch van tevoren kunnen weten? Als je eind mei eindigt ipv begin mei dan heb je minder ruimte. Maar zou het dan zo erg zijn om pas eind juni klaar te zijn als je toch pas half september weer begint?Volgens Tubantia was er na de competitie te weinig ruimte voor de nacompetitie. Dus ik vermoed dat er straks een poule van 4 komt voor 1 plaats in desbetreffende klasse of zoiets
En deze:
http://voetbalindebollenstreek.nl/voorkeursspeeldagen-niet-meer-heilig-voor-de-knvb/
Die zal stof doen opwaaien en is i.m.o. de eerste inzet naar een 3e divisie noord en zuid.
Nu nog de verplichte promotie/degradatie tussen 1e/2e divisie erdoor en het gaat zowaar de goede kant op.
Nacompetitie over 1 duel: dus geen uit/thuis meer in de halve finale en finale maar op neutraal terrein?
Hoe gaan ze dat dan doen ipv poulefase? Direct k.o.?
Waar heb je die regels gezien?
Verder geldt dat in ??n competitiepoule geen twee teams van dezelfde club uit kunnen komen. Ingeval een 1e elftal van een betaaldvoetbalorganisatie degradeert naar de divisie/klasse waarin het tweede team ook uitkomt, en er geen mogelijkheid is ze over meerdere poules te verdelen, dan heeft dit als consequentie dat het tweede team degradeert naar de direct daaronder gelegen divisie/klasse.
Ik heb, als er geen files staan, morgen nog wel even tijd voordat Capelle v Roda begint. Zijn er in de regio nog leuke terreinen te bezichtigen? Ik wilde sowieso nog even bij SVV gaan kijken voordat ze Harga helemaal op de schop nemen. En daarnaast eens kijken of er nog iets over is van het stadionnetje van CVV Mercurius. En wellicht ook dat compleet ge?soleerde RDM op Heiplat.