Amateurvoetbal algemeen

Ceephax

New member
Er zullen best clubs zijn die dat zouden willen, maar het is op dit moment nog niet echt aantrekkelijk aangezien ze flinke afstanden moet afleggen.
 

noordooster

Well-known member
de waan streeft in beide voorstellen naar een gelijke verdeling za. - zo. tot en met de derde klasse.
Tegelijkertijd weet je dat er 973 zaterdagverenigingen en 1550 zondagverenigingen zijn.
En dat wringt als je per niveau de sterkte op za. en op zo. gelijk wilt houden.

Ik denk dat nogal wat verenigingen aanhikken tegen de overstap van zondag naar zaterdag omdat je dan op het laagste niveau moet beginnen.
Als de KNVB dat loslaat en toestaat dat er op zaterdag op hetzelfde niveau kan worden gespeeld zouden er vermoedelijk meer clubs de overstap maken en dan het aangehaalde probleem misschien ook minder spelen.
 

noordooster

Well-known member
Dat heb je al eerder bepleit.
En dan wil je de thuisclub de speeldag laten bepalen, dus zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen.
Hoe moet het met zaterdagclubs die geen lichtinstallatie hebben . Om 18.00 uur thuis tegen een zondagclub wordt dan moeilijk.
Sowieso een waardeloos tijdstip.
Nee, liever alles laten zoals het vorig seizoen was , dan alles mixen.
 

erka

Well-known member
Het spreekwoord beren op de weg lijkt wel voor jou uitgevonden, noord-ooster.

Interessant idee van Waan trouwens.
 

SanMark.

Well-known member
Dat heb je al eerder bepleit.
En dan wil je de thuisclub de speeldag laten bepalen, dus zaterdagclubs verplichten op zondag te voetballen.
Hoe moet het met zaterdagclubs die geen lichtinstallatie hebben . Om 18.00 uur thuis tegen een zondagclub wordt dan moeilijk.
Sowieso een waardeloos tijdstip.
Nee, liever alles laten zoals het vorig seizoen was , dan alles mixen.

In de winter gewoon alles op zondag. Heb je ook geen lichtinstallatie nodig.
 

noordooster

Well-known member
Je kon wel in het onderwijs werken, erka.
Daar denken ze ook dat elke verandering automatisch een verbetering is

Laat ik het anders zeggen:

Ik denk niet dat elke verandering in het voetbal automatisch een verbetering is.
En je moet ook niet iets veranderen wat goed bevalt en goed draait.
De competitiestructuur van vorig seizoen vond ik in veel opzichten beter dan die van dit seizoen.
Dat betekent niet dat er niets hoeft te veranderen.
Dat men dit seizoen de districtsgrenzen tussen noord en oost wat losgelaten heeft vind ik bijvoorbeeld een goede maatregel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
N-O heeft wel gelijk over de 5e Klasse in Noord. Dat stelt geen ruk voor en ik weet dat 'mijn club' Delfstrahuizen ooit van 5 naar bijna 2 is gegaan (nacompetitie verloren), maar verder helemaal niks. Je ziet ook altijd dezelfde clubs in de 5e Klasses van Friesland
 

SanMark.

Well-known member
N-O heeft wel gelijk over de 5e Klasse in Noord. Dat stelt geen ruk voor en ik weet dat 'mijn club' Delfstrahuizen ooit van 5 naar bijna 2 is gegaan (nacompetitie verloren), maar verder helemaal niks. Je ziet ook altijd dezelfde clubs in de 5e Klasses van Friesland

Maar gaan die clubs meer voorstellen als het 4de klasse clubs worden ?

Lijkt mij juist uitstekend dat er een 5de klasse is voor clubs die daar nooit uitkomen. Die hebben niets te zoeken tegen clubs die meedoen in de 'top van de 4de klasse' .

En heb je een paar goede lichtingen kun je als zo'n club toch nog wel de 3de klasse halen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ik bedoel ook dat die 5e klasse moet blijven voor die teams. Ik noem even wat, EBC, VWC, Tzum(marrum), CVO, Wardy, Blokzijl, die hebben helemaal niks te zoeken in een 5e Klasse, laat staan de 4e. En dan noem ik alleen de Friese clubs op die ik ken (jajajaja, en Blokzijl)
 

noordooster

Well-known member
Maar gaan die clubs meer voorstellen als het 4de klasse clubs worden ?
Lijkt mij juist uitstekend dat er een 5de klasse is voor clubs die daar nooit uitkomen. Die hebben niets te zoeken tegen clubs die meedoen in de 'top van de 4de klasse' .

Daar denken Satyr, jij en ik in ieder geval dus hetzelfde over .
 

SanMark.

Well-known member
Ik bedoel ook dat die 5e klasse moet blijven voor die teams. Ik noem even wat, EBC, VWC, Tzum(marrum), CVO, Wardy, Blokzijl, die hebben helemaal niks te zoeken in een 5e Klasse, laat staan de 4e. En dan noem ik alleen de Friese clubs op die ik ken (jajajaja, en Blokzijl)

Ah oke, dan las ik je tekst verkeerd.
 
Bovenaan