4 jaar geleden is er een informatieavond geweest met de KNVB over dit onderwerp, Noord eventueel samen met Oost, zaterdag en zondag gemixt, alleen voor de bovenste 7 in de hoofdklasse . Ik denk dat dit op initiatief van Be Quick Groningen was, niks uitgekomen, nooit weer wat van gehoord.
Je zou de KNVB kunnen vragen waarom het niet doorgaat.
Ik kan me voorstellen dat zowel in Noord als in Oost de clubs in de reserve hoofdklassen op zaterdag er niet veel belang bij hebben.
Omdat ze wel tevreden zijn over hoe die res. hoofdklassen nu functioneren.
En dat ze de nadelen ervan, zoals langere reistijden en niet ideale aanvangstijden ook laten meewegen.
( Die langere reistijden zouden voor een club als Blauw Wit '34 2 of AZSV 2 natuurlijk meer spelen dan voor Staphorst 2 en HHC 2 )
Mixen en/of districtoverstijgend indelen geeft natuurlijk extra problemen bij promotie/degradatie in de klassen er onder.
Overigens zou zoiets voor clubs uit het rechter rijtje van de ranglijst als nadeel hebben dat zij minder sterke tegenstanders krijgen waardoor bij hen de aansluiting op het eerste juist minder goed wordt. Denk aan clubs als HZVV, Noordscheschut en Fc Meppel.