Dat zou wel mooi zijn.
In Noord zijn het er ook wel meer zulke teams dan ik hier heb aangegeven.
Ietwat verwarrend is het dat sommige verenigingen met zowel za. als zo. voetbal hun hoogste zaterdagteam soms "1 " en soms "2" noemen.
Als het teams in een standaardklasse komt moet het "1" zijn, maar bv de eerste zaterdagteams van WKE en van Sc Erica speelden het afgelopen seizoen beide in een reserveklasse en ze heetten resp. WKE 1 en Sc Erica 2.
NB : Heb jij trouwens ook dat soort overzichten ( standaardteams in reserveklassen ) allemaal paraat ?
De benaming is per district anders.
Meestal is het zo dat als een team op zaterdag een elftal in de standaardklasse heeft, het zondagelftal in de reserveklasse '2' heet. En omgekeerd natuurlijk.
Heeft de club enkel een team in de reserveklasse dan heet dat team automatisch 1.
In West1 en West2 doen ze het net anders; daar zitten er geen '1' teams in de reserveklassen (wat dan weer zeer frustrerend is voor mij)
In transitieperiode tussen vorig en komend seizoen is dit de lijst, sommige clubs zijn al bijgewerkt, anderen niet. Zogauw de indeling voor de reserveteams bekend is kan ik er meer over zeggen.
Zaterdag
Noord:
't Zandt
De Monnik
Een
Godlinze
KRC
Nieuwolda
Onderdenam
Stormvogels '64
TFS
Tzum