Amateurvoetbal algemeen

?

?uti

Guest
Dat was ergens in December al het geval. Toen hebben we het er ook al in ??n of ander topic erover gehad.

Ik kom niet zoveel op dit forum dat ik precies weet wat er allemaal voorbij komt in de diverse topics.

Unregistere

Well-known member
Kan het me ook niet herinneren. Een schokkend verhaal, dat wel. Gaat wel wat verder dan rijen fouten ontdekken in de seizoensgids van VI. :p

Joost

Well-known member
Ik zat net eens de speeldagenkalender voor volgend jaar te bekijken en dat ziet er toch een stuk beter uit dan wat er dit jaar in de tweede seizoenshelft was.

De tweede seizoenshelft is zeker in Zuid II echt een rommeltje; 2/2/3/2/2/2 met iedere keer inhaalrondes ertussen.
Komend jaar begint de 2e seizoenshelft met een inhaalronde, daarna 4 duels. Dan 2 weekenden carnaval en vakantie. Vervolgens 5 speelrondes achtereen, Pasen en nog 4 speelrondes.

Joost

Well-known member
Ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren met het Geleense Heidebloem.

Die gaan fuseren met een naburige vereniging. In feite houdt Heidebloem gewoon op te bestaan want de fusiepartner speelt momenteel 4e klasse en ik zie geen van de betaalde spelers van Heidebloem 1 de overstap maken, enkel misschien het 2e en 3e elftal. De nieuwe vereniging gaat volgens eigen zeggen ook niet spelen op het niveau van Heidebloem maar op het niveau van de fusiepartner.

Heidebloem heeft zich momenteel al geplaatst voor de nacompetitie om promotie naar de Hoofdklasse af te dwingen.

Forza AZ

Well-known member
Normaal gesproken neemt een fusieclub de plek in van de hoogst spelende club, maar in dit geval dus blijkbaar niet. De nacompetitie zullen ze nog wel moeten spelen, maar bij winst zal er een extra plek in de Hoofdklasse vrijkomen voor de verliezers van de laatste ronde neem ik aan.

Unregistere

Well-known member
Beslissingswedstrijden zijn voor mij hoogtepunt van het seizoen.

Ja, is best jammer. Het heeft altijd wel iets. Vaak is het lekker weer, er staat iets op het spel. Toen Janus van Peenen nog voorzitter van Heerjansdam was, haalde hij elk jaar wel een beslissingswedstrijd naar de Molenwei. Leverde ze nog best wat centen op.

Zeker in lagere afdelingen moet je het eigenlijk gewoon zo houden, vind ik. Nu krijg je misschien wel teams die het tegen het einde best willen laten lopen voor een paar kratjes bier en dan dik verliezen, zodat de tegenstander het doelsaldo kan opkrikken.

Pascallovic

Well-known member
Kampioen' verliest titel na akkoordje tegenstanders

De B1 van de Gelderse voetbalclub Diosa-Niftrik ging vorige week op een platte kar door het dorp. Het kampioenschap was binnen, zo dachten de spelers. Het doelsaldo ten opzichte van concurrent Eendracht'30 was zoveel beter (21 goals) dat het eigenlijk niet meer mis kon gaan. Toch? Het bleek een dure misvatting.

Concurrent Eendracht'30 rolde ST Avios-DBV zaterdag namelijk met 23-0 op en ging Diosa-Niftrik op die manier voorbij op de ranglijst. De monsterzege bleek uiteindelijk afgesproken werk.

"We hebben het op een akkoordje gegooid", bevestigde bestuurslid Wienie Nillissen van Eendracht tegenover Omroep Gelderland. "Alle clubs uit onze competitie ergeren zich aan de clubscheidsrechters van Diosa-Niftrik. Die zijn zo vreselijk partijdig", was zijn verklaring.

Pieter Lepoutre van het bestuur van Diosa-Niftrik reageerde geschokt op het nieuws. "We gaan een mail naar de KNVB sturen om deze vreemde gang van zaken aan te kaarten. Er was vanmiddag gewoon sprake van afgesproken werk. Dat mag en dat kan niet. Op deze manier ben je toch geen voorbeeld voor de jeugd? Ik kan niet ontkennen dat er soms onhandig wordt gefloten. Maar dat zie je op alle velden waar clubscheidsrechters actief zijn."

Bron: telegraaf.nl

Kan de KNVB even twee clubs uit een competitie gooien.

Pieros

Active member
Bijzonder omdat ik ooit jaren voor Niftrik heb gevoetbald, maar zo zie je maar dat zelfs op hotsenknotsenniveau in de jeugd resultaat belangrijker kan zijn dan eerlijkheid en plezier.

Bonehead

Well-known member
Op 15 april was de voorzitter van deze club nog bij Pauw. Ging over de uitspraken van Derksen mbt voetballers van Marokkaanse voorouders. Toen waren er volgens deze man geen problemen. Nog geen twee maand later krijg je dit. Niet dat het per definitie aan die voetballers van Marokkaanse afkomst ligt, maar die Scharloo is dus niet echt geloofwaardig gebleken.

SanMark.

Well-known member
Van de 14 namen tel ik 6 buitenlandse namen waarvan bij de keeper al zeer nadrukkelijk word gemeld dat hij niets gedaan heeft. Dus om het daar op te gooien ?

Bovenaan