Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

leo1949

Well-known member
In de kracht van je leven met een goede toekomst voor de boeg en dan dit, toch wel heftig zoiets.
Hij word nu zo spoedig mogelijk naar Amsterdam overgebracht.

Toch zijn het vaak sporters die zoiets overkomt dus dit is wel iets waarop we als sportvereniging scherper moeten letten want misschien vragen we wel teveel van onze (top)sporters.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Precies. Nu is het niet eens meer denken en hopen aan de kans hem ooit nog in Ajax 1 te zien. Het is nu denken en hopen dat er voor die jongen een menswaardig leven over blijft.
dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is.
geeft weinig (of eigenlijk geen) reden tot hoop.

Het is dat er zaterdag zoveel medische hulp direct beschikbaar was, was dit thuis of op straat gebeurd was hij denk ik gelijk al overleden.
 

Pascallovic

Well-known member
dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is.
geeft weinig (of eigenlijk geen) reden tot hoop.

Het is dat er zaterdag zoveel medische hulp direct beschikbaar was, was dit thuis of op straat gebeurd was hij denk ik gelijk al overleden.
Deze situatie zegt ook genoeg dat je er als mens helaas heel weinig invloed op hebt hoe iemand eruit komt. Zelfs met zoveel doktoren die direct aanwezig waren en hulp hebben geboden met onder andere een defibrilator krijg je iemand niet dusdanig op tijd terug dat de schade in de hersenen beperkt is gebleven.
 

Abubakari

Well-known member
Tuurlijk, hoop doet leven. Maar het is niet realistisch, dus dan heb je niet veel aan die hoop. Maar het is wel hoe het werkt. Ik heb het van heel dichtbij mee gemaakt, ondanks dat toen 100% duidelijk was dat het nooit meer goed kon komen bleef ik toch hopen. Ontkenningsfase noemen ze dat.
 

Makanaky

Well-known member
Bah, wat ongelooflijk klotenieuws.
Zeer nabije ervaringen hebben mij geleerd dat je van heel diep nog een heel eind kan komen na een langdurige revalidatie. Daar hopen we in Nouri's geval dan ook maar op; ik ga in ieder geval mijn donateurschap Hersenstichting weer vernieuwen.
 

Mario

Well-known member
Zn aller allergrootste hobby niet meer kunnen uitvoeren. Vreselijk dit.... Tranen in mn ogen....

Wellicht nog het minst erge van zijn zorgen. Het is nog maar afwachten of zijn reanimatie alleen een uitstel van het onvermijdelijke is geweest. Verschrikkelijk nieuws dit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik ben er behoorlijk kapot van. Sinds ik dit bericht gelezen heb, krijg ik de beelden van afgelopen zaterdag niet meer uit m'n hoofd.

Heel veel sterkte aan iedereen die het nodig heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Als een groot deel van de hersens onherstelbaar beschadigd zijn waardoor cruciale functies weggevallen zijn, hoe of wat kun je dan revalideren?
 

Eef de Kip

Well-known member
Mn bij het woord "onherstelbaar" vraag ik me af of er meer in zit dan een kasplantje. Maar goed, ik ben geen kenner.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax Nieuwstopic

Als een groot deel van de hersens onherstelbaar beschadigd zijn waardoor cruciale functies weggevallen zijn, hoe of wat kun je dan revalideren?

Ik lees het stuk nogmaals en dan kun je inderdaad niet tot de conclusie revalideren komen. Op basis van de keiharde diagnose gaan ze een kastplantje verplaatsen. Welke cruciale functies doen het ?berhaupt nog? Eerder las ik dat hij zelfstandig kon ademen, maar ik vraag mij af of dat wel klopt.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Dat is wel de boodschap die ik er uit haal en iets anders valt er mijns inziens ook niet uit te halen als je ziet wat de feiten zijn die ze presenteren. Nouri heeft het overleefd maar is eigenlijk op sterven na dood. Dat is hard, maar ik denk wel dat dat is hoe het is.
 

JMD

Well-known member
Ik lees het stuk nogmaals en dan kun je inderdaad niet tot de conclusie revalideren komen. Op basis van de keiharde diagnose gaan ze een kastplantje verplaatsen.

Waarvan de vraag is of die ooit wakker gaat worden. :(
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je hebt helemaal gelijk. De harde conclusie is denk ik dat het voor Nouri zelf beter was geweest als hij het niet had overleefd.
 

Abubakari

Well-known member
Zie ook wat Sar zegt "Dit het slechtst denkbare bericht".

Als er nog hoop was op revalidatie of op iets anders dan een kasplantje scenario was dit niet het slechtst denkbare scenario geweest.
Het is veel erger dan "einde carriere Nouri", het is gewoon einde Nouri lijkt mij. Echt ongelooflijk. Ik hoop dat ik het mis heb en dat het toch op ??n of andere manier mee valt, maar ik zie echt niet hoe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan