Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssen

Well-known member
Sowieso rare berichtgeving de hele tijd. "Stabiel en buiten levensgevaar", "kunstmatig in slaap". Zegt de media ineens niet meer waar het op staat?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Sowieso rare berichtgeving de hele tijd. "Stabiel en buiten levensgevaar", "kunstmatig in slaap". Zegt de media ineens niet meer waar het op staat?

Zijn toch vrij standaard mededelingen die niet veel meer betekenen dat de situatie onder controle is en er geen actuut levensgevaar is en het tweede dat hij in coma ligt?
 

JMD

Well-known member
Ze hielden hem dus kunstmatig in slaap, dat bericht van Jamel maakt melding van 'morgen gaan we hem langzaam aan weer bij kennis brengen'. Dat morgen was gisteren. Vraag me af of dat weer bij kennis brengen uberhaupt gelukt is. Vrees van niet.
 

Pascallovic

Well-known member
Ze hielden hem dus kunstmatig in slaap, dat bericht van Jamel maakt melding van 'morgen gaan we hem langzaam aan weer bij kennis brengen'. Dat morgen was gisteren. Vraag me af of dat weer bij kennis brengen uberhaupt gelukt is. Vrees van niet.
Het bericht van gisteravond was erg kortaf, zeker met de wetenschap dat ze hem bij kennis zouden brengen die dag. Na dat bericht vreesde ik al voor slecht nieuws vandaag.
 

Abubakari

Well-known member
Sowieso rare berichtgeving de hele tijd. "Stabiel en buiten levensgevaar", "kunstmatig in slaap". Zegt de media ineens niet meer waar het op staat?
Dat was precies hoe het was. Hij was op het veld in accuut levensgevaar, dat gevaar was na de lange reanimatie en verdere behandeling in het ziekenhuis (pas) geweken. Daarna is hij om de schade aan de hersens te beperken in slaap gehouden. Dat heeft dus niet meer mogen baten, de hersenen hebben zaterdag te lang zonder zuurstof gezeten.

Ik denk dat de familie van Nouri de afgelopen dagen ook wel meer dan deze summiere info heeft gekregen want ze kunnen een prima inschatting maken wat de gevolgen zijn als de hersens zo lang zonder zuurstof hebben gezeten. En in het ziekenhuis geven ze je nooit hoop maar laten ze je rekening houden met het slechtste scenario. En dat is vandaag bevestigd. En ook bij Ajax wisten ze al dat dit een serieuze optie was. Wat vd Sar ook zegt : De klap is keihard aangekomen al wisten we al dat we rekening moesten houden met dit scenario".
 

Abubakari

Well-known member
Ik zit dat persbericht van dinsdag nog eens terug te lezen. Hoe kan het nou dat ze toen niks hebben gezien?

Vandaag wel ergens gelezen hoe dat zit. Komt er op neer dat als hij in slaap gehouden wordt er geen of sterk verminderde hersenactiviteit is en dat je dan dus maar heel beperkt de schade op kunt meten en datgene wat ze konden zien gaf aan dat er geen schade was. Vandaag zullen ze hem op ??n of andere manier dermate bij gebracht hebben dat ze wel een volledig beeld van de schade konden krijgen.
 

Janssen

Well-known member
Dat was precies hoe het was. Hij was op het veld in accuut levensgevaar, dat gevaar was na de lange reanimatie en verdere behandeling in het ziekenhuis (pas) geweken. Daarna is hij om de schade aan de hersens te beperken in slaap gehouden. Dat heeft dus niet meer mogen baten, de hersenen hebben zaterdag te lang zonder zuurstof gezeten.

Hij was dus stabiel maar zeer kritiek. Toch?

Maakt verder ook niet uit. Viel me gewoon op. Ik was al meteen pessimistisch, daarvoor heb ik dit al te vaak gezien helaas.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Vandaag wel ergens gelezen hoe dat zit. Komt er op neer dat als hij in slaap gehouden wordt er geen of sterk verminderde hersenactiviteit is en dat je dan dus maar heel beperkt de schade op kunt meten en datgene wat ze konden zien gaf aan dat er geen schade was. Vandaag zullen ze hem op ??n of andere manier dermate bij gebracht hebben dat ze wel een volledig beeld van de schade konden krijgen.

Dat moet het haast wel zijn geweest ja.
 

Kielse Rat

Well-known member
Ik vind het echt erg voor die jongen. Dat je carri?re er op zit is al een klap, maar wellicht voor de rest van je leven als een plant moeten leven is vreselijk.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Op gegeven moment zal dan toch de stekker eruit worden getrokken lijkt me?

Ja, ik weet niet in hoeverre dat mag, bij moslims. En of de familie dat uberhaupt wil.

Persoonlijk, dus niet relevant, zou ik de stekker er uit halen. Als ik in de positie van Nouri lag, zou ik dat ook willen. Maar goed, welke 20 jarige heeft zoiets vast liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan