Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevah

New member
Jeugdopleiding Ajax genomineerd voor Rinus Michels Award voor beste opleiding

14 april 2015 -

De jeugdopleiding van Ajax is zoals traditionele gebruikelijk genomineerd voor titel van beste opleiding van Nederland. De laatste vijf jaar ging de prijs echter steeds naar Feyenoord. Dit keer zijn naast Ajax en Feyenoord ook de opleidingen van AZ en PSV genomineerd. Op 15 mei wordt op het trainerscongres de winnende opleiding bekendgemaakt. Deze opleiding krijgt dan de Rinus Michels Award voor beste opleiding.

ik blijf de het apart vinden dat feyenoord al 5 jaar oprij aan de haal gaat met deze titel, maar het is en blijft een leuke prestige prijs.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Feyenoord heeft de afgelopen jaren een zeer groot rendement laten zien met enorm veel talenten. De jeugdteams hebben de afgelopen vijf jaar uitstekend gepresteerd. Ik snap niet waarom het dan zo vreemd is dat die prijs steeds naar Feyenoord is gegaan de laatste jaren, maar misschien heb jij daar argumenten voor. Ik zou mij overigens niets verbazen als de prijs dit seizoen wel aan Feyenoord haar neus voorbij gaat. De jeugdteams presteren dit jaar een stuk minder en de doorstroom is dit jaar niet exceptioneel geweest.
 

Kevah

New member
Ajax jeugdteams hebben ook erg goed gepresteerd, in sommige jaren hebben de hogere elftallen over het algemeen de confrontaties tussen beide jeugdafdelingen gewonnen. De doorstroom bij Ajax is ook altijd goed. Dus dat het 5 jaar achter elkaar is vind ik apart. Kan me zelfs nog wel herrineren dat een andere onderzoek, zei dat Ajax de beste jeugdopleiding van europa had, maar dat deze prijs toen naar feyenoord ging.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet niet wat jij dan als doorstroom ziet, maar ik zou de jongens die slechts een of twee jaar in de jeugdopleiding zitten uit de resultaten filteren. Wat blijft er in dat geval over? Afgelopen zomer had een heel groot deel van de selectie van het Nederlands elftal een Feyenoord achtergrond. De meeste als voormalig jeugdspeler en voor enkelen was Feyenoord de tussenstap bij de top drie richting buitenland. Ik geloof dat Feyenoord de eerste of tweede club was qua opleiden van spelers actief op het WK. Daarmee lijkt Feyenoord een belangrijkere opleidingsclub te zijn voor het Nederlands voetbal dan Ajax over de afgelopen jaren.
 

ALenstra

Well-known member
Zelfs Johan Cruijff vindt de jeugdopleiding bij Ajax niet voldoende dus begrijpelijk is het wel.
 

De Wolf

Well-known member
Even kijken naar de meest recente eigen jeugd wat de afgelopen 5 jaar echt doorgebroken is en de leeftijd waar ze bij Ajax kwamen (ik hou 1 juli als overgangsdatum aan)

Veltman 9 jaar van IJmuiden
D. Klaassen 11 jaar van Wasmeer
Van Rhijn 11 jaar van DoCoS
Riedewald 12 jaar Haarlem
Kishna 15 jaar van ADO
Boilissen 17 jaar van Br?ndby
Fischer 17 jaar van Midyjylland
El Ghazi 18 jaar van Sparta
 

De Wolf

Well-known member
Labyad, Zoet, Hendrix en Bakkali.

Op de Ajax manier zou ik nog Brenet en Loccadia kunnen zeggen
 

Eef de Kip

Well-known member
Je kijkt naar wat er dus nu op dit moment in de selectie zit, ik kijk even iets verder als je het niet erg vindt, bijvoorbeeld wat er in de laatste tig jaar in de selectie heeft gezeten aan eigen jeugd.
 

De Wolf

Well-known member
Je kijkt naar wat er dus nu op dit moment in de selectie zit, ik kijk even iets verder als je het niet erg vindt, bijvoorbeeld wat er in de laatste tig jaar in de selectie heeft gezeten aan eigen jeugd.

Wat vroeger goed was hoeft nu niet meer geweldig te zijn. Ik geef alleen maar aan over de laatste 5 jaar omdat er ook een discussie was over Feyenoord de afgelopen 5 jaar steeds de titel heeft gepakt. Die hebben duidelijk het stokje overgenomen van Ajax. Er kijken niet voor niets veel clubs tegenwoordig naar het beleid van Feyenoord.
 

Marinos

Well-known member
Dan kan je toch kijken naar wat er de afgelopen 5 jaar door gebroken is. Ook de spelers die al verkocht zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan