Ajax Nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pascallovic

Well-known member
http://www.ajax.nl/streams/ajax-actueel/ernstige-hersenschade-nouri.htm

Ernstige hersenschade Nouri

Ajax ontving donderdag heel slecht nieuws over de toestand van Abdelhak Nouri. Bij de Ajacied is ernstige en blijvende hersenschade geconstateerd.

Op de intensive care van het ziekenhuis in Innsbruck zijn de afgelopen dagen de hersenfuncties van Nouri verder onderzocht. De diagnose die nadien werd gesteld, is dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is. Dit alles
hoogstwaarschijnlijk als gevolg van te weinig zuurstoftoevoer naar de hersenen, nadat de middenvelder onwel werd tijdens de wedstrijd Ajax – Werder Bremen in Hippach. Hij is medisch vrijgegeven voor vervoer. De verwachting is dat Nouri op korte termijn naar een ziekenhuis in Amsterdam zal worden gebracht voor verdere verzorging.

Zoals eerder deze week gemeld, communiceert Ajax mede namens de familie Nouri. Zij laten weten dat zij nog hoop hebben en zij vragen om niet te stoppen met de smeekgebeden.

De op 2 april 1997 in Amsterdam geboren Nouri doorliep de hele jeugdopleiding van Ajax. Op 21 september 2016 maakte de middenvelder zijn debuut in het eerste elftal, tijdens de bekerwedstrijd tegen Willem II. In totaal kwam hij in vijftien offici?le wedstrijden in actie, hij maakte daarin ??n doelpunt. Voor Jong Ajax kwam de Amsterdammer 45 keer uit, voor dat team scoorde hij elf keer. Afgelopen seizoen ontving het grote talent van Ajax de Gouden Stier, de prijs voor de beste
speler van de Jupiler League.

Algemeen directeur Edwin van der Sar: ,,Dit het slechtst denkbare bericht. Het is verschrikkelijk. Wij voelen enorm mee met zijn ouders, zijn broers en zussen en zijn overige naasten. Voor hen is dit leed niet te beschrijven. De klap is hier bij Ajax ook keihard aangekomen, al wisten we dat we ook rekening moesten houden met dit scenario. Het waren onzekere dagen, waarbij ontzettend veel mensen op verschillende manieren hebben meegeleefd met zijn situatie. Dat wordt enorm gewaardeerd. Ik
heb ook gemerkt dat de hele club er sinds zaterdag mee bezig is. Abdelhak is zo’n groot talent, maar helaas zullen we nooit weten hoe ver zijn ster gereikt zou hebben als dit niet was gebeurd.”

Bron: ajax.nl

Uiteindelijk toch verschrikkelijk nieuws over Nouri.
 

Abubakari

Well-known member
Daar was ik al bang voor. Zo lang reanimeren, voor de dood weggehaald, zo lang in coma gehouden... Vreesde al dat de hersens te lang zonder zuurstof gezeten zouden hebben en dat Nouri er niet goed uit zou komen maar had na de bemoedigende berichten van de laatste dagen weer wat goede hoop gekregen. Vreselijk, 20 jaar en een kasplantje.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik was hele dag op stap, dus ik had het niet helemaal meegekregen en het waren niet de beelden die ik graag terug wilde zien. Als je dan leest hoe lang die reanimatie heeft geduurd, dan vrees ik inderdaad het kasplantjeschap wat Abu al schetst. Zo klinkt het nu echt. Hopelijk blijft er toch iets meer leven voor die jongen over.
 

JMD

Well-known member
Ik was hele dag op stap, dus ik had het niet helemaal meegekregen en het waren niet de beelden die ik graag terug wilde zien. Als je dan leest hoe lang die reanimatie heeft geduurd, dan vrees ik inderdaad het kasplantjeschap wat Abu al schetst. Zo klinkt het nu echt. Hopelijk blijft er toch iets meer leven voor die jongen over.
Precies. Nu is het niet eens meer denken en hopen aan de kans hem ooit nog in Ajax 1 te zien. Het is nu denken en hopen dat er voor die jongen een menswaardig leven over blijft.
 

Pascallovic

Well-known member
Dit is wel een enorme klap na de toch wel bemoedigende berichten van de afgelopen dagen. Verschrikkelijk.
Ik voelde na het bericht van gisteravond met die harde toon al een beetje nattigheid. Was zo anders van toon en kortaf in vergelijking met de andere updates die ze hebben gegeven.

Hier wordt je echt even stil van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan