Zondag derde divisie 2018/2019

Fregge

Well-known member
Dat kan wel gunstig zijn voor ons. Sowieso waren de uitslagen van gisteren niet heel ongunstig voor ons.

Kan kort zijn over de wedstrijd van ons zaterdag nog: TEC was beter, kregen heel even hoop op een puntje laatste 10 minuten, maar TEC heeft dat keurig uitgespeeld.
 

de waan

Well-known member
Vercruysse heeft wel vaker last van kortsluiting. Prima keeper, maar af en toe niet helemaal toerekeningsvatbaar.
 

Unnekuukse

Active member
Die doelman zal niet meer spelen dit seizoen want het leek op een karatetrap die hij uitdeelde volgens de krant en de verslagjes.

Las dat Tini Ruijs rekening houdt meten een schorsing van zeker 4 wedstrijden. Lijkt me duidelijk dat het niet per ongeluk was.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, absoluut! Vond het ook erg leuk om een keer samen met haar een wedstrijd te leiden.

Mooi. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze de ambitie heeft om de eerste vrouwelijke scheidsrechter in het Nederlandse betaalde voetbal te worden. Zou leuk zijn als dat haar lukt.

Ah, hier stond dat onder meer: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...drie-jaar-in-jupiler-league-fluiten~a89d5ec8/

Andere, serieuzere vraag: had jij het idee dat spelers anders reageerden op haar dan op mannelijke scheidsrechters? Ik heb dat gevoelsmatig namelijk wel bij de wedstrijden die ik heb gezien waarbij vrouwen de vlag hanteerden. Dus ben wel benieuwd hoe jij dat ziet.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Mooi. Ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat ze de ambitie heeft om de eerste vrouwelijke scheidsrechter in het Nederlandse betaalde voetbal te worden. Zou leuk zijn als dat haar lukt.

Ah, hier stond dat onder meer: https://www.ad.nl/nederlands-voetba...drie-jaar-in-jupiler-league-fluiten~a89d5ec8/

Andere, serieuzere vraag: had jij het idee dat spelers anders reageerden op haar dan op mannelijke scheidsrechters? Ik heb dat gevoelsmatig namelijk wel bij de wedstrijden die ik heb gezien waarbij vrouwen de vlag hanteerden. Dus ben wel benieuwd hoe jij dat ziet.
Ze is als ik het goed meegekregen heb ook internationale assistent scheidsrechter bij het vrouwenvoetbal. Ze liep ook met een FIFA badge.

Ik heb toch het idee dat spelers meer respect voor een vrouwelijke scheidsrechter hebben. Maandag was het respect ook groot, alleen bij het toekennen en na het uitvoeren van de strafschop kreeg ze aardig wat JVC spelers om haar heen. Speler die veel te uitbundig kwam protesteren slingerde ze ook gelijk met geel op de bon.
 

Unregistere

Well-known member
Toch wel! Hij krijgt 2 wedstrijden, net als de andere rode kaart.

Komt-ie goed weg! ODIN '59-keeper Barry van Dijk kreeg een voorstel van drie duels en zag dus zijn wens om met een thuiswedstrijd tegen Quick Boys zijn loopbaan te be?indigen in rook opgaan. En als ik het goed heb begrepen, deed hij heel wat minder dan Vercruysse. Kennelijk heeft de scheids bij de EVV-goalie een minder zware code genoteerd.

Ze is als ik het goed meegekregen heb ook internationale assistent scheidsrechter bij het vrouwenvoetbal. Ze liep ook met een FIFA badge.

Ik heb toch het idee dat spelers meer respect voor een vrouwelijke scheidsrechter hebben. Maandag was het respect ook groot, alleen bij het toekennen en na het uitvoeren van de strafschop kreeg ze aardig wat JVC spelers om haar heen. Speler die veel te uitbundig kwam protesteren slingerde ze ook gelijk met geel op de bon.

Interessant, sluit dus wel aan bij mijn idee. Je zou dus bijna zeggen dat er meer vrouwelijke arbiters moeten komen.

De Voetbalprof heeft zich overigens gebogen over de situatie onderin de derde divisie zondag en bovenin de zondaghoofdklasse A en B: https://www.voetbalprof.com/de-grote-voetbalprof-com-analyse-derde-divisie-hoofdklasse-zondag/
 

SC Heerenveen

Well-known member
Komt-ie goed weg! ODIN '59-keeper Barry van Dijk kreeg een voorstel van drie duels en zag dus zijn wens om met een thuiswedstrijd tegen Quick Boys zijn loopbaan te be?indigen in rook opgaan. En als ik het goed heb begrepen, deed hij heel wat minder dan Vercruysse. Kennelijk heeft de scheids bij de EVV-goalie een minder zware code genoteerd.



Interessant, sluit dus wel aan bij mijn idee. Je zou dus bijna zeggen dat er meer vrouwelijke arbiters moeten komen.

De Voetbalprof heeft zich overigens gebogen over de situatie onderin de derde divisie zondag en bovenin de zondaghoofdklasse A en B: https://www.voetbalprof.com/de-grote-voetbalprof-com-analyse-derde-divisie-hoofdklasse-zondag/
Tegenwoordig zijn er nog maar 7 strafcodes, dus zal bij de EVV doelman geen twijfel geweest zijn welke code te gebruiken. Jaren geleden waren er veel meer codes, was het nog een hele administratie om kaarten door te geven (o.a. circa 50 codes voor geel, waarbij er nu nog maar 1 is). Dus misschien is er toen wel een 'ernstigere' code doorgegeven, of is dat in het schrijven van een korte samenvatting gebleken. Nu is het veel minder gedoe gelukkig.

Er zijn er wel een aantal in aantocht, ook een aantal assistenten. Ook bij mijn scheidsrechter vereniging loopt een talentvolle scheidsrechter rond, ze fluit nu derde klasse maar stond er goed voor om naar de tweede klasse te promoveren.
 

Unregistere

Well-known member
Tegenwoordig zijn er nog maar 7 strafcodes, dus zal bij de EVV doelman geen twijfel geweest zijn welke code te gebruiken. Jaren geleden waren er veel meer codes, was het nog een hele administratie om kaarten door te geven (o.a. circa 50 codes voor geel, waarbij er nu nog maar 1 is). Dus misschien is er toen wel een 'ernstigere' code doorgegeven, of is dat in het schrijven van een korte samenvatting gebleken. Nu is het veel minder gedoe gelukkig.

Maar in de strafcodes voor rode kaarten zit nog wel verschil toch? Vaak worden de schikkingsvoorstellen daar op gebaseerd, heb ik het idee.

Jammer dat hij er geen conclusie van maakt. Dit is in 1 uurtje gemaakt joh. Zal wel te veel een blinde vlek voor hem zijn.

Ja, het was een analyse, maar ik miste ook de uiteindelijke verwachting. Bij de zaterdag schreef hij gewoon het volgende: De verschillen zijn te gering en dus heeft voetbalprof.com ook geen idee wie zich eind mei tot sterkste van de hoofdklasse B zaterdag zal kronen en daarmee opvolger wordt van Achilles’29/De Dijk. :duim:
 

Joost

Well-known member
Ik vond analyse ook een nogal groot woord voor het uitschrijven van een competitieprogramma en stand.
 

Unregistere

Well-known member
Nee, klopt. Kwam goed uit dat onze 'vaste' wedstrijdtwitteraar - vast tussen aanhalingstekens omdat hij er vaker niet dan wel is - uitgerekend in Amsterdam ontbrak. :p
 

Unregistere

Well-known member
Dus jij neemt het over als hij er niet is?

Correct en dat is dit seizoen bijna altijd het geval geweest, op ongeveer de helft van de thuiswedstrijden na. En in Utrecht was hij er ook ineens bij, haha.

Maar dat heb ik ook liever, want het is een hele klus om alles te combineren.
 

de waan

Well-known member
Dus het is niet zo dat je hem niet mist als hij er niet is?

Nou begreep ik dat er sowieso bijna niemand in de stad was zaterdag. In ieder geval niet langs het veld van De Dijk.
 
Bovenaan