Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Maar in de strafcodes voor rode kaarten zit nog wel verschil toch? Vaak worden de schikkingsvoorstellen daar op gebaseerd, heb ik het idee.
De 7 codes die we tegenwoordig hebben zijn erg verschillend van elkaar, waardoor een code aanwijzen niet zo moeilijk meer is. Voor elke code staat ook standaard ongeveer een aantal wedstrijden, door de wijze van beantwoording door de scheidsrechter op een aantal vragen kan de strafeis lager of hoger uitvallen. Er zit in ieder geval een groot verschil in overtredingen in duel of buiten een duel om (is zwaarder).

Ik weet niet wat die EVV doelman misdaan heeft?
 

Unregistere

Well-known member
Dus het is niet zo dat je hem niet mist als hij er niet is?

Nou begreep ik dat er sowieso bijna niemand in de stad was zaterdag. In ieder geval niet langs het veld van De Dijk.

Nee, maar zij die er wel waren, zagen wel: als het golft, dan golft het goed.

En die wedstrijdtwitteraar, ach, als je hem een tientje leent, zie je het nooit meer terug. Maar toch ben ik wel blij met hem, want ik kan het niet alleen.

De 7 codes die we tegenwoordig hebben zijn erg verschillend van elkaar, waardoor een code aanwijzen niet zo moeilijk meer is. Voor elke code staat ook standaard ongeveer een aantal wedstrijden, door de wijze van beantwoording door de scheidsrechter op een aantal vragen kan de strafeis lager of hoger uitvallen. Er zit in ieder geval een groot verschil in overtredingen in duel of buiten een duel om (is zwaarder).

Ik weet niet wat die EVV doelman misdaan heeft?

Citaat uit het eigen verslag van EVV: 25 Minuten voor tijd ging doelman Michel Vercruysse zwaar in de fout. Hij plukte aan de rand van de zestien een hoge voorzet maar kwam daarbij met zijn been zover omhoog dat hij de ADO-aanvaller torpedeerde.

En daar tegenover de mening van ODIN '59 over de rode kaart voor hun keeper Barry van Dijk, die dus drie duels kreeg: Nadat een Hoek-aanval vervolgens buitenspel was, kwam Van Dijk ver uit zijn goal en Constansia trapte veel te hoog richting hoofd van goalie Van Dijk. Vaak wordt er door 'de late vlagregel' ondanks buitenpel nog driftig doorgegaan door de spelers. Er ontstond een scrimmage waarbij zowel Costansia als ook Van Dijk doorgingen. Barry van Dijk werd door scheidsrechter Henshuijs uiteindelijk voorzien van een rode kaart waar voor beide spelers geel meer op zijn plaats was geweest.

Moet wel zeggen dat de ODIN-schrijver altijd heel erg negatief is over de tegenstander, want hij noemde Constansia eerder al hyper in zijn verslag.
 
Laatst bewerkt:

SC Heerenveen

Well-known member
Citaat uit het eigen verslag van EVV: 25 Minuten voor tijd ging doelman Michel Vercruysse zwaar in de fout. Hij plukte aan de rand van de zestien een hoge voorzet maar kwam daarbij met zijn been zover omhoog dat hij de ADO-aanvaller torpedeerde.

En daar tegenover de mening van ODIN '59 over de rode kaart voor hun keeper Barry van Dijk, die dus drie duels kreeg: Nadat een Hoek-aanval vervolgens buitenspel was, kwam Van Dijk ver uit zijn goal en Constansia trapte veel te hoog richting hoofd van goalie Van Dijk. Vaak wordt er door 'de late vlagregel' ondanks buitenpel nog driftig doorgegaan door de spelers. Er ontstond een scrimmage waarbij zowel Costansia als ook Van Dijk doorgingen. Barry van Dijk werd door scheidsrechter Henshuijs uiteindelijk voorzien van een rode kaart waar voor beide spelers geel meer op zijn plaats was geweest.

Moet wel zeggen dat de ODIN-schrijver altijd heel erg negatief is over de tegenstander, want hij noemde Constansia eerder al hyper in zijn verslag.
In beide gevallen lijkt het dus in een duel om de bal te zijn. Misschien dat bij de ODIN keeper het meegerekend heeft dat er allang gefloten was, en dat de doelman willens en wetens toch door ging. Of de manier van inkomen werd door deze scheidsrechter ernstiger beoordeeld dan de wijze van inkomen van de EVV doelman.
 

SanMark.

Well-known member
Dus het is niet zo dat je hem niet mist als hij er niet is?

Nou begreep ik dat er sowieso bijna niemand in de stad was zaterdag. In ieder geval niet langs het veld van De Dijk.

Ze stonden bijna allemaal te dansen op de vulkaan.

En de rest was aan het varen op de blauwe schuit.
 

Unnekuukse

Active member
In beide gevallen lijkt het dus in een duel om de bal te zijn. Misschien dat bij de ODIN keeper het meegerekend heeft dat er allang gefloten was, en dat de doelman willens en wetens toch door ging. Of de manier van inkomen werd door deze scheidsrechter ernstiger beoordeeld dan de wijze van inkomen van de EVV doelman.

De ene karatetrap is de andere niet. Ik ken een keeper die uiteindelijk voor vier maanden werd geschorst na een karatetrap...
 

Unregistere

Well-known member
In beide gevallen lijkt het dus in een duel om de bal te zijn. Misschien dat bij de ODIN keeper het meegerekend heeft dat er allang gefloten was, en dat de doelman willens en wetens toch door ging. Of de manier van inkomen werd door deze scheidsrechter ernstiger beoordeeld dan de wijze van inkomen van de EVV doelman.

Dat kan. Maar dat doorgaan lag volgens trainer Plug ook aan de regelgeving omtrent vlaggen voor buitenspel. Barry gaat daarom in beroep, inclusief zijn uitleg over waarom de kaart niet terecht was:

D5IgegPWwAAQVmC.jpg:large


Ze stonden bijna allemaal te dansen op de vulkaan.

En de rest was aan het varen op de blauwe schuit.

Kan wel kloppen ja. Er zat er ook ??n met een groot hart.

En ik vond de analyse van Viggo Waas wel mooi. Hij zei: ,,Straks is het allemaal weer anders en misschien wel beter dan ooit. Dus wanhoop niet - wanhoop nooit."
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Duidelijk niet inderdaad. Hercules wint met 0-3 bij Quick '20, dat daardoor degradatie dichterbij ziet komen, en EVV klopt Quick met 3-0. De Utrechters en Limburgers maken de spannende strijd om het ontlopen van de nacompetitie dus nog wat spannender!

Inhaalronde

Quick '20 - Hercules 0-3
EVV - Quick 3-0

STAND

1. TEC 30-60
2. Jong FC Volendam 30-59
3. UNA 30-56
4. OFC 30-53
5. GOES 30-52
6. OSS '20 30-51
7. ADO '20 30-47
8. Westlandia 29-42
9. Dongen 30-41
10. Hercules 29-40
11. Quick 30-40
12. JVC Cuijk 30-39
13. HSC '21 30-38
14. EVV 30-37
15. Blauw Geel '38 30-34
16. OJC Rosmalen 30-27
17. Quick '20 30-23
18. HBS 30-22

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Serhat Ko? (TEC) 21
2. Tony de Groot (OSS '20) 18
=. Reda Kharchouch (OFC) 18
=. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 18
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 18
6. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 17
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 17
8. Erwin Franse (GOES) 16
9. Marc Boshoff (Quick) 15
10. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 14
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 14
12. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Steve Schalkwijk (GOES) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
15. Brian Boogers (UNA) 12
=. Jos Peltzer (OSS '20) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
18. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 11
=. Thomas Schilders (Dongen) 11
=. Jeroen van Schoonhoven (JVC Cuijk) 11
21. Frank van der Heiden (Quick) 10
=. R?mon Koenen (Dongen) 10
=. Danny Verbakel (Blauw Geel '38) 10

Trouwens, een originele manier van EVV-twitter om de grens op een fout te wijzen: https://twitter.com/EVV_Echt/status/1122499224116051974
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dat kan. Maar dat doorgaan lag volgens trainer Plug ook aan de regelgeving omtrent vlaggen voor buitenspel. Barry gaat daarom in beroep, inclusief zijn uitleg over waarom de kaart niet terecht was:

D5IgegPWwAAQVmC.jpg:large
[/i]
De regel omtrent vlaggen voor buitenspel bij een aanvaller die 1 op 1 gaat met een keeper is wel wat anders. Als 'wij' al zien dat aanvaller buitenspel staat, dan gaan wij niet wachten totdat hij de keeper ontmoet en daarmee het risico lopen dat er blessures plaats vinden tussen deze 2 spelers. Door vroeg te vlaggen zijn we dat voor.

Misschien dat deze assistent onnodig lang gewacht had met vlaggen, maar omdat ik er niet was kan ik daarover niet oordelen.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het wordt met de week beroerder.
Hercules over ons heen en EVV genaderd tot 1 puntje.
We mogen nog altijd blijven hopen en hebben het nog in eigen hand, maar gezien het programma ga ik inmiddels toch wel uit van P/D.
 

Unnekuukse

Active member
Het wordt met de week beroerder.
Hercules over ons heen en EVV genaderd tot 1 puntje.
We mogen nog altijd blijven hopen en hebben het nog in eigen hand, maar gezien het programma ga ik inmiddels toch wel uit van P/D.

Maar alleen als Blauw Geel nog minstens 4 punten uit 4 duels haalt. Bovendien ontmoet HSC in de komende weken alleen nog maar tegenstanders die tegen die tijd allemaal om des keizers baard voetballen. Daar peur je echt nog wel ergens drie of meer punten uit.
 

De Groene Scout

Well-known member
De Groene Dramaqueen dus.
Nou, 2x uit dat zijn doorgaans geen punten en verder ook nog tegen 2 ploegen die strijden om de titel. Noem het maar niks.
Verder zullen de meeste clubs ons ook niet iets gunnen. Veel ploegen in Brabant/Westen zullen elkaar meer gunnen, dan dat ze naar het verre Oosten moeten.
 

Unnekuukse

Active member
Nou, 2x uit dat zijn doorgaans geen punten en verder ook nog tegen 2 ploegen die strijden om de titel. Noem het maar niks.
Verder zullen de meeste clubs ons ook niet iets gunnen. Veel ploegen in Brabant/Westen zullen elkaar meer gunnen, dan dat ze naar het verre Oosten moeten.

Eerstvolgende tegenstander Oss'20 staat op 9 punten van de koploper. Die strijden, met nog vier wedstrijden te spelen, alleen in theorie nog om de titel. Sterker, Oss'20 bolt uit op weg naar de nacompetitie. Een ideale tegenstander in deze fase van de competitie.
De week erna tegen UNA thuis. Staan dan waarschijnlijk nog steeds 4 punten achter met nog drie wedstrijden te spelen. Ook vooral theoretische titelkansen.
De eennalaatste competitiewedstrijd op bezoek bij het veilige Westlandia. Spelen nergens meer voor.
En op de laatste speeldag tegen Jong Volendam. Grote kans dat de titelstrijd dan allang is beslist. Zo niet, dan moet HSC het maar niet op de laatste wedstrijd laten aankomen...

Er zijn clubs die zich grotere zorgen moeten maken dan HSC'21. :duim:
 
Bovenaan