Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Klopt, wij hebben haar al vaker als grensrechtster gehad. We mogen haar inmiddels al Nicolet noemen. ;)

Overigens richten de pijlen van de verslaggever van ADO '20 zich vooral op scheidsrechter Thijs en kom jij er niet in voor, dus dat is prima: https://www.ado20.nl/1/2427/ado20-verliest-ongelukkig-in-oss/

Verder natuurlijk erg benieuwd naar je ervaringen met Shona, dus hopelijk lezen we er morgen meer over! :duim:
Hun reactie in wedstrijdverslag is al even triest als hun reactie na afloop in de bestuurskamer. Zelf met beelden aankomen, hartstikke mooi natuurlijk want dan kun je gelijk vaststellen wie er gelijk heeft. Maar als de beelden dan precies vertellen wat de scheidsrechter ook zag en naar besliste, dan heb je wel een aardige plaat voor je kop.

Enige positieve wat we kennelijk gedaan hebben is een goal afkeuren, dat dan weer wel haha.

Ik laat na elke wedstrijd die ik gevlagd heb van mij horen, dat weet je intussen toch wel? ;-)
 

Unregistere

Well-known member
Da's waar, maar nu is iedereen natuurlijk extra benieuwd.

Om alvast in de stemming te komen een foto van Nicolet in actie gisteren door onze fotograaf. Die ouwe snoeper... Had die strafschop best ook uit een andere positie kunnen fotograferen. :D

DSC_0828.jpg


En hier ook nog, prima op de voorvoeten:

DSC_0757.jpg
 

SC Heerenveen

Well-known member
Kun je wel een ouwe snoeperd noemen inderdaad, haha. Staat haar goed dat oranje. Van mij worden zelden foto's genomen, zo jammer haha. Maar die bij ADO '20 met opkomst was wel erg mooi moet ik zeggen.
 

de waan

Well-known member
Ach ja, ADO'20. Die schreven eerder al eens over een "vermeende overtreding" op Joost Screever die een week later vermeend in het gips zat en inmiddels al vier maand vermeend met een blessure langs de kant staat.
 

Unnekuukse

Active member
Een puntje tegen de nummer laatst zou al voldoende zijn geweest om met een redelijk rustig gevoel de slotfase van de competitie in te gaan, maar JVC Cuijk slaagde er in om tamelijk kansloos te verliezen van HBS. Een blamage, die niet helemaal verwacht was na de goede resultaten van de laatste weken.
Gelukkig deden de concurrenten het niet veel beter, zodat JVC Cuijk nog steeds vijf punten voorsprong hebben op de p/d-plekken. Nog even billenknijpen dus.
 

De Groene Scout

Well-known member
Net met 10 supporters de situatie ge?valueerd en we zijn eruit:

Groep is niet goed genoeg voor de derde divisie.
Volgend seizoen hoofdklasse.

Niet geheel mijn mening; wel van de kritische supporteren om mij heen vandaag.
Tja, het is even niet anders, maar persoonlijk denk ik dat nacompetitie ook het maximaal haalbare is, gezien het programma.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Is het echt zo erg? Je hebt als voordeel dat EVV en Hercules ook niet echt overtuigen.

TEC pakt vandaag de koppositie trouwens. En ook GOES wint weer, heel knap!

Inhaalronde

EVV - ADO '20 1-4
HBS - JVC Cuijk 3-1
Hercules - GOES 2-3
OJC Rosmalen - HSC '21 3-0
TEC - Quick 2-0

STAND

1. TEC 30-60
2. Jong FC Volendam 30-59
3. UNA 30-56
4. OFC 30-53
5. GOES 30-52
6. OSS '20 30-51
7. ADO '20 30-47
8. Westlandia 29-42
9. Dongen 30-41
10. Quick 29-40
11. JVC Cuijk 30-39
12. HSC '21 30-38
13. Hercules 28-37
14. EVV 29-34
15. Blauw Geel '38 30-34
16. OJC Rosmalen 30-27
17. Quick '20 29-23
18. HBS 30-22

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Serhat Ko? (TEC) 21
2. Tony de Groot (OSS '20) 18
=. Reda Kharchouch (OFC) 18
=. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 18
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 18
6. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 17
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 17
8. Erwin Franse (GOES) 16
9. Marc Boshoff (Quick) 15
10. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 14
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 14
12. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Steve Schalkwijk (GOES) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
15. Brian Boogers (UNA) 12
=. Jos Peltzer (OSS '20) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
18. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 11
=. Thomas Schilders (Dongen) 11
=. Jeroen van Schoonhoven (JVC Cuijk) 11
21. Frank van der Heiden (Quick) 10
=. R?mon Koenen (Dongen) 10
=. Danny Verbakel (Blauw Geel '38) 10
 

SC Heerenveen

Well-known member
Man man man De Groene Scout, wat doe je dramatisch zeg! Haha.

Vandaag dus HBS tegen JVC CUIJK. Eerste helft nog weinig kansen, alleen HBS had in de 43e minuut nog pech met een bal binnenkant paal eruit. De pech van een nummer laatst denk je dan.

In de tweede helft HBS op voorsprong door een mooi gekruld schot in de kruising. Vervolgens werd HBS aardig onder druk gezet, was het soms ook behoorlijk hectisch voor het doel. De goal viel echter aan de andere kant uit een strafschop: 2-0.

Toen leek het besef bij JVC te komen dat er wat gebeuren moest. De 2-1 viel nog mooi op tijd (82e minuut), een aantal hectische momenten voor het doel volgden maar de gelijkmaker viel niet. De goal viel niet, maar wel aan de andere kant. Net nadat HBS, na te laat stappen van de laatste verdediger van JVC, een 1 op 1 had verprutst maakten zij alsnog de 3-1 dankzij een mooi wippertje over de keeper. Wat gezien de lengte van 2 meter bij deze keeper niet zomaar lukt.

HBS grijpt dus de laatste strohalm. Maar het voelde en hoorde alsof men zich, vooral dankzij het komende programma, al bij degradatie had neergelegd.

Persoonlijk ging het prima, beter dan zaterdag in Oss. Ik stond ook gedeeltelijk in de schaduw. Samenwerking met de vrouwelijke scheidsrechter Shukrula verliep uitstekend. Diverse overtredingen waarvoor ik wapperde nam ze gelijk over en ??n keer liet ze goed horen dat bal van verdedigende partij kwam, waardoor mijn vlagsignaal snel naar beneden kon. Ze had het ook prima in de macht. Acceptatie in het veld was groot. Hoogstens de bank van HBS was nog wel eens wat luidruchtig aanwezig. Die bank wees mij overigens nog terecht op een spelregel van maximaal aantal personen wat mag warmlopen. Hier had ik even niet zo snel aan gedacht, maar gelukkig m'n 'bazin' van vanmiddag wel.
 

JMD

Well-known member
Hoe zat het ook alweer met die Jongploegen?
Als Jong Volendam kampioen wordt gaat er een 2e Jongploeg uit de 2e divisie degraderen, dat weet ik.
Maar als Jong Vol. 2e wordt? Mogen ze dan nacompetitie spelen of doen ze daar dan niet voor mee?
 

Unregistere

Well-known member
Belofteteams mogen geen nacompetitie spelen. Dus als ze geen kampioen worden, blijft Jong FC Volendam in de derde divisie.

Prima verslag trouwens weer SC Heerenveen! :duim:

En dan nog de hamvraag: is Shona in het echt net zo leuk als op de foto's?
 

Unnekuukse

Active member
Man man man De Groene Scout, wat doe je dramatisch zeg! Haha.

Vandaag dus HBS tegen JVC CUIJK. Eerste helft nog weinig kansen, alleen HBS had in de 43e minuut nog pech met een bal binnenkant paal eruit. De pech van een nummer laatst denk je dan.

In de tweede helft HBS op voorsprong door een mooi gekruld schot in de kruising. Vervolgens werd HBS aardig onder druk gezet, was het soms ook behoorlijk hectisch voor het doel. De goal viel echter aan de andere kant uit een strafschop: 2-0.

Toen leek het besef bij JVC te komen dat er wat gebeuren moest. De 2-1 viel nog mooi op tijd (82e minuut), een aantal hectische momenten voor het doel volgden maar de gelijkmaker viel niet. De goal viel niet, maar wel aan de andere kant. Net nadat HBS, na te laat stappen van de laatste verdediger van JVC, een 1 op 1 had verprutst maakten zij alsnog de 3-1 dankzij een mooi wippertje over de keeper. Wat gezien de lengte van 2 meter bij deze keeper niet zomaar lukt.

HBS grijpt dus de laatste strohalm. Maar het voelde en hoorde alsof men zich, vooral dankzij het komende programma, al bij degradatie had neergelegd.

Persoonlijk ging het prima, beter dan zaterdag in Oss. Ik stond ook gedeeltelijk in de schaduw. Samenwerking met de vrouwelijke scheidsrechter Shukrula verliep uitstekend. Diverse overtredingen waarvoor ik wapperde nam ze gelijk over en ??n keer liet ze goed horen dat bal van verdedigende partij kwam, waardoor mijn vlagsignaal snel naar beneden kon. Ze had het ook prima in de macht. Acceptatie in het veld was groot. Hoogstens de bank van HBS was nog wel eens wat luidruchtig aanwezig. Die bank wees mij overigens nog terecht op een spelregel van maximaal aantal personen wat mag warmlopen. Hier had ik even niet zo snel aan gedacht, maar gelukkig m'n 'bazin' van vanmiddag wel.

Geen verkeerd woord over de leiding !
 

de waan

Well-known member
Ah, de paniek is weer uitgebroken in Haaksbergen zie ik. Tja, vooraf zei ik ook dat we na het paasweekend veilig moesten zijn en is ook wel heel erg dramatisch verlopen allemaal, maar het kan natuurlijk nog wel gewoon. De andere uitslagen konden gelukkig niet heel veel gunstiger.

In ieder geval even tijd om de koppen even goed bij elkaar te steken nu met een vrij weekend voor de boeg en dan maar eens zien of we ergens wat kunnen sprokkelen. De eerstvolgende gelegenheid (bij een hopelijk wat uitbollend OSS'20) is misschien meteen wel meteen de beste gelegenheid.
 
Bovenaan