Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Spannend Paasweekend voor velen!

Ik mag morgen naar OSS '20 tegen ADO '20, waar volgens mij niets op het spel staat? Maandag naar Den Haag voor HBS tegen JVC Cuijk.

Woensdag ook de tweede tussenstand ontvangen van het vlaggen. Iedereen heeft z'n 6 rapporten nu binnen. Het stond erg dicht op elkaar bovenin de eerste tussenstand, en daar stond ik bovenaan. Maar helaas sta ik nu vijfde, mijn gemiddeld aantal punten is ongeveer gelijk gebleven, waar anderen hun gemiddelde verhoogd hebben zien worden. Waarschijnlijk dus bij rapporteurs hoger gescoord dan dat ik eerder bij dezelfde rapporteur gedaan had.

De kans is dus vrij groot dat volgend seizoen ik weer 'gewoon' in de derde divisie zit. Is ook helemaal niet erg, is tenslotte pas mijn eerste seizoen in de derde divisie. Is ook een hele leuke competitie, dat zie je nu wel terug in de stand. Overal is nog spanning. Volgend seizoen maar kijken of er dan promotie naar het hoogste amateurniveau in zit.
 

De Groene Scout

Well-known member
Quick-Goes is vanavond al gespeeld. De ploeg uit Goes is aardig op weg om de laatste periode te pakken. Het won met 2-4; hierdoor is ook Quick met 40 punten nog altijd niet helemaal veilig.
 

De Groene Scout

Well-known member
6 duels om 14.30 uur gespeeld.

sv OSS 1920 - ADO'20 2-0 (gaat nergens om)
Hercules - EVV 1-0 (Hercules loopt door naar 37 punten, EVV blijft op 34)
Westlandia - HBS 2-0 (Westlandia nu zo goed als veilig met 42 punten)
UNA - JVC Cuijk 1-1 (UNA haakt af in de strijd om de titel; belangrijk bonus punt voor JVC, die komen op 39)
Blauw Geel'38 - TEC 2-4 (TEC houdt de druk op Jong Volendam, Blauw Geel blijft op de P/D plek met 34 punten)
OFC - OJC Rosmalen 3-2 (OJC blijft de druk van Quick'20 voelen m.b.t. directe degradatie)
 

de waan

Well-known member
Nou, voor ons geen verkeerde uitslagen vooralsnog. De degradatiekandidaten verliezen bijna allemaal (behalve Hercules, maar die speelden tegen EVV en JVC Cuijk, dat knap een puntje pakte in Zeelst). Als het lukt vanavond te winnen van Dongen, kan het toch eigenlijk niet meer mis zou je denken.

De druifjes waren wel een beetje zuur bij UNA kennelijk, getuige dit wat sneue tweetje.

https://twitter.com/vvUNA/status/1119608138414612480
 

De Groene Scout

Well-known member
Inderdaad geen punten voor Blauw Geel en EVV. Met een overwinning vandaag durf ik het wel aan om te zeggen dat we erin blijven. Dan wordt het gat 7 punten en Blauw Geel heeft daarna nog maar 4 kansen om dat gat te overbruggen.

19.00 uur trappen we af in Haaksbergen. De zon schijnt er zijn nog kaartjes!!
 

Unnekuukse

Active member
De druifjes waren wel een beetje zuur bij UNA kennelijk, getuige dit wat sneue tweetje.

https://twitter.com/vvUNA/status/1119608138414612480

Ach, het is altijd wat zuur bij UNA als ze een keer niet winnen....
Torenhoge ambities, maar voor het tweede jaar op rij moeite om de verwachtingen waar te maken. Dan komt zo'n 'luizenploegje' (citaat UNA-supporer) op bezoek, die ze ook zomaar een puntje aftroggelt. Dan krijg je dit soort tweets. :eek:

UNA was in de eerste helft de betere ploeg en stond bij rust verdiend op voorsprong. Na de pauze kreeg JVC Cuijk meer grip op de tegenstander en kwam het door een strafschop van Furkan Alakmak op gelijke hoogte. Wellicht kreeg JVC Cuijk met een punt iets teveel, maar op grond van de tweede helft was het gelijkspel ook niet onverdiend.

39 punten nu. Als de theorie klopt dat 42 punten voldoende is voor rechtstreekse handhaving, dan hebben we nog ??n zege nodig. De wedstrijd van maandag tegen HBS wordt voor beide teams belangrijk. Voor HBS, dat vijf punten achter staat op de p/d-plek en dus m?et winnen. En voor JVC Cuijk, dat bij winst de gewenste 42 punten heeft. Spannend!
 

Unregistere

Well-known member
Helaas voor Groene en Waan staat HSC momenteel met 0-1 achter tegen Dongen. Hopelijk maken ze nog gelijk!

Verder een mooi resultaat voor Unnekuukse. Sneue reactie van UNA inderdaad zeg, pfff.

En petje af voor GOES, gisteren weer een mooie zege!

Jong FC Volendam lijkt last te hebben van titelstress. Nu 0-0 tegen Quick '20, een tegenvaller voor ze.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Tja, het gaat bij ons zelden op het gemakje. Zwaar teleurstellend dit. Nog weer wat langer stressen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Vanmiddag gebeurde bij OSS '20 tegen ADO '20 genoeg. Dit allemaal op een droog 'gras'veld wat niet gesproeid mocht worden van de gemeente.

Binnen een kwartier vlagde ik een 1 op 1 op de keeper van ADO af, een tijdje later keurde de scheidsrechter een doelpunt van ADO af vanwege hinderen doelman in doelgebied. De staf bleef volhouden dat er geen overtreding gemaakt was, kwam na afloop in de bestuurskamer ook met telefoon aanzetten waarop het op beeld stond. Daarop was precies te zien wat de scheidsrechter in het veld al zag, maar ondanks dat bleef hij het er mee oneens en zag hij de beelden toch anders ...

Het gebrek aan spelregelkennis (speler uit veld vanwege uitrusting in orde maken, mag pas veld weer in nadat bal uit spel is. En ja, dat duurde even een minuut of 5) zorgde voor nog meer irritatie bij de ADO bank, ik had dus niet de meest vrolijke bank achter mij zullen we maar zeggen.

ADO had tweede helft het overwicht, de kansen maar OSS de goal.

Overigens werd de 1-0 uit een strafschop gemaakt en miste ADO op die stand een strafschop.

Maandag eerst naar een meubelzaak in Delft, vervolgens naar Den Haag alwaar het degradatiespook mij ongetwijfeld tegemoet zal komen voor de wedstrijd tussen HBS en JVC Cuijk. Een wedstrijd met veel belangen, en onder leiding van een vrouwelijke scheidsrechter. Ik heb nog niet eerder met haar samen gewerkt, dus ik ben reuze benieuwd.
 

De Groene Scout

Well-known member
Tja, het gaat bij ons zelden op het gemakje. Zwaar teleurstellend dit. Nog weer wat langer stressen.

Telleurstelling was groot gisteren. Vooraf moest al behoorlijk ge?mproviseerd worden qua opstelling. Naast de vaste blessures waren ook Engberink en 2x Uguz niet inzetbaar.
A-junior Mika Schrijver mocht daarom vanaf de aftrap starten centraal achterin. Juist hij maakte het eerste foutje na 3 minuten waar de enige treffer uit voort kwam.
Verder van beide kanten een vrij rommelige wedstrijd waarin veel mis ging. HSC'21 wel beter, maar over 90 minuten eigenlijk maar tot 2 of 3 echte kansen gekomen. Tegenstander kwam er enkele keren gevaarlijk uit via de counter.
Halverwege werd doelman Brammer nog vervangen door de jeugdige Quirijn Kiers. Brammer zou wat zeurende pijntjes hebben in de schouder, maar blijkbaar is het in de rust ook even flink los gegaan tussen trainer en spelers en zou ook dat bij hebben kunnen dragen aan de wissel.

Jammer, maandag dus weer een cruciaal potje, wetende dat je daarna bijna alleen nog maar tegen topploegen speelt.
 

Unnekuukse

Active member
Maandag eerst naar een meubelzaak in Delft, vervolgens naar Den Haag alwaar het degradatiespook mij ongetwijfeld tegemoet zal komen voor de wedstrijd tussen HBS en JVC Cuijk. Een wedstrijd met veel belangen, en onder leiding van een vrouwelijke scheidsrechter. Ik heb nog niet eerder met haar samen gewerkt, dus ik ben reuze benieuwd.

Hopen dat jij het net zo scherp ziet als jouw collega die gisteren de scheidsrechter bij UNA - JVC Cuijk er op attendeerde dat een overtreding niet buiten maar binnen het strafschopgebied plaatsvond... :eek: Daardoor kreeg JVC Cuijk een strafschop ?n een punt.
 

Unregistere

Well-known member
Maandag eerst naar een meubelzaak in Delft, vervolgens naar Den Haag alwaar het degradatiespook mij ongetwijfeld tegemoet zal komen voor de wedstrijd tussen HBS en JVC Cuijk. Een wedstrijd met veel belangen, en onder leiding van een vrouwelijke scheidsrechter. Ik heb nog niet eerder met haar samen gewerkt, dus ik ben reuze benieuwd.

Dan zal je dus niet in ??n kleedkamer zitten als arbitraal trio, gok ik. Maar wel leuk. Wij hadden gisteren ook weer een dame met wapperende paardenstaart die de vlag mocht hanteren. Wie fluit er morgen, Shona Shukrula?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Hopen dat jij het net zo scherp ziet als jouw collega die gisteren de scheidsrechter bij UNA - JVC Cuijk er op attendeerde dat een overtreding niet buiten maar binnen het strafschopgebied plaatsvond... :eek: Daardoor kreeg JVC Cuijk een strafschop ?n een punt.
Dat is onze taak ook. Vooral als op de lijn van de zestienmeter is, als assistent heb je dan perfect zicht. Een scheidsrechter zal rond de lijn altijd de assistent aankijken om te bepalen of overtreding erbinnen is of erbuiten.
Dan zal je dus niet in ??n kleedkamer zitten als arbitraal trio, gok ik. Maar wel leuk. Wij hadden gisteren ook weer een dame met wapperende paardenstaart die de vlag mocht hanteren. Wie fluit er morgen, Shona Shukrula?
Shona fluit inderdaad morgen. Jullie hadden mevrouw Bakker, ze is ??n van de enkele dames die vlagt op het hogere amateurniveau.
Shona inderdaad.

Maar onze krullenbol zal wel gezellig samen willen douchen ;)
Hahaha. Zit er vast niet in denk ik. :p
 

Unregistere

Well-known member
Alles op een rijtje dan maar even:

Speelronde 30

Blauw Geel '38 - TEC 2-4
Hercules - EVV 1-0
HSC '21 - Dongen 0-1
Jong FC Volendam - Quick '20 0-0
OFC - OJC Rosmalen 3-2
OSS '20 - ADO '20 2-0
Quick - GOES 2-4
UNA - JVC Cuijk 1-1
Westlandia - HBS 2-0

STAND

1. Jong FC Volendam 30-59
2. TEC 29-57
3. UNA 30-56
4. OFC 30-53
5. OSS '20 30-51
6. GOES 29-49
7. ADO '20 29-44
8. Westlandia 29-42
9. Dongen 30-41
10. Quick 28-40
11. JVC Cuijk 29-39
12. HSC '21 29-38
13. Hercules 27-37
14. EVV 28-34
15. Blauw Geel '38 30-34
16. OJC Rosmalen 29-24
17. Quick '20 29-23
18. HBS 29-19

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Serhat Ko? (TEC) 20
2. Tony de Groot (OSS '20) 18
=. Reda Kharchouch (OFC) 18
=. Dani van der Moot (Jong FC Volendam) 18
5. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 17
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 17
=. Jesper de Vr? (ADO '20) 17
8. Erwin Franse (GOES) 16
9. Marc Boshoff (Quick) 15
10. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 14
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 14
12. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Steve Schalkwijk (GOES) 13
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 13
15. Brian Boogers (UNA) 12
=. Jos Peltzer (OSS '20) 12
=. Rob van Sonsbeek (OSS '20) 12
18. Thomas Schilders (Dongen) 11
=. Jeroen van Schoonhoven (JVC Cuijk) 11
20. Frank van der Heiden (Quick) 10
=. R?mon Koenen (Dongen) 10
=. Wesley Meeuwsen (OJC Rosmalen) 10
=. Danny Verbakel (Blauw Geel '38) 10

Serhat-Koc-TEC-1000600.jpg

Met twee goals droeg Serhat Ko? zwaar bij aan de zege van TEC bij Blauw Geel '38, waardoor zijn ploeg virtueel koploper is en hij nu weer alleen de topscorerslijst aanvoert

Voorspelling genomineerden speler van de week

Serhat Ko? / Nick Hak (TEC)
Erwin Franse (GOES)
Romano de Jonge (OFC)

Met als outsiders de keeper van Quick '20, een doelpuntenmaker van OSS '20 en een speler van Hercules.
 

Unregistere

Well-known member
Shona fluit inderdaad morgen. Jullie hadden mevrouw Bakker, ze is ??n van de enkele dames die vlagt op het hogere amateurniveau.

Klopt, wij hebben haar al vaker als grensrechtster gehad. We mogen haar inmiddels al Nicolet noemen. ;)

Overigens richten de pijlen van de verslaggever van ADO '20 zich vooral op scheidsrechter Thijs en kom jij er niet in voor, dus dat is prima: https://www.ado20.nl/1/2427/ado20-verliest-ongelukkig-in-oss/

Verder natuurlijk erg benieuwd naar je ervaringen met Shona, dus hopelijk lezen we er morgen meer over! :duim:
 
Bovenaan