Zondag derde divisie 2018/2019

Unnekuukse

Active member
Nipte nederlaag voor JVC Cuijk, maar uiteindelijk wel verdiend.
Jong Volendam was aanvallend sterk, cre?erde veel kansen, maar stuitte telkens weer op de formidabel keepende Dani Centen.
Dat het na een ruime achterstand nog 2-3 werd en JVC Cuijk in de slotfase nog serieuze kansen op de gelijkmaker kreeg, lag dan ook vooral aan Jong Volendam zelf. Het liet vooral in het laatste deel van de wedstrijd zien waarom het geen kampioen wordt. Te weinig teamdiscipline op de momenten dat het er ?cht op aankomt. Dat gaat ze in de titelstrijd opbreken.

Overigens heeft JVC Cuijk ook wel iets om over na te denken: zowel de 0-1 als de 1-3 (na rust) vielen in de 1e minuut na de aftrap.
 

De Groene Scout

Well-known member
Prima 1e uitslag van dit speelweekend dus voor ons. JVC blijft op 32.
Dongen inmiddels wel op een 0-1 voorsprong die gaan ons dus voorbij als het zo blijft. Nog ruim 10 minuten.
 

De Groene Scout

Well-known member
Heerlijk opnieuw een uitoverwinning. Zwaarbevochten 0-1 bij Hercules. Nu toch echt wel even wat lucht met de onderste regionen.
Sterker nog koploper in de 3e periode: 3 gespeeld 9 punten. De 2e divisie lonkt!! :duim:
 

Unregistere

Well-known member
Jullie staan volgens mij tweede achter GOES hoor, die hebben een beter doelsaldo. :p Vandaag boekte Rogier met zijn mannen een lekkere zege bij Quick '20: 0-4.

Maar zeker mooi dat HSC ook won. :duim:

De boys van Fregge namen een puntje mee bij ADO '20 (2-2) en passeerden Hercules op de ranglijst.

Verder verspelen de teams bovenin dure punten. TEC gelijk bij EVV (1-1), OSS '20 en OFC doen elkaar pijn (0-0). Alleen UNA wint (3-1 tegen Westlandia).

De deftige derby tussen HBS en Quick werd een prooi voor de bezoekers (2-3).
 

Fregge

Well-known member
Brahim 'Watcher on the Wall' Zaari! Wat een wereldpot heeft hij gespeeld zeg. Maar over het algemeen wel heel lekker dit puntje! Zeker gezien het feit dat je 70 minuten lang met 10 man hebt gespeeld. Ik vond de rode kaart wel raar gegeven. Hij was terecht, want er werd een doorgebroken speler vastgehouden. Maar de scheids liet de aanval doorlopen en zo kwam ADO'20 toch nog aan een schotkans. Bij wat navraag bij scheidsrechters schijnt het te zijn dat bij een rode kaart er direct gefloten moet worden. Desondanks nog heel lang 'de 0' weten te houden met 10 man.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Brahim 'Watcher on the Wall' Zaari! Wat een wereldpot heeft hij gespeeld zeg. Maar over het algemeen wel heel lekker dit puntje! Zeker gezien het feit dat je 70 minuten lang met 10 man hebt gespeeld. Ik vond de rode kaart wel raar gegeven. Hij was terecht, want er werd een doorgebroken speler vastgehouden. Maar de scheids liet de aanval doorlopen en zo kwam ADO'20 toch nog aan een schotkans. Bij wat navraag bij scheidsrechters schijnt het te zijn dat bij een rode kaart er direct gefloten moet worden. Desondanks nog heel lang 'de 0' weten te houden met 10 man.
Dan moet ik je teleurstellen. Sinds dit seizoen is het mogelijk om na het afwachten van de voordeelregel bij de eerstvolgende spelonderbreking een rode kaart te tonen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
1-1 dus bij EVV - TEC. TEC eerste helft makkelijker voetballend en ook meer in de aanval, terechte voorsprong bij rust.

Ze waren ook goed in zeuren, met de trainers voorop. Gelukkig stonden de dugouts ver uit elkaar, dus daar had ik mooi geen last van.

In de tweede helft iets meer gelijkwaardig, bij TEC liep het wat minder waardoor de gelijkmaker niet onverwacht kwam. Overigens was het een zuur eigen doelpunt.

Even later dacht EVV ook op 2-1 te komen. Maar een bal op de doellijn is ook in het verre Limburg geen doelpunt, hoe graag ze ook gewild hadden. Ben er echt van overtuigd. Maar bij EVV niet echt, getuige ook hun wedstrijdverslag haha.

Lekker zonnetje in ieder geval, kleedkamers waren echt ouwe meuk en na afloop was het nog best gezellig. En toen konden we weer 2,5 uur terug. :)
 

Fregge

Well-known member
Dan moet ik je teleurstellen. Sinds dit seizoen is het mogelijk om na het afwachten van de voordeelregel bij de eerstvolgende spelonderbreking een rode kaart te tonen.

Ah, dat wist ik niet.

Even later dacht EVV ook op 2-1 te komen. Maar een bal op de doellijn is ook in het verre Limburg geen doelpunt, hoe graag ze ook gewild hadden. Ben er echt van overtuigd. Maar bij EVV niet echt, getuige ook hun wedstrijdverslag haha.

Oef, beter had je hem wel laten tellen. Nu ga ik twijfelen over dat kaasplankje ;)
 

Fregge

Well-known member
Haha, supporters van ADO startte al onderhandelingen voor onze keeper. Een supporter van ons zei: "Voor honderdduizend komt ie wel hoor". Een van die supporters: "Onder de duizend? Prima, als die maar Bossche Bollen meeneemt dan."
 

de Kok

Member
De Haagse derby HBS tegen Quick was weer een sfeervolle gebeurtenis met ruim 3000 kijkers. HBS kon te niet bolwerken tegen een beter spelend Quick.
Uitstekende organisatie weer bij deze derby en altijd leuk om mee te maken.
 

Unregistere

Well-known member
En weer een speler van Blauw Geel genomineerd als speler van de week. Zo te lezen niet geheel verrassend dat het om Brahim Zaari gaat. Allemaal even stemmen mannen! :duim:
 

Fregge

Well-known member
Je kunt spelers opgeven voor nominaties. Ik denk dat daar uit gekozen wordt. En het scheelt denk ik wel als sommige mensen Brahim 'De Muur' Zaari hebben ingestuurd.
 

Unnekuukse

Active member
Dus er is serieus iemand bij Volendam op de gedachte gekomen om de naam van Dani van der Moot door te geven en niet die van Dani Centen...?

Overigens geloof ik best dat de nominatie van Brahim Zaari terecht is. Met afstand de beste keeper van de 3e divisie!
 
Bovenaan