Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Vanmiddag bij Quick - Dongen.

Uitstekende eerste helft van Quick. 2-0 voorspelde door hoekschop ineens erin en strafschop (handsbal).

Tweede helft voetbalde Quick niet meer, Dongen ging er weer in geloven. De bank van Dongen was trouwens geen fan van mij, ik was maar zielig haha. In minuut 89 de 2-1, minuut 91 rood Dongen voor wild natrappen waarbij zijn teamgenoot geraakt werd en in minuut 95 de 2-2.

Weer kostelijk vermaakt dus, ook om de supporters van Dongen. Want elke keer als ik glimlachte werden ze weer boos, hahaha.
 

de waan

Well-known member
Ze krijgen jou niet heel snel gek heb ik het idee. Lijkt me wel een handige eigenschap voor een assistent.
 

Unregistere

Well-known member
Lijkt mij ook. Je hebt soms ook assistenten die gaan terugpraten en dan tegen een schreeuwende bank roepen dat het ?cht wel - of ?cht geen - buitenspel was. Is nooit zo handig, vind ik. Kun je beter sto?cijns glimlachen.

Maar die rode kaart was voor natrappen richting een eigen ploeggenoot?
 

Fregge

Well-known member
Volgens Kliknieuws debuteerde gisteren de jongste speler ooit in de Derde Divisie zondag. Is dat zo, Unregistere?
 

Joost

Well-known member
Ik denk dat het wel klopt.
Gijs Schalks zat eens voor Jong Achilles 29 op de bank toen hij nog 15 was
 

Unregistere

Well-known member
Ik weet dat De Dijk ook een jongen uit 2002 in de selectie heeft, maar die speelt er pas sinds de zomer en De Dijk is tegenwoordig zaterdag. Djamai Werkzam. En verder heeft Jong FC Volendam weleens een paar zestienjarigen opgesteld, maar die waren allemaal wel al een tijdje zestien. Weet niet hoe oud de speler is waar jij op doelt, Fregge?

Het divisierecord zal denk ik in handen zijn van Myron Boadu bij Jong AZ, maar dat was tweede divisie uiteraard.

Ah, dit is wel handig om te vergelijken: http://www.transfermarkt.nl/topklas...nIdBis=2018&land_id=&pos=&spielerposition_id=

http://www.transfermarkt.nl/topklas...nIdBis=2018&land_id=&pos=&spielerposition_id=

http://www.transfermarkt.nl/tweede-...nIdBis=2018&land_id=&pos=&spielerposition_id=

Ook aardig, de oudste spelers. In de derde divisie zaterdag is dat Barry Ditewig (41 jaar, vier maanden en twee dagen, nog steeds actief), op zondag Marko van der Knaap (Westlandia, 40 jaar en 18 dagen, speelt nog steeds) en in de tweede divisie Gerard van Rossum (Koninklijke HFC, 41 jaar, zes maanden en 25 dagen).

Al tellen ze hier kennelijk iedereen mee die op het formulier heeft gestaan en niet wie daadwerkelijk in actie is gekomen, want Gerard van der Borst (ex-ASWH) staat tweede op de lijst op de zaterdag. Hij was echter alleen kortstondig reservekeeper.
 
Laatst bewerkt:

Fregge

Well-known member
Ik weet dat De Dijk ook een jongen uit 2002 in de selectie heeft, maar die speelt er pas sinds de zomer en De Dijk is tegenwoordig zaterdag. Djamai Werkzam. En verder heeft Jong FC Volendam weleens een paar zestienjarigen opgesteld, maar die waren allemaal wel al een tijdje zestien. Weet niet hoe oud de speler is waar jij op doelt, Fregge?

November 2002 geboren.
 

Unregistere

Well-known member
Gelijk maar even alles op een rijtje dan:


Speelronde 22

ADO '20 - Jong FC Volendam 4-0
Blauw Geel '38 - OFC 0-0
EVV - HSC '21 2-2
GOES - JVC Cuijk 0-1
Hercules - OSS '20 0-3
OJC Rosmalen - Westlandia 1-1
Quick - Dongen 2-2
Quick '20 - HBS 4-1
TEC - UNA 2-1

STAND

1. TEC 21-44
2. Jong FC Volendam 21-42
3. UNA 22-40
4. OSS '20 21-37
5. OFC 21-36
6. ADO '20 21-35
7. Quick 19-29
8. Westlandia 21-29
9. Dongen 22-29
10. GOES 20-27
11. Blauw Geel '38 22-27
12. HSC '21 21-26 (-11)
13. JVC Cuijk 21-26 (-16)
14. Hercules 19-24
15. EVV 21-24
16. HBS 20-18
17. OJC Rosmalen 21-18
18. Quick '20 20-17

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 18
2. Serhat Ko? (TEC) 17
3. Jesper de Vr? (ADO '20) 14
4. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 13
=. Rick Polman (Blauw Geel '38) 13
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 13
7. Marc Boshoff (Quick) 12
=. Tony de Groot (OSS '20) 12
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 12
10. Brian Boogers (UNA) 11
=. Erwin Franse (GOES) 11
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 11
13. Martijn Kaars (Jong FC Volendam) 10
=. Jos Peltzer (OSS '20) 10

Ado-20-Sead-Mazreku.jpg

Sead Mazreku was met twee goals belangrijk voor ADO '20, dat koploper Jong FC Volendam een behoorlijk pak slaag gaf
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ze krijgen jou niet heel snel gek heb ik het idee. Lijkt me wel een handige eigenschap voor een assistent.
Klopt, ik ben niet gek te krijgen haha. Maar heb van mezelf ook een heel rustig karakter. Je moet er inderdaad over kunnen dat op enkele meters achter je van alles naar je toe geschreeuwd wordt.

Lijkt mij ook. Je hebt soms ook assistenten die gaan terugpraten en dan tegen een schreeuwende bank roepen dat het ?cht wel - of ?cht geen - buitenspel was. Is nooit zo handig, vind ik. Kun je beter sto?cijns glimlachen.

Maar die rode kaart was voor natrappen richting een eigen ploeggenoot?
Ja, die heb je er zeker bij zitten. Meestal sta ik ook voor een dugout te vlaggen, en mijn 'tactiek' is juist door plezier te tonen, te lachen en zo nu en dan op een leuke manier contact te hebben met de bank. Gewoon toch proberen een band op te bouwen. Maar soms weet je gewoon dat dat niet lukken gaat, zoals bij Dongen zondag.

Als ze schreeuwen dad het geen buitenspel was en dat was het een dikke meter, dan lach ik een beetje en zeg dat het toch echt wel meer dan een meter was. Vaak krijg ik dan wel een lach terug.

Een ploeggenoot werd inderdaad geraakt. Maar het was met kracht een natrappende beweging, dus aanleiding genoeg voor een rode kaart. Al moet ik zeggen dat ik zelf helemaal aan de andere kant stond en zelf het hele voorval niet gezien heb.

Donderdagavond 28 februari vlag ik bij de inhaalwedstrijd Quick '20 tegen OSS. Derde keer achter elkaar met dezelfde scheidsrechter, dat is echt wel uniek haha.
 

Fregge

Well-known member
Als ze schreeuwen dad het geen buitenspel was en dat was het een dikke meter, dan lach ik een beetje en zeg dat het toch echt wel meer dan een meter was. Vaak krijg ik dan wel een lach terug.

Regel 1 al supporter zijnde is uiteraard altijd roepen. Of 't nu is of niet.
 
Bovenaan