Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Vandaag trouwens tussenstand gekregen, nadat de meeste 5 van de 6 rapporten binnen hebben. En ik sta gewoon bovenaan in een groep van 15 assistenten. Wel door 4 op de voet gevolgd, dus dat laatste rapport kan de boel nog aardig omgooien. Maar ik sta er gewoon goed voor en heb goede kans op promotie naar de tweede divisie voor volgend seizoen. Maar ik zal als laatste nog wel gaan zweven nu, want het is en blijft natuurlijk maar een tussenstand.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Goed bezig!!
Wie weet waar het eindigt! Friesland heeft een goede reputatie als het om assistent-scheidsrechters gaat (Dolstra, Zeinstra, La Par)
 

Unregistere

Well-known member
Netjes, SC Heerenveen!

Tweede divisie, dan moet je ook op zaterdag gaan vlaggen denk ik. Valt dat te combineren met je andere bezigheden?
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dank! Ik moet dan zowel de zaterdag als de zondag beschikbaar zijn, dus bij een eventuele promotie is het voorlopig in ieder geval einde carri?re voor wat betreft het fluiten. Maar het moet natuurlijk eerst nog maar gebeuren he, dit geeft echt nog geen garanties.
 

Jacco

Well-known member
Promoveren ieder jaar hetzelfde aantal assistent scheidsrechters? Steeds alleen de beste? Of wordt ook rekening gehouden met het algehele niveau van de huidige lichting.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Promoveren ieder jaar hetzelfde aantal assistent scheidsrechters? Steeds alleen de beste? Of wordt ook rekening gehouden met het algehele niveau van de huidige lichting.
Er wordt wel gekeken naar het niveau inderdaad. Maar zelfs een eerste plaats hoeft niet voldoende te zijn, wanneer gedacht wordt dat de nummer 4 bijvoorbeeld jonger is en er meer potentie in wordt gezien dan de nummer 1. Je zal in ieder geval op dit niveau nog weinig oudere assistenten zien rondlopen met een reservebal bij zich. Dat is vanaf de hoofdklasse normaal gesproken wel gebeurd.
Haha, nou, soms lopen er wel heel matige tussen hoor. Laat die maar een stapje omlaag zetten ten faveure van aanstormend talent als SC Heerenveen!
Iedereen heeft wel z'n mindere wedstrijden h?. Ik was zondag ook niet top, maar had tweede gedeelte van de eerste helft ook last van een hypo.

Uiteindelijk krijgt elke assistent zo'n 6 rapporten. Bij elke rapporteur wordt dan gekeken op de hoeveelste plaats je bij hem of haar ge?indigd bent. De nummer 1 krijgt dan 100 punten, de nummer 2 krijgt 90, nummer 3 80 punten, etc. En dan wordt het gemiddelde van die 6 punten genomen. Zo wordt er ook goed onderscheid gemaakt tussen strenge en minder strenge rapporten. Bij de ??n kan een 8 dan normaal zijn en bij een strenge rapporteur juist heel goed.
 

Unregistere

Well-known member
Iedereen heeft wel z'n mindere wedstrijden h?. Ik was zondag ook niet top, maar had tweede gedeelte van de eerste helft ook last van een hypo.

Snap ik, maar ik zie er toch wel een paar die ik standaard niet zo best vind. Geldt ook voor scheidsrechters. Vandaag hadden we ook weer die grens die we al vaker gehad hebben. Een heel wazige jongen met een baard. Wij noemen hem altijd 'de hipstergrens' en verdenken hem er altijd van dat hij in de rust aan de kruidenthee zit met een incamuts op en muziek van een hipsterbandje in zijn oortjes. Vandaag deed hij ook weer een paar vreemde dingen. Wel altijd beide kanten op overigens, dus dat is dan wel weer okee.

Maar goed, ik neem aan dat zijn rapporteur hem dan ook geen hoge cijfers zal geven, dus wellicht verdwijnt hij weer van het toneel. En het blijft natuurlijk subjectief.

Jong FC Volendam haalde trouwens vanmiddag al even lekker uit: 5-1 tegen Hercules.

Blauw Geel '38 en OJC Rosmalen zijn nu aan het voetballen. Halverwege staat OJC met 0-1 voor. Dat had unnekuukse wel echt goed gezien enkele weken geleden, OJC lijkt aan een serieuze opmars bezig.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wel blij met de forse nederlaag van Hercules; toch een directe concurrent voor de P/D plaatsen.
Blauw Geel inmiddels op 1-1 gekomen.

O ja, de gezonde spanning voor morgen is al aanwezig.
 
Bovenaan