Zondag derde divisie 2018/2019

SC Heerenveen

Well-known member
Gevoelsmatig vlag jij weinig potjes die in 0-0, 1-0 of 0-1 eindigen. Altijd wel veel goals. Of vergis ik me?

En laat De Groene Scout maar niet lezen dat Quick '20 weer moeilijk deed over het veld...
Daar komen ze: 2-4, 8-1, 0-3, 5-1, 2-2, 2-4, 1-1, 2-2, 5-3, 1-3, 2-3, 3-1 en 3-4. Kortom, spektakel gegarandeerd!

Dat veld, tja. Tijdens ons rondje over het veld deed de man er alles aan ons te overtuigen, was het in het doelgebied redelijk goed dan was het langs de zijlijn volgens hem wel slecht. Het viel allemaal reuze mee, maar ze wilden het vrij nieuwe veld sparen voor de rest van het seizoen. Uiteraard hadden we daar ons begrip voor, maar een criterium om een veld af te kunnen keuren is het niet.

Tja als je nooit voor buitenspel vlagt.
Ik zal zeggen dat ik inderdaad weinig voor buitenspel vlag. Aanvallers zijn de domsten niet op dit niveau. En bij twijfel doorgaan pakt ook eigenlijk altijd goed uit, want dan blijkt het inderdaad geen buitenspel te zijn.

...dan vlag je niet op het niveau waarop SC Heerenveen vlagt.
Dat is ook zeker waar! :)

Komt ook omdat wij weten wanneer het strafbaar buitenspel is en de clubgrensrechters in het amateurvoetbal niet, daar gaat de vlag vaak de lucht in. Gemiddeld genomen tijdens een derde divisie wedstrijd denk ik over 90 minuten 4/5 keer buitenspel. Maar het blijft een vak apart, een lastig vak.
 

Fregge

Well-known member
Komt ook omdat wij weten wanneer het strafbaar buitenspel is en de clubgrensrechters in het amateurvoetbal niet, daar gaat de vlag vaak de lucht in.

Oh man, spreek me er niet van joh. In het jeugdvoetbal is het vaak nog erger ook nog. Ooit een keer een prachtgoal (zo'n halve voorzet die over alles en iedereen de goal in vloog) afgekeurd omdat de grensrechtster met de vlag omhoog stond. Uiteindelijk was het verhaal dat in de actie daarvoor een speler al buitenspel stond, wat ik nog steeds niet kan begrijpen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
EVV zeker nog niet gehad?
Haha nee, die heb ik nog nooit gehad.
Oh man, spreek me er niet van joh. In het jeugdvoetbal is het vaak nog erger ook nog. Ooit een keer een prachtgoal (zo'n halve voorzet die over alles en iedereen de goal in vloog) afgekeurd omdat de grensrechtster met de vlag omhoog stond. Uiteindelijk was het verhaal dat in de actie daarvoor een speler al buitenspel stond, wat ik nog steeds niet kan begrijpen.
'Een speler', daar gaan we al haha. Je mag natuurlijk buitenspel staan als je niet mee doet aan het spel, maar zoals zo vaak is het gewoon onwetendheid op de lage niveaus. Zelf fluit ik redelijk op jeugdniveau en daar zijn de meeste grensrechters wel eerlijk, maar laat de kennis hun nog wel eens in de steek.
 

Joost

Well-known member
Clubgrensrechters bij eerste elftallen die eerlijk vlaggen bestaan niet.

Er zijn maar twee categori?n;
- ik doe mijn best om het zo goed mogelijk te doen maar af en toe is het echt noodzakelijk om preventief te vlaggen
- bal naar voren, vlag omhoog
 

Fregge

Well-known member
Ik vlagde op lager niveau altijd bij twijfelgevallen pas als ik het idee had dat de tegenstander dat ook deed.
 

Unregistere

Well-known member
Komt ook omdat wij weten wanneer het strafbaar buitenspel is en de clubgrensrechters in het amateurvoetbal niet, daar gaat de vlag vaak de lucht in. Gemiddeld genomen tijdens een derde divisie wedstrijd denk ik over 90 minuten 4/5 keer buitenspel. Maar het blijft een vak apart, een lastig vak.

Ik vind dat best weinig eigenlijk. Als ik er dan even vanuit ga dat je collega aan hetzelfde aantal zit, zou er in een gemiddelde wedstrijd hooguit 8 tot 10 keer sprake zijn van buitenspel. Kan natuurlijk prima. Zal er zaterdag eens extra op gaan letten, al verschilt het natuurlijk per wedstrijd.

En grappig dat je dan nu precies EVV krijgt!
 

Abubakari

Well-known member
Ik heb op live score gekeken bij wat statistieken van wedstrijden. Vaak maar een keer of 6 tot 8 buitenspel, dus op zich is het niet erg weinig dat ie vvor buitenspel vlagt.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb op live score gekeken bij wat statistieken van wedstrijden. Vaak maar een keer of 6 tot 8 buitenspel, dus op zich is het niet erg weinig dat ie vvor buitenspel vlagt.

Nee, dat geloof ik ook. Alleen gevoelsmatig vond ik het zo weinig, maar komt ook doordat het sneller blijft hangen als er voor je gevoel een keer onterecht is gevlagd.

Nog even alles op een rijtje:

Speelronde 17

ADO '20 - TEC 2-3
HBS - Dongen 2-2
Hercules - OFC 2-2
Jong FC Volendam - HSC '21 5-0
JVC Cuijk - OJC Rosmalen 2-1
OSS '20 - GOES 3-2
Quick '20 - Quick 3-4
UNA - EVV 0-3
Westlandia - Blauw Geel '38 1-0

STAND

1. TEC 16-37
2. UNA 17-34
3. Jong FC Volendam 17-33
4. ADO '20 16-29
5. OFC 16-28
6. OSS '20 17-28
7. Dongen 17-27
8. GOES 15-24
9. Quick 15-22
10. Blauw Geel '38 17-21
11. EVV 16-19 (-3)
12. HSC '21 16-19 (-9)
13. JVC Cuijk 16-19 (-16)
14. Hercules 15-18
15. Westlandia 16-16
16. HBS 16-14 (-13)
17. Quick '20 16-14 (-15)
18. OJC Rosmalen 16-8

EVV ??n winstpunt in mindering

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 18
2. Serhat Ko? (TEC) 14
3. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 11
5. Brian Boogers (UNA) 10
=. Marc Boshoff (Quick) 10
=. Derry John Murkin (Jong FC Volendam) 10
=. Jos Peltzer (OSS '20) 10
=. Wessel Witbreuk (HSC '21) 10

De-hattrick-van-Jip-Kemna-was-niet-genoeg-Foto-Quick-20.jpg

Een hattrick maken en t?ch niet winnen... het overkwam Jip Kemna van Quick '20 in het duel tegen Quick
 

SC Heerenveen

Well-known member
Ik vind dat best weinig eigenlijk. Als ik er dan even vanuit ga dat je collega aan hetzelfde aantal zit, zou er in een gemiddelde wedstrijd hooguit 8 tot 10 keer sprake zijn van buitenspel. Kan natuurlijk prima. Zal er zaterdag eens extra op gaan letten, al verschilt het natuurlijk per wedstrijd.

En grappig dat je dan nu precies EVV krijgt!
Ik bedoel 4/5 keer over de hele wedstrijd, dus van beide assistenten. ;-)
 
Bovenaan