Zondag derde divisie 2018/2019

Unregistere

Well-known member
Dat is ook het beste, om het te combineren. Doe ik ook, net als veel anderen bij de krant in deze regio.

De truc is om zo veel mogelijk lange woorden te gebruiken en veel spelers uit Eritrea te laten opduiken. :p
 

Unregistere

Well-known member
Achterstallig onderhoud:

Speelronde 12

ADO '20 - UNA 3-2
EVV - Dongen 2-0
GOES - TEC 1-3
HBS - OFC 1-4
Hercules - Jong FC Volendam 1-0
JVC Cuijk - Westlandia 0-3
OJC Rosmalen - Blauw Geel '38 1-1
OSS '20 - Quick 4-5

Quick '20 - HSC '21 werd in de rust bij een 0-1 stand gestaakt vanwege het uitvallen van het licht


STAND

1. TEC 12-29
2. Jong FC Volendam 12-25
3. UNA 12-22 (+13)
4. ADO '20 12-22 (+3)
5. GOES 12-21 (+6)
6. Dongen 12-21 (+5)
7. OFC 12-20
8. OSS '20 12-17
9. Blauw Geel '38 12-16 (-3)
10. Hercules 12-16 (-6)
11. HSC '21 11-15
12. EVV 12-15 (-4)
13. JVC Cuijk 12-15 (-13)
14. Quick 12-13
15. Westlandia 12-12
16. Quick '20 11-10
17. HBS 12-10
18. OJC Rosmalen 12-8

Topscorers:

1. Reda Kharchouch (OFC) 15
2. Serhat Ko? (TEC) 11
=. Jelle Schijvenaars (UNA) 11
4. Brian Boogers (UNA) 9
=. Giovialli Serbony (Westlandia) 9

900.jpg

Rachid Bouyaouzan had met drie treffers een groot aandeel in de doelpuntrijke zege van Quick bij OSS '20
 

Unregistere

Well-known member
Dan kan je in principe toch beter een stukje schrijven hoor. Al zijn die kilometers natuurlijk wel aardig als je heel het land door mag crossen.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Dan kan je in principe toch beter een stukje schrijven hoor. Al zijn die kilometers natuurlijk wel aardig als je heel het land door mag crossen.
Klopt, een wedstrijd naar Vlissingen en terug leverde mij vorig seizoen nog bijna 200 EUR op. Maar dat hoeft van mij niet te vaak hoor, haha.
 

De Groene Scout

Well-known member
De topper Jong Volendam - TEC is vanmiddag al gespeeld. Het werd 1-1.
Verschil blijft dus 4 punten in het voordeel van TEC.

Morgen gaan we verder.
 

Unregistere

Well-known member
Ongetwijfeld zitten De Groene Scout en SC Heerenveen nu aan de gehaktballen, waarbij Groene mogelijk nog baalt. HSC '21 verloor namelijk van GOES met 1-3.

Ook UNA (2-1 tegen HBS), ADO '20 (2-4 bij Hercules) en OFC (4-0 tegen Dongen) wonnen bovenin.

Onderin deed Quick '20 goede zaken door een 3-4 overwinning bij Westlandia en won Quick met 1-0 van hekkensluiter OJC Rosmalen.

Voorts kon Fregge feesten met Blauw Geel '38: 3-1 tegen EVV.

Geen feest voor Unnekuukse, JVC Cuijk verloor met 3-0 bij OSS '20.
 

Unnekuukse

Active member
Weer een zware en kansloze nederlaag voor JVC Cuijk: 3-0 bij OSS'20. De laatste weken gaat het van kwaad naar erger. Inmiddels al 32 tegendoelpunten in 13 wedstrijden, met een achterhoede die ten opzichte van vorig seizoen maar op ??n plek (Ritzen!) is gewijzigd. Geen enkele andere ploeg in de 3e divisie zondag kreeg al zoveel doelpunten tegen. Als deze neerwaartse spiraal niet snel wordt doorbroken, dan wordt het heel lastig om degradatie te voorkomen. Ik zou althans geen enkele ploeg weten waartegen dit JVC Cuijk, in deze vorm, gaat winnen.

Bij JVC Cuijk wordt vooralsnog heel gelaten op de tegenvallende prestaties gereageerd. Een paar seizoenen geleden had de vijfde colonne allang stampij geschopt. Nu is er zelfs geen vijfde colonne meer....
 

Jacco

Well-known member
Ik heb ook weer eens wedstrijd van Quick'20 gezien. Mijn vorige was Quick'20-Halsteren, waarin Quick in het laatste half uur een 0-2 achterstand ongedaan maakte

Deze wedstrijd was ook weer superspannend en weer maakte Quick'20 een verschil van twee goed. Binnen twintig seconde stond Quick'20 al met 1-0 achter, het eerste balverlies werd meteen afgestraft. Enkele minuten later werd het opeens ook 2-0 na een mooie goal van Baljic . Binnen twintig minuten scoorde Degenaar twee keer met een mooi schot en was het weer gelijk.

Meerdere doelpunten konden niet uitblijven. Beide ploegen deden weinig voor elkaar onder en aan beide kanten vielen regelmatig gaten. Vlak voor de rust scoorde Westlandia 3-2, een van hun aanvallers liep vrij en scoorde.

Na rust legde Quick'20 meer energie in de wedstrijd. Naar mijn gevoel had Quick'20 de lichte overhand, hoewel het aan beide kanten gevaarlijk bleef. De 3-3 was een merkwaardig eigen doelpunt. De 3-4 een mooi uitgespeelde goal. Daarna deed Westlandia van alles en was er wat hectiek. Hun keeper nam enkele vrije trappen, maar tevergeefs.

Amusante wedstrijd al met al en belangrijke punten.
 
Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
Haha, nee ik had het groene pak niet aan. Na de wedstrijd wel even kennis gemaakt met SC Heerenveen die volgens mij prima gevlagd heeft. Zelf had hij nog enige twijfel over 2 vlagmomenten waarbij hij de aanvallende partij het voordeel gaf terwijl het misschien net wel buitenspel zou zijn geweest. Kon er van achter de goal niet over oordelen.

Terechte nederlaag vandaag overigens van een vooral aanvallend sterk Goes. Hoog tempo en direct de boel vastzetten. De HSC-defensie had er moeite mee, mede omdat het complete middenveld er niet lekker in zat vandaag.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Inderdaad nog even leuk met de enige echte Groene Scout gesproken, gelukkig was hij te spreken over de arbitrage. De Groene Sint was er uiteraard ook, en natuurlijk heb ik hem (voordat hij plaats nam op de tribune) de hand nog even geschud.

GOES was eerste helft beter, maar vlak voor rust bracht HSC de spanning terug (1-2). Na de pauze drukten zij aardig naar de goal van GOES toe, maar uit de paar kansen werd niet gescoord. Na de 1-3 leek het geloof ook erg en bleef een offensief ook uit.

Persoonlijk ging het wel prima, maar je blijft er afhankelijk van hoe een rapporteur het beoordeelt. Ik had veel scherpe buitenspelsituaties, waar ik ??n keer de aanvaller af vlagde. Met de linksachter van HSC had ik nog leuk onderonsje wanneer het nou be?nvloeden met buitenspel is. Nu in afwachting van het rapport.

Maar leuke vereniging, lekkere gehaktbal, dus ik kom graag weer eens terug.
 

Fregge

Well-known member
Prima overwinning! Voor rust had EVV niet Echt veel te zeggen, op een kleine 5 minuten na. Tweede helft werd het iets spannender, zeker nadat EVV in mijn ogen een gemakkelijke penalty kreeg. Gelukkig deed de scheids een cadeautje terug en gaf hij er ook 1 aan Blauw Geel, al was die wel gewoon terecht.
 

Unregistere

Well-known member
Mooi dat de gehaktbal smaakte en de ontmoeting prettig verliep!

Wat ik me afvroeg, hoe vaak heb jij nu eigenlijk een rapporteur? Want bij IFC is er dit seizoen volgens mij bijna elke thuiswedstrijd al een rapporteur geweest voor een grensrechter, al was dat steeds een andere grens. De rapporteur is steeds dezelfde.
 

Unregistere

Well-known member
HBS heeft de opvolger van de vertrekkende trainer Marcel Koning gestrikt. Bas Steffens, nu nog actief bij zaterdageersteklasser Forum Sport, komt naar Den Haag. Eerder werkte hij bij volksclub GDA en bij RKAVV uit Leidschendam. Dit is zijn derde seizoen bij Forum Sport.
 

SC Heerenveen

Well-known member
Mooi dat de gehaktbal smaakte en de ontmoeting prettig verliep!

Wat ik me afvroeg, hoe vaak heb jij nu eigenlijk een rapporteur? Want bij IFC is er dit seizoen volgens mij bijna elke thuiswedstrijd al een rapporteur geweest voor een grensrechter, al was dat steeds een andere grens. De rapporteur is steeds dezelfde.
Minimaal 6x per seizoen krijg ik rapporteur, dit was de derde. En ik had heel goed gescoord bij hem, op het onderdeel buitenspel kreeg ik extra punten. En buitenspel telt als zwaarste mee, dus extra mooi.

Het lijkt mij sterk dat steeds dezelfde rapporteur bij ??n club komt. Misschien toeval, maar normaal gesproken worden deze (net als de scheidsrechters) het hele land doorgestuurd.

Op zondag 9 december mag ik naar ADO'20 tegen Quick '20. Tweede keer daar dit seizoen, vorige keer had ik veel publiek achter mij te schreeuwen en nu sta ik weer op die plek. Ik kan niet wachten, haha.
 
Bovenaan