Wielrennen

SanMark.

Well-known member
Bij de avond etappe.

Sagan week wat uit voor een selfiestick.
Bol werd geraakt door een telefoon o.i.d

Lekker veilig allemaal weer.
 

Maasveld

Well-known member
Bij de avond etappe.

Sagan week wat uit voor een selfiestick.
Bol werd geraakt door een telefoon o.i.d

Lekker veilig allemaal weer.
Klopt, maar had die selfiestick daar niet gezeten, het gat was daar te klein.

Het blijft toch een issue die veiligheid. Misschien moet je het gewoon niet willen om in de laatste 200 meter nog mensen aan de hekken te hebben. Zet er een tribune neer, of dubbele hekken. Vooral in de Tour moet dat toch makkelijk mogelijk zijn.
 

de waan

Well-known member
Twee rijen hekken, het blijkt nodig kennelijk.

Ik blijf me ook verbazen over de enerme ophoping van mensen bij de finish. Dat kun je toch ook simpel reguleren lijkt me. Of is dat nou de vermeende schijnzekerheid van mondkapjes?
 

Joost

Well-known member
Twee rijen hekken, het blijkt nodig kennelijk.

Ik blijf me ook verbazen over de enerme ophoping van mensen bij de finish. Dat kun je toch ook simpel reguleren lijkt me. Of is dat nou de vermeende schijnzekerheid van mondkapjes?
De finishgebieden zijn evenementenlocaties. Daar mogen in Frankrijk 5000 mensen bijeen zijn die geen afstand hoeven te houden maar wel enkel als ze een mondkapje dragen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De finishgebieden zijn evenementenlocaties. Daar mogen in Frankrijk 5000 mensen bijeen zijn die geen afstand hoeven te houden maar wel enkel als ze een mondkapje dragen.
En vervolgens velen dat mondkapje op hun kin of voorhoofd.
 

JMD

Well-known member
Even een andere vraag aan de medeliefhebbers hier: wat vinden we nou van de Tour in september? Ik merk dat ik er erg aan moet wennen. Voor mij is Tour zomer, dat de zomervakantie er aan komt (of al is). Normaal gesproken zet ik om 14.00 altijd Radio Tour de FRance aan (en kijk het laatste uur op TV ofzo) aan, nu vergeet ik het gewoon vaak....
 

Joost

Well-known member
Even een andere vraag aan de medeliefhebbers hier: wat vinden we nou van de Tour in september? Ik merk dat ik er erg aan moet wennen. Voor mij is Tour zomer, dat de zomervakantie er aan komt (of al is). Normaal gesproken zet ik om 14.00 altijd Radio Tour de FRance aan (en kijk het laatste uur op TV ofzo) aan, nu vergeet ik het gewoon vaak....
Het was altijd de opmaat voor de vakantie. Alleen was juli op kantoor heel erg druk, september een stuk minder.

Ik vind het allemaal prima. Allang blij dat dit soort vertier weer doorgang vind.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Even een andere vraag aan de medeliefhebbers hier: wat vinden we nou van de Tour in september? Ik merk dat ik er erg aan moet wennen. Voor mij is Tour zomer, dat de zomervakantie er aan komt (of al is). Normaal gesproken zet ik om 14.00 altijd Radio Tour de FRance aan (en kijk het laatste uur op TV ofzo) aan, nu vergeet ik het gewoon vaak....
Ik vind dit niks.

Voor mij, en voor vele anderen, is de Tour vakantie. Of in ieder geval grotendeels. Lekker op de achtergrond en dan bij mooie etappes plat voor de buis. Ook mooi omdat het voetbal dan meestal stil ligt en er een mooie sportzomer is met evt een groot toernooi, Wimbledon, Tour.

Nu is het druk op het werk en pak ik af en toe nog net een stukje Radio TdF mee in de auto.

Daarnaast missen vele Nederlands ook de campings en de bezoekjes aan de Tour. Hopelijk kan dit volgend jaar weer.
 

Makanaky

Well-known member
Het voelt een beetje als de Vuelta, qua maand maar ook wel wat beleving betreft. Het gesloten Tourpeloton is dan weer niet veranderd.
 

Batigoal

Well-known member
Ik heb het altijd druk in de zomer en moet dan gewoon doorwerken dus zie ik er doordeweeks vaak niet zoveel van live. Nu met het thuiswerken en na de zomerdrukte vind ik het dus heerlijk dat ik alles gewoon kan volgen.
 
Bovenaan