Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind Sporza verreweg het fijnste met wielrennen. Rustig, kundig en gepassioneerd commentaar. Alleen vind ik het deze Tour irritant dat het in het begin steeds over de knechtenrol van Van Aert ging. Tuurlijk wil je als Belg dat de beste Belgische renner van dit moment alles uit zijn mogelijkheden haalt. Maar Van Aert heeft volgens mij juist een geweldige rol bij Jumbo-Visma. In de klassiekers is hij de absolute kopman. Bij sprintritten waar er kansen liggen, krijgt hij de vrijheid. En verder is hij luxeknecht in een ploeg waarin 2 van de beste 5 klassementsrenners van dit moment rijden. Waarmee je als ploeg vol voor het geel gaat. Waardoor al het werk wat Van Aert doet op grote waardering kan rekenen en van nut is. Elke dag heeft hij wat te doen. En de moraal in zijn ploeg is geweldig. Dat is toch helemaal te gek voor zo'n jonge gast? Misschien ben ik niet objectief, maar ik zou me als Van Aert geen andere ploeg wensen.
 

Makanaky

Well-known member
Op het EK gaf Danny Nelissen zowaar weer eens commentaar, vergezeld van Clement. Vond ik een fijnere combinatie dan met Van de Berg, hoewel die mij behoudens wat popie-jopie gedrag best meevalt.
 

Maasveld

Well-known member
Ze willen de gele trui niet, maar rijden wel alsof de gele trui hebben. Bennett en Kuss moeten lossen zonder ook maar 1 meter op kop te hebben gereden en Dumoulin is weg uit het klassement. Dat alles terwijl Roglic eigenlijk geen poging waagt om tijd te pakken. Heel erg vreemd.
 

Eef de Kip

Well-known member
Ik vraag me dus ook af hoe sterk Roglic echt is. Lijkt mij dat je tijd moet pakken waar je kunt en vandaag had hij toch echt de mogelijkheid om tijd te pakken op z'n concurrentie.
 

Maasveld

Well-known member
Ik vraag me dus ook af hoe sterk Roglic echt is. Lijkt mij dat je tijd moet pakken waar je kunt en vandaag had hij toch echt de mogelijkheid om tijd te pakken op z'n concurrentie.
Hij reed wel ontzettend makkelijk. Hoe hij de 1ste aanval van Pogacar en die laatste van Quintana beantwoordde was wel heel erg overtuigend. Ik had wel echt het idee dat hij op reserve reed.
 

gevegt

Well-known member
De vraag is natuurlijk: is Roglic wel zo goed of wil de ploeg nu nog niet de geletrui omdat ze hun zwakheden kennen?
 
Bovenaan