Wielrennen

Joost

Well-known member
Is het zo erg op de Belg? Ik kijk eigenlijk zelden wielrennen op de belg...
Remco Evenepoel is God op wielen. Het was zelfs breaking nieuws op Sporza toen hij in zijn eerste ronde, volgens mij Portugal, in de aanval ging in een vlakke etappe.

Sporza/België gaan helemaal door het plafond als het om van Aert en Evenepoel gaat. Gisteren stonden er VIJF artikelen over Van Aert en zijn kopwerk op Sporza.

Ze zijn er ook van overtuigd dat van Aert ook beter is dan Roglic. Voor de toekomstige rondes hoeft hij alleen nog af te rekenen met Evenepoel.
 

Friesland

Well-known member
Haha, Flipje pakt een bidon aan in de laatste 20k, krijgt een tijdstraf van 20 seconden en zakt naar plek 16 in het AK.

"Een beslissing die ik moet accepteren. De gulden trui wisselt van schouder en het is zoals het is.
Morgen is het een andere dag, en Sam Bennett in het groen. Iedereen bedankt voor jullie aanmoedigingen."

Het feit dat hij met 20 strafseconden van 1 naar 16 zakt, geeft wel aan hoe dicht het allemaal nog op elkaar staat.
 

JMD

Well-known member
Dat laatste is normaal voor de eerste week Tour. Er waren wel wat bergjes, maar niet noemenswaardig. Alleen die etappe van zondag had wat verschil kunnen geven, maar het peloton reed 'en bloc' over die cols. En die klim van gisteren kunnen een hoop wel verteren.

Morgen ook weer een aankomst 'bergop', maar ik verwacht weinig verschil, want de echte klim eindigt 12 km voor de finish. Daarna eerst nog een kleine afdaling en vervolgens 3-4% omhoog....
Echt verschillen komen zaterdag (1, HC, 1), nadeel is wel dat het eindigen in het dal is. Zondag kan er verschil komen tussen de toppers als er flink gekoerst wordt, maar ook hier na de laatste klim nog 18 km naar de finish.
 

Maasveld

Well-known member
Dat laatste is normaal voor de eerste week Tour. Er waren wel wat bergjes, maar niet noemenswaardig. Alleen die etappe van zondag had wat verschil kunnen geven, maar het peloton reed 'en bloc' over die cols. En die klim van gisteren kunnen een hoop wel verteren.

Morgen ook weer een aankomst 'bergop', maar ik verwacht weinig verschil, want de echte klim eindigt 12 km voor de finish. Daarna eerst nog een kleine afdaling en vervolgens 3-4% omhoog....
Echt verschillen komen zaterdag (1, HC, 1), nadeel is wel dat het eindigen in het dal is. Zondag kan er verschil komen tussen de toppers als er flink gekoerst wordt, maar ook hier na de laatste klim nog 18 km naar de finish.
Die 2de van de drietrapsraket is wel een hele zware hoor. Daar kun je de concurrentie serieus pijn doen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Die 2de van de drietrapsraket is wel een hele zware hoor. Daar kun je de concurrentie serieus pijn doen.

Ik zie er net beelden van op Eurosport. Die col is inderdaad super steil en de wegen zijn smal. Daar gaan er echt wel een flink aantal doorheen zakken.
 

JMD

Well-known member
Die 2de van de drietrapsraket is wel een hele zware hoor. Daar kun je de concurrentie serieus pijn doen.
Over welke drietrapsraket heb je het? Die van vandaag? Ja, die is pittig. (dat gaf ik ook aan) Maar daarna nog een afdalinkje en een klein klimmetje van een paar procent.
 

Maasveld

Well-known member
Over welke drietrapsraket heb je het? Die van vandaag? Ja, die is pittig. (dat gaf ik ook aan) Maar daarna nog een afdalinkje en een klein klimmetje van een paar procent.
Je doet het overkomen alsof het vanzelfsprekend is dat je de opgelopen achterstand zomaar even goedmaakt op Mont Aigoual.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als Gesink, Bennett, Van Aert en Kuss achtereenvolgens keihard doortrekken vanaf het begin van die Lusette, dan gaan ze met een groepje van vijf aan dat laatste stuk beginnen. Denk alleen niet dat ze dat gaan doen, want dan kook je Dumoulin ook.
 

Maasveld

Well-known member
Als Gesink, Bennett, Van Aert en Kuss achtereenvolgens keihard doortrekken vanaf het begin van die Lusette, dan gaan ze met een groepje van vijf aan dat laatste stuk beginnen. Denk alleen niet dat ze dat gaan doen, want dan kook je Dumoulin ook.
Als ze een iets minder hard doortrekken, maar wel een strak tempo aanhouden zodat aanvallen lastig wordt is dat niet nadelig voor Dumoulin. Ik denk dat het wel aan te raden is om Kuss er nog bij te houden voor de laatste klim.
 

JMD

Well-known member
Je doet het overkomen alsof het vanzelfsprekend is dat je de opgelopen achterstand zomaar even goedmaakt op Mont Aigoual.
Nee, vanzelfsprekend is het niet, maar ik verwacht toch nog wel dat er een aantal rennes die laatste 15 km tijd goedmaken.
Als er gefinisht was bovenop die Lusette waren de verschillen denk ik groter geweest.
 
Bovenaan