Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Prima gereden door Jumbo!

Jep! Bennett blijkbaar nog last van zijn val, maar Van Aert was geweldig en ook Kuss zag er heel erg sterk uit. En met Roglic heb je natuurlijk iemand die het in dit soort situaties bijna altijd afmaakt, dus dat is lekker.
 

Eef de Kip

Well-known member
Dumoulin had een slechte dag, dat wordt nog wat als die een goede dag heeft.
Roglic wel duidelijk de kopman nu denk ik.
 

de waan

Well-known member
Dumoulin had een slechte dag, dat wordt nog wat als die een goede dag heeft.
Roglic wel duidelijk de kopman nu denk ik.

Mooiste scenario is natuurlijk dat Dumoulin geen schade oploopt en zich gaandeweg beter in vorm rijdt. Na anderhalf jaar zonder koersdag lijkt het me vrijwel onmogelijk als hij nu al echt top zou zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Vandaag dus 153 km gereden, waarvan 80% live op tv, voor een sprintje bergop van 277 meter.
 

JMD

Well-known member
Tsja, in de Tour betalen de regio's van Frankrijk mee voor de live-uitzendingen. Vandaar dat het merendeel van de etappes van begin tot eind worden uitgezonden. En je weet precies hoe het gaat, de vlag valt, er spingt een groepje weg, die laten ze spartelen tot een kilometer of 20 voor de finish en dan richting massasprint/laatste berg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tsja, in de Tour betalen de regio's van Frankrijk mee voor de live-uitzendingen. Vandaar dat het merendeel van de etappes van begin tot eind worden uitgezonden. En je weet precies hoe het gaat, de vlag valt, er spingt een groepje weg, die laten ze spartelen tot een kilometer of 20 voor de finish en dan richting massasprint/laatste berg.
Nou, ik had toch wel een aanval verwacht in de laatste 15 km. En dan niet die 50 meter die Rolland pakte.
 

Lu.

Member
Prima gereden door Jumbo!
Ja, de hele dag op kop gereden om de gele trui van Alaphilippe te verdedigen (ze mikken immers op de eindzege en niet op etappes) zodat ze die trui voorlopig niet in hun bezit krijgen. Want dan moet je de hele dag op kop rijden.
 

Joost

Well-known member
Nou, ik had toch wel een aanval verwacht in de laatste 15 km. En dan niet die 50 meter die Rolland pakte.
Daarvoor was de klim veel te kort. Dit was wel wat ik verwacht had, Jumbo Visma schudt even aan de boom zonder zichzelf echt over de kop te rijden.
 

Maasveld

Well-known member
Devenyns en Jungels onderhielden al een redelijk tempo, maar toen van Aert op kop was überhaupt niet eens meer mogelijk om aan te vallen. Zelden gezien dat een peloton bergop zo op een lint werd getrokken.
 

Maasveld

Well-known member
Haha, Flipje pakt een bidon aan in de laatste 20k, krijgt een tijdstraf van 20 seconden en zakt naar plek 16 in het AK.
 

JFK

Well-known member
Door die vervelende zeikbelgen heb ik nu grondige hekel gekregen aan Van Evenepoel.
Ik heb staan juichen toen hij......nee, dat ga ik hier niet typen.
 
Bovenaan