Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Abubakari

Well-known member
Zinho Vanheusden?Ligt hem dat nou aan mij of zijn er meer die niet gelijk weten wie dat is. 🫣
Werkelijk nog nooit van gehoord.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zinho Vanheusden?Ligt hem dat nou aan mij of zijn er meer die niet gelijk weten wie dat is. 🫣
Werkelijk nog nooit van gehoord.
Ik ben vrij obsessief met het bijhouden van interessante jonge spelers in het voetbal, dus als ik een naam herken dan zegt dat zeker niet alles. Maar Zinho Vanheusden is wel een redelijk bekende naam, volgens mij. Brak een paar jaar terug op jonge leeftijd door bij Standard en wisselt eigenlijk al vanaf de jeugd steeds tussen Luik en Milaan als woonplaats. Zeer groot talent, alleen helaas de laatste jaren heel veel blessures gehad.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Verrassende transfer. Wel onhandig dat sleutelspeler Midsjo wegvalt tijdens de voorronde Conference League.
 

Batigoal

Well-known member
Die had ik niet zien aankomen! Dan viel het dus wel mee met al die topinteresse voor Bazoer. Voor AZ wel een heel fijne versterking.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die had ik niet zien aankomen! Dan viel het dus wel mee met al die topinteresse voor Bazoer. Voor AZ wel een heel fijne versterking.

Aan heel veel clubs gelinkt, maar als je mikt op buitenlandse subtop en een flinke klapper maken en dan in Alkmaar terecht komt…
 

Pascallovic

Well-known member
Die had ik niet zien aankomen! Dan viel het dus wel mee met al die topinteresse voor Bazoer. Voor AZ wel een heel fijne versterking.
Dat het met die interesse mee viel was wel al duidelijk gelet op dat bij praktisch alle clubs de voorbereiding is afgerond en de transfervrije Bazoer nog steeds geen club had. Kan een mooie speler voor AZ zijn als hij zijn hoofd erbij houdt.
 

Batigoal

Well-known member
Wel grappig; via de Amerikaanse voetbalbronnen die ik volg kwam ik per toeval het bericht tegen dat AZ de aanvallende middenvelder Djordje Mihajlovic van Montreal lijkt te gaan kopen voor enkele miljoenen. Amerikaans international en stond aan het begin van zijn carrière bekend als groot talent, inmiddels al behoorlijk wat ervaring. Benieuwd of het tot een transfer komt en wanneer de eerste berichtgeving verschijnt in de Nederlandse media.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben vooral benieuwd wanneer Feyenoord zich meldt.

Maar even serieus, die gaat toch wel meer kosten dan enkele miljoenen?
 

Batigoal

Well-known member
Ik ben vooral benieuwd wanneer Feyenoord zich meldt.

Maar even serieus, die gaat toch wel meer kosten dan enkele miljoenen?
In de categorie 4-8 miljoen versta ik ook nog onder 'enkele miljoenen'. Scheelt ook wel dat hij niet bij één van de grote/rijkere clubs speelt, al doet Montreal het dit seizoen wel leuk.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In die categorie haakte AZ eerder nog af voor de Argentijn die Feyenoord nu wel lijkt te gaan halen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mihailovic zit vandaag niet bij de selectie van Montreal vanwege de aanstaande transfer naar AZ.

Knappe transfer is dat weer! Die jongen heeft een heel behoorlijk rendement, de afgelopen tijd in de MLS. Na Pavlidis, Kerkez en Odgaard de vierde transfer in ruim een jaar tijd waar ik best jaloers op ben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Met name Kerkez ben ik wel jaloers op. Maar dit zou er ook een kunnen zijn als je puur op statistieken afgaat. We gaan het wel zien. Het lijkt de tweede keuze te zijn achter de Argentijn die onze kant op lijkt te komen. Maar goed, Feyenoord verloor de concurrentiestrijd met PSV om Fuchs en haalde Paauwe, dat was achteraf voor Feyenoord ook niet ongunstig.
 

Pascallovic

Well-known member
Ben altijd een beetje gereserveerd vwb spelers uit de MLS. Zo'n Cole Bassett speelde er ook wekelijks en is voor Feyenoord ook niet voldoende gebleken om hem na een half jaar wennen en bij het vertrek van meerdere middenvelders erbij te houden. Dan kun je zeggen dat hij ervaring bij Fortuna moet op doen, maar als je echt al goed genoeg bent kom je natuurlijk gewoon aan speelminuten bij Feyenoord gelet op hun programma en halen ze er geen 5 middenvelders bij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De verhalen gaan dat Bassett tactisch en positioneel niet goed genoeg is, omdat dat minder is in de Amerikaanse opleiding. Verder kan ik niet echt inschatten wat de verhouding MLS eredivisie is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De verhalen gaan dat Bassett tactisch en positioneel niet goed genoeg is, omdat dat minder is in de Amerikaanse opleiding. Verder kan ik niet echt inschatten wat de verhouding MLS eredivisie is.

Dat zou dan wel heel slecht gescout zijn, als dit zo is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hij heeft getekend, maar maakt pas 1 januari de overstap. Wel typisch dat zijn transfersom wel redelijk in de buurt lijkt te liggen van hun eerste keuze Bullaude die nu naar Feyenoord gaat.
 

Batigoal

Well-known member
Witry na een jaar alweer vertrokken en naar Ludogorets in Bulgarije. Vind ik vrij verrassend. Vond Witry geen onaardige speler.
 
Bovenaan