Wie er komt en wie we kwijt raken ofwel het AZ Transfertopic

Bernardo

Well-known member
Boadu en Stengs hebben toch gewoon een jaar stil gestaan in hun ontwikkeling. Als je nu een mooi bod er voor krijgt zou ik ze ook verkopen
 

Forza AZ

Well-known member
Wordt het wel wat met AZ na deze leegloop. Svensson, Koopmeiers en Stengs?
Het is altijd jammer dat nog tijdens de voorbereiding er steeds weer spelers vertrekken en nieuwe bijkomen. Het is even afwachten wie er naast Svensson nog meer gaan vertrekken. Voorlopig zijn het wat betreft Koopmeiners, Stengs en Boadu nog geruchten. AZ staat er wel bekend om dat er ondanks het steeds vertrekken van basisspelers toch weer steeds een goed elftal staat. Met Pavlidis is er in ieder geval een goede nieuwe spits en ook Beukema maakt tot nu toe een goede indruk in de verdediging.
 

Batigoal

Well-known member
AZ verliest nu in één zomer wel heel veel kwaliteit zeg, mochten ze allemaal vertrekken. Benieuwd of Stengs en Boadu het daar gaan redden. Een nieuwe omgeving zal ze goed doen, maar zijn ze de Eredivisie nou zo ontgroeid dat ze het in Frankrijk wel even gaan redden? Koopmeiners zit wel op dat niveau vind ik.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Denk het niet nee, maar ik denk ook niet dat ze zich bij AZ nog verder zouden ontwikkelen. Alhoewel Boadu natuurlijk nog wat jonger is.

Los van dat AZ niet aan Ajax wil verkopen (de stap die Stengs verder zou helpen) lijkt mij een Stengs ook niet interessant voor Ajax voor die prijs. Zijn rendement is echt te laag en als je er dan wel veel geld voor moet neerleggen.

Als er dan geen binnenlandse transfer mogelijk is om de ontwikkeling te verbeteren, dan moet je op zoek naar buitenlandse alternatieven waar je wel aan speeltijd gaat toekomen. Dat moet je bij deze overstappen nog zien.
 

Batigoal

Well-known member
Gek genoeg had Boadu wel iets voor PSV kunnen zijn nu Malen vertrekt. Dan had hij zich binnenlands verder kunnen ontwikkelen. Vind het nog steeds een groot talent, maar ik ben bang dat hij ondersneeuwt met al het aanvallende geweld dat er al rondloopt bij Monaco.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat zou ook nog kunnen werken ja. Daar zou hij wel de stappen kunnen zetten die bij AS Monaco lastig zouden gaan worden.
 

Forza AZ

Well-known member
AZ verliest nu in één zomer wel heel veel kwaliteit zeg, mochten ze allemaal vertrekken. Benieuwd of Stengs en Boadu het daar gaan redden. Een nieuwe omgeving zal ze goed doen, maar zijn ze de Eredivisie nou zo ontgroeid dat ze het in Frankrijk wel even gaan redden? Koopmeiners zit wel op dat niveau vind ik.

Ik durf nu wel te voorspellen dat Stengs en Boadu in Frankrijk het niet gaan redden en dat ze snel op de bank belanden. Dat zie je bij nagenoeg alle jonge spelers uit de Eredivisie die naar het buitenland vertrekken. Vooral Stengs had helemaal niet zo'n hoog niveau afgelopen seizoen bij AZ.
 

Forza AZ

Well-known member
Gek genoeg had Boadu wel iets voor PSV kunnen zijn nu Malen vertrekt. Dan had hij zich binnenlands verder kunnen ontwikkelen. Vind het nog steeds een groot talent, maar ik ben bang dat hij ondersneeuwt met al het aanvallende geweld dat er al rondloopt bij Monaco.
Voor de spelers zou een binnenlandse transfer misschien wel het beste zijn. Maar die optie is er niet omdat AZ niet aan Ajax en PSV wil verkopen. AZ heeft de ambitie om het die clubs lastig te maken. Dan zou het natuurlijk een vreemd signaal zijn als je je basisspelers aan die clubs zou verkopen.
 

JMD

Well-known member
Boadu gaat een paar kilometer verderop spelen van Stengs, hij gaat naar Monaco.
 

JMD

Well-known member
En Bizot naar Stade Brest, bevestigd door de doelman zelf.

AZ heeft dus deze zomer een Franse connectie, alhoewel Boadu nog niet bevestigd is volgens mij. Misschien toch een gerucht.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Boadu, Stengs, Bizot en misschien Koopmeiners en Wijndal (erg stil rondom hem). Dat is wel een aderlating.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik hoorde dat AZ interesse zou hebben in die keeper van Sparta. Dan gaan ze erop vooruit. Bizot heeft een fantastisch jaar gehad, maar liet afgelopen seizoen weer zijn echt niveau zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Keeper van Sparta, die Marokkaan oid? Harrouch?

Die Nigeriaanse keeper. Volgens Rijnmond Sport een van de beste keepers van de eredivisie. Die hebben uiteraard een Sparta petje op, maar bij FC Afkicken zijn ze ook erg enthousiast over die keeper.
 

Batigoal

Well-known member
Die Nigeriaanse keeper. Volgens Rijnmond Sport een van de beste keepers van de eredivisie. Die hebben uiteraard een Sparta petje op, maar bij FC Afkicken zijn ze ook erg enthousiast over die keeper.
Met Okoye hebben ze goud in handen. Wordt binnenkort pas 22 jaar. Afgelopen seizoen was zijn eerste op het hoogste niveau en dan val je gelijk op. Kan nog flink groeien dus en staat in de aandacht in Duitsland vanwege zijn Duitse nationaliteit. Dus als hij zich blijft ontwikkelen komt er op een gegeven moment vast een Bundesliga-club met een zak geld. Prima investering van AZ en goed gescout door Sparta.
 

Forza AZ

Well-known member
Boadu, Stengs, Bizot en misschien Koopmeiners en Wijndal (erg stil rondom hem). Dat is wel een aderlating.
Wijndal is geblesseerd en heeft daarom nog niet gespeeld. Zo ver ik weet is er geen serieuze belangstelling van andere clubs voor hem op dit moment.
 
Bovenaan