Het is altijd jammer dat nog tijdens de voorbereiding er steeds weer spelers vertrekken en nieuwe bijkomen. Het is even afwachten wie er naast Svensson nog meer gaan vertrekken. Voorlopig zijn het wat betreft Koopmeiners, Stengs en Boadu nog geruchten. AZ staat er wel bekend om dat er ondanks het steeds vertrekken van basisspelers toch weer steeds een goed elftal staat. Met Pavlidis is er in ieder geval een goede nieuwe spits en ook Beukema maakt tot nu toe een goede indruk in de verdediging.Wordt het wel wat met AZ na deze leegloop. Svensson, Koopmeiers en Stengs?
AZ verliest nu in één zomer wel heel veel kwaliteit zeg, mochten ze allemaal vertrekken. Benieuwd of Stengs en Boadu het daar gaan redden. Een nieuwe omgeving zal ze goed doen, maar zijn ze de Eredivisie nou zo ontgroeid dat ze het in Frankrijk wel even gaan redden? Koopmeiners zit wel op dat niveau vind ik.
Voor de spelers zou een binnenlandse transfer misschien wel het beste zijn. Maar die optie is er niet omdat AZ niet aan Ajax en PSV wil verkopen. AZ heeft de ambitie om het die clubs lastig te maken. Dan zou het natuurlijk een vreemd signaal zijn als je je basisspelers aan die clubs zou verkopen.Gek genoeg had Boadu wel iets voor PSV kunnen zijn nu Malen vertrekt. Dan had hij zich binnenlands verder kunnen ontwikkelen. Vind het nog steeds een groot talent, maar ik ben bang dat hij ondersneeuwt met al het aanvallende geweld dat er al rondloopt bij Monaco.
Keeper van Sparta, die Marokkaan oid? Harrouch?
Met Okoye hebben ze goud in handen. Wordt binnenkort pas 22 jaar. Afgelopen seizoen was zijn eerste op het hoogste niveau en dan val je gelijk op. Kan nog flink groeien dus en staat in de aandacht in Duitsland vanwege zijn Duitse nationaliteit. Dus als hij zich blijft ontwikkelen komt er op een gegeven moment vast een Bundesliga-club met een zak geld. Prima investering van AZ en goed gescout door Sparta.Die Nigeriaanse keeper. Volgens Rijnmond Sport een van de beste keepers van de eredivisie. Die hebben uiteraard een Sparta petje op, maar bij FC Afkicken zijn ze ook erg enthousiast over die keeper.
Wijndal is geblesseerd en heeft daarom nog niet gespeeld. Zo ver ik weet is er geen serieuze belangstelling van andere clubs voor hem op dit moment.Boadu, Stengs, Bizot en misschien Koopmeiners en Wijndal (erg stil rondom hem). Dat is wel een aderlating.