Wetenschap

Lord Flash

New member
Ah, de flat earth theory. Dat was een tijdje terug nog in het nieuws omdat een of andere bekende rapper er ook aanhanger van bleek te zijn. De groep believers is ook nog vrij schokkend groot.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ze hebben wat met vliegtuigen en vliegroutes. Mooie site. Zulke mensen moeten eigenlijk eens met een raket naar het ISS.

629802_orig.png
 

Batigoal

Well-known member
Waarom zijn dit soort sites altijd heel lelijk en schreeuwerig gemaakt? Alsof men telkens met Paint aan het kliederen is. Maakt het er niet geloofwaardiger op.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Des te meer je daar leest, des te meer denk je: Dit is een pagina van De Speld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jammer dat ik dat weekend ben verhinderd. Lijkt mij een prachtige conferentie:

7833382_orig.png
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ergens geen verstand van hebben en dan toch je mening als een feit plaatsen: 5 reeten :heinz:
 

de waan

Well-known member
Hier kan ik dus echt gewoon kwaad van worden. Dat je geloofsgestoord wil zijn moet je lekker zelf weten, maar om je kinderen willens en wetens voor te liegen. Manman.
 

Batigoal

Well-known member
Hier kan ik dus echt gewoon kwaad van worden. Dat je geloofsgestoord wil zijn moet je lekker zelf weten, maar om je kinderen willens en wetens voor te liegen. Manman.

Kinderen die naar dit soort scholen worden gestuurd horen thuis hetzelfde verhaal.
 

noordooster

Well-known member
Ik heb het idee dat men zich hier drukker maakt om die dinosaurussen dan op het gros van de christelijke basisscholen.
 

Wigboldus

Well-known member
Je kunt helemaal niet aan de hand van de bijbel de leeftijd van de aarde weten. Ja alleen als je heel de bijbel letterlijk neemt, maar zo is de bijbel helemaal niet bedoeld. Zelf neem ik het Bijbelboek Genesis niet letterlijk, maar staat voor mij de boodschap centraal zoals ik de hele bijbel lees. Overigens wordt er in de bijbel ook wel verteld over monsters en grote dieren. Kunnen net zo goed dino's geweest zijn.
Mijn dochter spaart trouwens wel gewoon dinoplaatjes en ik vind het zelf ook wel erg interessant, wel ben ik wat septisch over bepaalde leeftijden van Dinosauri?rs. Zeker omdat archeologen en wetenschappers hier ook verschillende gedachten over hebben. Wij nemen klakkeloos over wat ons verteld wordt, of wat de meerderheid aanneemt. Dat is ook een stukje vertrouwen. Wat dat betreft verschil je dan niet met een conservatieve christen.
 

de waan

Well-known member
Tja, ik heb toch iets eerder de neiging om iemand die er voor heeft geleerd te volgen, dan iemand die zijn expertise ontleent aan de bijbel.

Dat ook de wetenschap verre van feilloos is en zichzelf door voortschrijdend inzicht voortdurend verbetert doet daar niet zoveel aan af.
 

leo1949

Well-known member
Op zondag 2 oktober is er weer de jaarlijkse open dag van ESA-ESTEC in Noordwijk daar is van alles te zien en te doen op het gebied van ruimtevaart.
Vorige keer was er een marslandschap gemaakt met robots die daar in het echt ook zijn, ook zijn er ruimtevaartuigen te zien die echt de ruimte in geweest zijn.
Ook was er de nagebouwde versie van het ISS in de juiste verhoudingen.
Kortom een leuk dagje voor jou (en de kids) klik op de link hieronder en bestel je gratis entreebewijs (voor elk persoon 1tje)

https://www.noordwijk.info/nl/uitagenda/1112834923/open-dag-esa-estec-1

Klik daar op reserveren vul daar verder je gegevens in zoals aantal kaarten etc..
 
Laatst bewerkt:

Mario

Well-known member
Space center en een bezoek aan het ESA-ESTEC gebouw is echt leuk en leerzaam, niet alleen voor Kids. Binnenkort komt ook de capsule waarin Andr? Kuipers in 2011 zijn reis heeft gemaakt naar Noordwijk.
 
Bovenaan