Hmmm, ik pretendeer geen wetenschapper te zijn dus wie ben ik om al die geleerde onderzoekers tegen te spreken. Toch krijg ik de indruk dat er een aantal statistieken willekeurig op een hoop worden gegooid en daar wordt dan een rooskleurige conclusie aan verbonden. Daar zijn statistieken natuurlijk ook voor. Leuk hoor dat je in een statistiek kunt laten zien dat er meer democratie is en minder honger en minder HIV-doden maar ik mis dan een overzichtje over terrorisme, aanslagen en onthoofdingen. Met dank aan IS durf ik de stelling wel aan dat er in de afgelopen jaren een stijgende lijn zit in het aantal onthoofdingen.
Om wat dichter bij huis te blijven en zoals ??n van de reageerders op de door jou aangehaalde artikelen schreef. Veertig jaar geleden hoefde je bij wijze van spreken de achterdeur 's nachts niet af te sluiten. Tegenwoordig lijkt mij dat geen goed idee. Veertig jaar geleden werden ouderen niet overvallen of mishandeld of aangerand of verkracht (in ieder geval minder dan nu). Zinloos geweld of kopschoppers bestonden nog niet en je kon je kinderen nog met een redelijk gerust gevoel op straat laten spelen omdat het aantal pedofielen nog niet zo groot was.
Maar misschien ben ik wat cynisch.