Wetenschap

leo1949

Well-known member
Dat gaat dus niet meer goed komen met onze aarde.

Natuurlijk gaat dit goed komen.
In Scandinavi? heb je bijvoorbeeld diertjes die het zelf regelen (Lemmingen)
Maar wij zijn nu al druk bezig om het zelfde te doen maar op een iets andere manier dan.
Kijk maar naar het Midden Oosten, en het spreid zich als een inktvlek steeds verder uit over de wereld.

De natuur hou je niet tegen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat versnelt toch alleen maar de neergaande spiraal?

Je hebt los van de stroom van onderontwikkelden vanuit Afrika en het Midden-Oosten ook nog de natuur dat tokkies zich makkelijker en veelvuldiger zich voortplanten dan de ontwikkelde medemens.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wetenschap

Maar wat is er precies positief aan? Europa is volgens mij dichter bevolkt en de mensen uit het Midden-Oosten mengen zich net zo goed als olie. Voor de wereld is het waarschijnlijk beter als die mensen in het Midden-Oosten blijven en om het hard te zeggen uitsterven.
 

gevegt

Well-known member
Maar wat is er precies positief aan? Europa is volgens mij dichter bevolkt en de mensen uit het Midden-Oosten mengen zich net zo goed als olie. Voor de wereld is het waarschijnlijk beter als die mensen in het Midden-Oosten blijven en om het hard te zeggen uitsterven.
Het positieve van bevolkingsgroei is, dat dat ook de ontwikkeling van de mensheid bevordert. De geschiedenis leert ons dat de ontwikkeling meegaat met de groei en eventuele krimp.
 

Methone

New member
Het positieve van bevolkingsgroei is, dat dat ook de ontwikkeling van de mensheid bevordert. De geschiedenis leert ons dat de ontwikkeling meegaat met de groei en eventuele krimp.

Als je puur naar Afrika kijkt, liggen de ontwikkeling en de bevolkingsgroei niet echt in verhouding volgens mij. De ontwikkelingen die ze doormaken komt meer door de hulp van buitenaf (China bijvoorbeeld). Maar het zou opzich mogelijk moeten zijn om net zoals bijvoorbeeld Zuid-Korea in pak 'm beet 50 jaar van een derde wereld land naar een eerste wereld land te gaan. Wie weet kopen we over een paar decenia wel onze smartphones uit Afrika, en zien we dagelijks Afrikaanse Professors en Ingenieurs op de televisie die vertelen hoe we de wereld moeten verbeteren.
 

de waan

Well-known member
Maar wij zijn nu al druk bezig om het zelfde te doen maar op een iets andere manier dan.
Kijk maar naar het Midden Oosten, en het spreid zich als een inktvlek steeds verder uit over de wereld.

De natuur hou je niet tegen.

Het is in vergelijking met de geschiedenis nog nooit zo vredig en veilig geweest op aarde.
 

Keyser S?ze

New member
Je zult het ongetwijfeld kunnen staven met bronnen. Gevoelsmatig leven wij nu in een niet zo fijne en veilige tijd. Ik lees bijvoorbeeld dat er nog nooit zo veel vluchtelingen (wereldwijd) op drift zijn geraakt t.g.v. oorlogen e.d. als nu.
 

Keyser S?ze

New member
Hmmm, ik pretendeer geen wetenschapper te zijn dus wie ben ik om al die geleerde onderzoekers tegen te spreken. Toch krijg ik de indruk dat er een aantal statistieken willekeurig op een hoop worden gegooid en daar wordt dan een rooskleurige conclusie aan verbonden. Daar zijn statistieken natuurlijk ook voor. Leuk hoor dat je in een statistiek kunt laten zien dat er meer democratie is en minder honger en minder HIV-doden maar ik mis dan een overzichtje over terrorisme, aanslagen en onthoofdingen. Met dank aan IS durf ik de stelling wel aan dat er in de afgelopen jaren een stijgende lijn zit in het aantal onthoofdingen.

Om wat dichter bij huis te blijven en zoals ??n van de reageerders op de door jou aangehaalde artikelen schreef. Veertig jaar geleden hoefde je bij wijze van spreken de achterdeur 's nachts niet af te sluiten. Tegenwoordig lijkt mij dat geen goed idee. Veertig jaar geleden werden ouderen niet overvallen of mishandeld of aangerand of verkracht (in ieder geval minder dan nu). Zinloos geweld of kopschoppers bestonden nog niet en je kon je kinderen nog met een redelijk gerust gevoel op straat laten spelen omdat het aantal pedofielen nog niet zo groot was.

Maar misschien ben ik wat cynisch.
 

Maasveld

Well-known member
Dankzij het internet en daarbij behorende sociale media komt elke scheet online te staan. Dat had je 40 jaar geleden ook niet.
 

Marinos

Well-known member
Of was de wereld vroeger kleiner omdat internet nog niet bestond? Met andere wijze orden, het gebeurde wel maar je kreeg het niet mee.
 

Keyser S?ze

New member
Dankzij het internet en daarbij behorende sociale media komt elke scheet online te staan. Dat had je 40 jaar geleden ook niet.

Of was de wereld vroeger kleiner omdat internet nog niet bestond? Met andere wijze orden, het gebeurde wel maar je kreeg het niet mee.

Deels waar. Maar er was natuurlijk al wel radio en een soort van TV en natuurlijk kranten dus helemaal dichtgeplakt was de boze buitenwereld niet.
 

gevegt

Well-known member
Ja maar goed, het nieuws dat een oud vrouwtje in Groningen werd bestolen haalde de Randstad niet.
Dat is dan ook de reden dat veel mensen zich onveiliger voelen, terwijl het in werkelijkheid veel veiliger is geworden. Ook in Nederland.
 
Bovenaan