gevegt
Well-known member
Ik vrees dus van wel Joost.
Hij heeft gewoon zijn eigen mening.
Gelukkig mag dat voorlopig nog in dit mooie land.
Ik vrees dus van wel Joost.
NO heeft het vaak over het neerkijken in het verleden op het zaterdagvoetbal. Dat was in sommige gevallen ook niet zonder redenen. vooral onverdraagzaamheid naar anders denkenden speelde meestal een belangrjjke rol.
Op Tweenul een mooi inkijkje hierover uit de beginjaren van Harkema Opeinde als zondagsclub. Overigens was het bv in Hoogeveen niet anders verlopen. Die moesten zelfs buiten de gemeente grenzen voetballen. Ook Ijhorst is zo'n voorbeeld. En zo zijn er landelijk denk ik nog vele voorbeelden. https://www.tweenul.nl/nieuws/hoogtijdagen-harkema-opeinde-deel-1-1946-1953
Het in het verleden neerkijken op het zaterdagvoetbal, en het feit dat er indertijd helemaal geen sprake van was, dat het zondagvoetbal graag in 1 competitie wilde voetbal met zaterdagverenigingen, sluit niet uit, dat met name in de jaren na WO II men in enkele gemeenten met het oog op de zondagsrust weinig op had met voetballen op zondag.
Even praktisch gedacht. Op moment van schrijven zijn er in Oost twee overstappers in de 1ste Klasse. Dat zouden er zo maar drie (Tubantia) kunnen worden. Dan zou volgend seizoen de 1ste Klasse zaterdag volgend seizoen uit 17 clubs kunnen bestaan en drie extra degradanten kennen. Want ik denk dat 14 clubs het ideale maximum aantal is op dit niveau en daaronder. Dit heeft uiteraard zijn doorwerking heeft in de onderliggende klasses waar met chaos door de horizontale instromers helemaal niet meer valt te overzien. Daarbij wordt er maar even vanuit gegaan dat er geen niveauverschil is tussen beide klasses. Ik denk dat juist door de eerdere overstappers in veel districten de zaterdag 1ste klasse sterker is dan op zondag.
NO, ik zou zeggen meld je aan, want je weet precies hoe je het wilt hebben.
Inmiddels zijn de gemeentes met hun tijd meegegaan en hebben verdraagzaamheid en gelijkheid gepredikt maar zijn de voetballers nog stugger dan 70 jaar geleden.
Het is ook niet de bedoeling dat clubs tussen zaterdag en zondag blijven switchen. Eenmalig omdat er nu echt een trend is de afgelopen seizoenen. Clubs mogen wat mij betreft maar met 1 elftal in de piramide actief blijven en maken dan een keuze tussen zat of zon en mogen op het hoogst spelende niveau actief blijven. Natuurlijk gaat dat eenmalig een chaos veroorzaken, maar dat kan je gewoon eenvoudig oplossen door forser te herindelen in het eerste seizoen. En als er teveel eerste klassers zijn in een district dan kan je er 2 competitie's van maken en bij te weinig voeg je ze samen met de 2e klasse. Aangepaste promotie/degradatie en het seizoen daarop is alles weer okay.
In Zuid II lopen ze wat dat betreft nog wat achter, dacht ik.
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als Fregge 's wil wet wordt.
"'Zaterdag- en zondagvoetbal moet gemixt worden en de thuisclub bepaalt de speeldag."
Ik vraag me af wat er gaat gebeuren als Fregge 's wil wet wordt.
"'Zaterdag- en zondagvoetbal moet gemixt worden en de thuisclub bepaalt de speeldag."
Dit, Doutzen is verplicht m'n vaste relatie te worden, ieder kantoor wat in het weekend niet open is heeft een verplichte vrijmibo vanaf 3 uur, Young Sheldon komt op Netflix (net als Bassie en Adriaan), en het oude clublied van Blauw Geel wordt het volkslied.
Paradigma. Ik vind dat we onze tijd ver vooruit lopen. Jeugdvoetbal op zaterdag, seniorenvoetbal op zondag.