Weekendvoetbal

de waan

Well-known member
In de lagere klassen kun je best drie smaken aanbieden.

Dat die clubs die nu nog over zijn er geen behoefte aan hebben vind ik niet zo vreemd. Dat is namelijk het laatste restje die-hards dat tegen de klippen op op zondag blijft spelen.

Unregistere

Well-known member
In de lagere klassen kun je best drie smaken aanbieden.

Dat die clubs die nu nog over zijn er geen behoefte aan hebben vind ik niet zo vreemd. Dat is namelijk het laatste restje die-hards dat tegen de klippen op op zondag blijft spelen.

Klopt, inclusief een paar teams die vast willen houden aan een zaterdag 1 en een zondag 1, terwijl niet echt duidelijk is waarom. Maar ja, neem die 4e klasse in West II die er nu is. Een competitie van niks is dat, die ook nog eens mede kan bestaan doordat ze twee Dordtse teams uit Zuid I hebben getrokken. Zoiets moet je als bond eigenlijk niet willen.

Unregistere

Well-known member
Maar in het door jou geplaatste artikel van VoetbalRotterdam wordt niet over zaterdagclubs gesproken, maar over zondagclubs die het niet zien zitten.

Joost

Well-known member
Ik heb meer het idee, dat met name clubs uit het zaterdagvoetbal het helemaal niet zien zitten met gemengde klassen.
En dat valt ook te begrijpen. Ze worden in zo'n geval opgezadeld met met idiote aanvangstijden aan het eind van de zaterdagmiddag of op de zaterdagavond.
Liever een eindje verder reizen om tegen interessande tegenstanders te spelen, gewoon op de zaterdagmiddag.
Nog beter zou ziijn de top van het amateurvoetbal te herstructureren zoals ik al meerdere malen heb aangegeven.

Je hebt het over clubs die vrij recent nog in de zondagcompetitie actief waren en nu dus diezelfde tegenstander als oninteressant zouden bestempelen?

Deathprod

Well-known member
Als straks alle amateurclubs mee kunnen doen aan de Onder 21 competitie, dan kan je clubs verplichten om nog maar met 1 standaard elftal in de piramide mee te doen.
Wellicht in combinatie met eenmalige keuze voor de speeldag zaterdag of zondag met behoud van niveau. Dan krijg je hoogstwaarschijnlijk 1 seizoen met allemaal ongelijke klassen maar dat kan je het seizoen daarop recht trekken met aangepaste promoties en degradatie's. Dan ben je weer een stapje dichter bij het weekendvoetbal.

Joost

Well-known member
Het is nog maar de vraag hoeveel clubs met 2 standaardelftallen meedoen aan die O21 competitie.
Wellicht dat het opgeven van 2 standaardteams juist ook een rem is om mee te doen aan die O21 competitie.
Voor onder voorwaarden overstappen met behoud van niveau pleit ik al langer.
Dat dat je "dichter bij weekendvoetbal " zou brengen snap ik niet.

Dat zullen enkel de clubs doen die hun 2e standaardteam als opleiding gebruiken. Als het echt gescheiden werelden zijn binnen een club dan zal het niet gebeuren.

Deathprod

Well-known member
Het is nog maar de vraag hoeveel clubs met 2 standaardelftallen meedoen aan die O21 competitie.
Wellicht dat het opgeven van 2 standaardteams juist ook een rem is om mee te doen aan die O21 competitie.
Voor onder voorwaarden overstappen met behoud van niveau pleit ik al langer.
Dat dat je "dichter bij weekendvoetbal " zou brengen snap ik niet.

Ik verwacht dat er dan veel zondagclubs zullen overstappen. Die stappen dan alleen over omdat ze bang zijn om de boot te missen. Die clubs staan dan voortaan als zaterdagclub te boek, maar zijn mogelijk wel gewoon voor weekend voetbal. Dus bij stemmingen voor in het zaterdagvoetbal kunnen zij dan de invloed voor weekendvoetbal vergroten.

Unregistere

Well-known member
Hier zou eigenlijk een plaatje van het Paard van Troje moeten staan... :p

PlaintiveBriskChupacabra-max-1mb.gif

JMD

Well-known member
Wel is het zo, dat de huidige piramidestructuur, waarbij men in plaats van 3 uitkwam op 2 hoofdklassen per speeldag in de hand werkt/ werkte, dat er volop kritiek kwam op de grote reisafstanden en de afname van het aantal interessante wedstrijden op dit 5e niveau..
Zucht...

Ja, je hebt gelijk dat reisafstanden groter zijn bij 2 ipv 3 hoofdklassen, maar het aantal interessante wedstrijden neemt natuurlijk toe, want er zitten immers maar 32 ploegen in de hoofdklassen zaterdag ipv 48, dus is het onderlinge verschil (tussen de nummer 1 en nummer laatst) kleiner.

JMD

Well-known member
Pffff .Wat een idiote onzin. Alsof wedstrijden alleen maar interessant zijn als het om onderlinge verschillen gaat.
Nee, dat niet natuurlijk, maar het is wel het enige meetbare criterium dat voor iedereen geldt.
Binnenkort is het Ajax - Spakenburg voor de beker, dat is voor veel SPakenburgers natuurlijk een heel interessant duel, maar voor het merendeel van de supporters in NL natuurlijk niet omdat het klasseverschil te groot is.

En het meest interessant blijven duels/competities waar men aan elkaar gewaagd is, waar een DVS wekenlang resultaat kan halen om er vervolgens met 6-0 af te gaan bij FC Lisse.

Een wedstrijd ACV - Purmersteijn of AFC - De Dijk of voor mijn part ACV - IFC om 6 uur s avonds vind ik niet interessant hoe klein de verschillen misschien ook zijn.
Dan zie ik vele malen liever een wedstrijd ACV - Harkemase Boys .
Bovendien had ik het over de HUIDIGE piramidestructuur met 1 niveau teveel boven de hoofdklassen, waardoor ook het aantal interessante en leuke wedstrijden op hoofdklasse niveau afnam.
Nee, het aantal neemt juist toe, want men is dichter bij elkaar gekomen qua niveau. Dat is het enige wat moet tellen, de competities moeten spannend zijn. Alle andere zaken mbt leuke duels (derby's enz) zijn natuurlijk op individueel niveau best belangrijk, maar dat is voor iedereen anders. Wat jij een leuk potje vindt kan een ander juist niet een leuk potje vinden. Daar kan geen rekening mee worden gehouden.

Joost

Well-known member
Nee, dat niet natuurlijk, maar het is wel het enige meetbare criterium dat voor iedereen geldt.
Binnenkort is het Ajax - Spakenburg voor de beker, dat is voor veel SPakenburgers natuurlijk een heel interessant duel, maar voor het merendeel van de supporters in NL natuurlijk niet omdat het klasseverschil te groot is.

En het meest interessant blijven duels/competities waar men aan elkaar gewaagd is, waar een DVS wekenlang resultaat kan halen om er vervolgens met 6-0 af te gaan bij FC Lisse.

Nee, het aantal neemt juist toe, want men is dichter bij elkaar gekomen qua niveau. Dat is het enige wat moet tellen, de competities moeten spannend zijn. Alle andere zaken mbt leuke duels (derby's enz) zijn natuurlijk op individueel niveau best belangrijk, maar dat is voor iedereen anders. Wat jij een leuk potje vindt kan een ander juist niet een leuk potje vinden. Daar kan geen rekening mee worden gehouden.

Ajax v Spakenburg is een prachtig affiche juist omdat in de beker clubs van verschillende niveau tegen elkaar uit kunnen komen. Dat Ajax waarschijnlijk wel betrekkelijk makkelijk wint is bijzaak, voor duels met gelijkere sterkte is er de competitie.

JMD

Well-known member
Ajax v Spakenburg is een prachtig affiche juist omdat in de beker clubs van verschillende niveau tegen elkaar uit kunnen komen. Dat Ajax waarschijnlijk wel betrekkelijk makkelijk wint is bijzaak, voor duels met gelijkere sterkte is er de competitie.
Ja, mooi dat er idd clubs van verschillende niveaus tegen elkaar uit kunnen komen, alleen is dit verschil wel erg groot.

En vwb de competitie zijn we het met elkaar eens.

Bovenaan