https://www.voetbalrotterdam.nl/2019/12/geen-voorkeur-bij-lagere-zondagclubs-voor-weekendvoetbal/
Gunstige ontwikkelingen in de regio Rotterdam, met name onder de eerste klasse.
Zondagvoetbal gewoon op zondag, zaterdagvoetbal op zaterdagmiddag.
3 smaken? Zat, zon en gemengd?In de lagere klassen kun je best drie smaken aanbieden.
In de lagere klassen kun je best drie smaken aanbieden.
Dat die clubs die nu nog over zijn er geen behoefte aan hebben vind ik niet zo vreemd. Dat is namelijk het laatste restje die-hards dat tegen de klippen op op zondag blijft spelen.
Ik heb meer het idee, dat met name clubs uit het zaterdagvoetbal het helemaal niet zien zitten met gemengde klassen.
En dat valt ook te begrijpen. Ze worden in zo'n geval opgezadeld met met idiote aanvangstijden aan het eind van de zaterdagmiddag of op de zaterdagavond.
Liever een eindje verder reizen om tegen interessande tegenstanders te spelen, gewoon op de zaterdagmiddag.
Nog beter zou ziijn de top van het amateurvoetbal te herstructureren zoals ik al meerdere malen heb aangegeven.
Het is nog maar de vraag hoeveel clubs met 2 standaardelftallen meedoen aan die O21 competitie.
Wellicht dat het opgeven van 2 standaardteams juist ook een rem is om mee te doen aan die O21 competitie.
Voor onder voorwaarden overstappen met behoud van niveau pleit ik al langer.
Dat dat je "dichter bij weekendvoetbal " zou brengen snap ik niet.
Het is nog maar de vraag hoeveel clubs met 2 standaardelftallen meedoen aan die O21 competitie.
Wellicht dat het opgeven van 2 standaardteams juist ook een rem is om mee te doen aan die O21 competitie.
Voor onder voorwaarden overstappen met behoud van niveau pleit ik al langer.
Dat dat je "dichter bij weekendvoetbal " zou brengen snap ik niet.
:heinz:Dus bij stemmingen voor in het zaterdagvoetbal kunnen zij dan de invloed voor weekendvoetbal vergroten.
:heinz:
Hier zou eigenlijk een plaatje van het Paard van Troje moeten staan...
Zucht...Wel is het zo, dat de huidige piramidestructuur, waarbij men in plaats van 3 uitkwam op 2 hoofdklassen per speeldag in de hand werkt/ werkte, dat er volop kritiek kwam op de grote reisafstanden en de afname van het aantal interessante wedstrijden op dit 5e niveau..
Nee, dat niet natuurlijk, maar het is wel het enige meetbare criterium dat voor iedereen geldt.Pffff .Wat een idiote onzin. Alsof wedstrijden alleen maar interessant zijn als het om onderlinge verschillen gaat.
Nee, het aantal neemt juist toe, want men is dichter bij elkaar gekomen qua niveau. Dat is het enige wat moet tellen, de competities moeten spannend zijn. Alle andere zaken mbt leuke duels (derby's enz) zijn natuurlijk op individueel niveau best belangrijk, maar dat is voor iedereen anders. Wat jij een leuk potje vindt kan een ander juist niet een leuk potje vinden. Daar kan geen rekening mee worden gehouden.Een wedstrijd ACV - Purmersteijn of AFC - De Dijk of voor mijn part ACV - IFC om 6 uur s avonds vind ik niet interessant hoe klein de verschillen misschien ook zijn.
Dan zie ik vele malen liever een wedstrijd ACV - Harkemase Boys .
Bovendien had ik het over de HUIDIGE piramidestructuur met 1 niveau teveel boven de hoofdklassen, waardoor ook het aantal interessante en leuke wedstrijden op hoofdklasse niveau afnam.
Nee, dat niet natuurlijk, maar het is wel het enige meetbare criterium dat voor iedereen geldt.
Binnenkort is het Ajax - Spakenburg voor de beker, dat is voor veel SPakenburgers natuurlijk een heel interessant duel, maar voor het merendeel van de supporters in NL natuurlijk niet omdat het klasseverschil te groot is.
En het meest interessant blijven duels/competities waar men aan elkaar gewaagd is, waar een DVS wekenlang resultaat kan halen om er vervolgens met 6-0 af te gaan bij FC Lisse.
Nee, het aantal neemt juist toe, want men is dichter bij elkaar gekomen qua niveau. Dat is het enige wat moet tellen, de competities moeten spannend zijn. Alle andere zaken mbt leuke duels (derby's enz) zijn natuurlijk op individueel niveau best belangrijk, maar dat is voor iedereen anders. Wat jij een leuk potje vindt kan een ander juist niet een leuk potje vinden. Daar kan geen rekening mee worden gehouden.
Ja, mooi dat er idd clubs van verschillende niveaus tegen elkaar uit kunnen komen, alleen is dit verschil wel erg groot.Ajax v Spakenburg is een prachtig affiche juist omdat in de beker clubs van verschillende niveau tegen elkaar uit kunnen komen. Dat Ajax waarschijnlijk wel betrekkelijk makkelijk wint is bijzaak, voor duels met gelijkere sterkte is er de competitie.