Bonehead
Well-known member
Je doelt op Quick '20 ? Ze hebben het over een termijn van 3 jaar. Dan vind ik dit niet abnormaal.
Ondanks dat ze nu geen hoogvlieger zijn in de 2de Klasse?
OF LIEG IK NU ALWEER!
Laatst bewerkt:
Je doelt op Quick '20 ? Ze hebben het over een termijn van 3 jaar. Dan vind ik dit niet abnormaal.
Aan deze algemene opmerking met bijbehorende vraag, zitten zoveel kanten, dat het niet zo 1, 2, 3 te beantwoorden is.
Voorbeeldje, je zou het niet op zondag willen voetballen van zaterdagverenigingen star kunnen noemen, maar er goede redenen waarom dat niet zomaar verandert.
je zou het niet op zondag willen voetballen van zaterdagverenigingen star kunnen noemen, maar er goede redenen waarom dat niet zomaar verandert.
Nee, er is maar 1 gerechtvaardige reden en dat is een godsdienstige reden. De rest is bollocks.
Mee eens, Maar dat mag toch?
Natuurlijk. Maar het is zo. De clubs die als zaterdagclub zijn opgericht gaan dat niet veranderen. Nu niet en misschien in de verre toekomst. ASC'62 gaat niet binnen 10 jaar op zondag voetballen om maar een voorbeeld te noemen hoewel misschien 80 % daar geen problemen mee heeft.
Ze staan 4e . Maar daar ging het niet om.
De waan gaf aan, dat Quick '20 al eerder had kunnen aangeven te willen overstappen, althans zo vat ik die quote op.
Waarop ik reageerde door te zeggen dat het toch nog zo'n 3 jaar kan duren voordat het zover is, daardoor vind ik minder een punt.
Klopt.
Het is dus een kwestie van lange adem dat het verandert. Gelukkig leven we in een land waar dat kan.
Een hele lange adem, waarde gevegt. En ik vecht tegen die molens. Dat de jeugd van mijn club niet onder valse naam hoeft te voetbalen in een pinksterweekend. Als (ouders van) er problemen mee hebben daarmee wil je iedereen voor late bloeden.
Zeer ge?erde Bonehead, ik waardeer je gevegt, toch denk ik dat je te snel wil gaan.
Vooral als een club er niet voor uit wil komen en dus gaat liegen.
Mijn advies: hang een spandoek over de turnstiles om Pinksteren te vieren.
Werkt het niet, dan gewoon met 1 arm op de rug iedereen de KT slaan.
In Oost heb je op zaterdag geen standaard 5e klasse. Een zondag 5e klasser die overstapt "promoveert" daardoor automatisch naar de 4e klasse. Zou dat voor sommige verenigingen ook nog een rol spelen ?
In Oost heb je op zaterdag geen standaard 5e klasse. Een zondag 5e klasser die overstapt "promoveert" daardoor automatisch naar de 4e klasse. Zou dat voor sommige verenigingen ook nog een rol spelen ?
Wat betreft dat voetballen op christelijke feestdagen. Ooit kreeg ik als leider van een jeugdteam een verzoek om mee te doen met een toernooi op Hemelvaartsdag. Ik legde dat verzoek neer bij het bestuur en kreeg als antwoord, doe maar niet, want een deel van de ouders zal daar bezwaar tegen hebben.
Zo zag ik het vaker, dat leden, die er wellicht wat anders over denken, zelf bv geen moeite hebben met het bezoeken van wedstrijden op zondag enz., ook rekening houden met anderen binnen de vereniging voor wie dergelijke zaken gevoeliger liggen
De discussie over zaterdagverenigingen die niet op zondag gaan voetballen heeft ook hiermee te maken.
En ik denk, dat de principi?le redenen de laatste jaren ook wat opgeschoven zijn van religieus principieel naar andersoortig principieel.
En dan spelen zaken mee als historie van de vereniging, statuten, het nut er niet van inzien, niet op zondag willen voetballen vanwege de invulling van het weekend , de historie van het za. en zo. voetbal, nut en noodzaak van weekendvoetbal enz.
Wanneer er binnen een zaterdagvereniging over dit item gestemd zal worden, zal de uitkomst vaak nee zijn, maar lang niet altijd zal dat komen van principieel-religieuze nee-stemmen.
Ik vind het slimmer om voor een eventuele fusie het eens te worden over 1 speeldag voor het prestatievoetbal
https://www.voetbalrotterdam.nl/2019/12/geen-voorkeur-bij-lagere-zondagclubs-voor-weekendvoetbal/
Gunstige ontwikkelingen in de regio Rotterdam, met name onder de eerste klasse.
Zondagvoetbal gewoon op zondag, zaterdagvoetbal op zaterdagmiddag.