Weekendvoetbal

Fregge

Well-known member
Dat zal zijn dat de thuisploeg de aanvangstijd en dag bepaalt, en mocht er een keer van afgeweken willen worden door de uitploeg, dat dat in onderling overleg gebeurd. Prima toch?

Fregge

Well-known member
Die hebben dadelijk dus 2 ploegen in de piramide. Mag dat wel? Of is dat alleen niet goed voor BVO's?

De Groene Scout

Well-known member
Een discussie die hier vaker gevoerd is.
Er zijn behoorlijk wat verenigingen met zowel een za. als een zo team in een standaardklasse.

Met name wanneer 1 van beide duidelijk wordt gebruikt als opleidings- of beloftenteam van de ander heb ik daar moeite mee.
Maar hoe toon je dat aan ?

Ik heb al vaker bepleit, dat een overstap za-zo of andersom met behoud van niveau, of op verzoek 1 niveau lager, onder voorwaarden, ook een oplossing kan zijn.
Voorwaarden bv. dat je er minimaal een x aantal jaren aan vast zit en voor een overstap zo-za dat 14.30 of 15.00 uur de standaardtijd is op zaterdag waarvan je alleen maar mag afwijken bij wederzijds goedvinden.

Altijd weer die vetgedrukte toevoeging erbij. Alleen maar omdat jij dat wilt. Hou eens op met die onzin.

Fregge

Well-known member
Ik heb al vaker bepleit, dat een overstap za-zo of andersom met behoud van niveau, of op verzoek 1 niveau lager, onder voorwaarden, ook een oplossing kan zijn.

Dit is toch ook praktisch onhaalbaar? In theorie zou dus kunnen dat er 5 ploegen in bijvoorbeeld zondag B hoofdklasse over willen stappen naar de zaterdag, maar omdat ze dus niveau mogen houden krijgen ze problemen op de zaterdag.

De Groene Scout

Well-known member
We mogen dus alles loslaten en zoeken naar oplossingen voor organisatorische problemen op 1 ding na: ZATERDAGMIDDAG 14.30 UUR VOETBALLEN!!!!

JMD

Well-known member
NO is als de fundamentalistisch gelovige die probeert athe?sten te overtuigen van het bestaan van God. Hij denkt dat door elke keer hetzelfde riedeltje te herhalen over water dat in wijn verandert en 5 broden en 2 vissen die genoeg waren voor een menigte om te eten dat uiteindelijk men toch wel gaat geloven. Als fundamentalist kijkt hij neer op ongelovigen, voelt zichzelf verheven ('want zij geloven niet'), terwijl de athe?sten de fundamentalist keer op keer uitlachen omdat hij het eeuwenoude riedeltje blijft herhalen zonder een beetje flexibiliteit, terwijl de athe?sten zich flexibel door het leven bewegen, immers zonder loden last van het moeten geloven.

gevegt

Well-known member
Op andere vlakken past dit voor meerdere leden.

Wat is er mis mee om ergens in te geloven en daar uiting aan te geven?

de waan

Well-known member
Voorwaarden bv. dat je er minimaal een x aantal jaren aan vast zit en voor een overstap zo-za dat 14.30 of 15.00 uur de standaardtijd is op zaterdag waarvan je alleen maar mag afwijken bij wederzijds goedvinden.

Dat zou wel raar zijn, want de huidige regels zijn niet zo streng.

Ik vind het overigens wel raar dat ze afgelopen zomer niet al de vinger hebben opgestoken voor een overstap, want dit komt niet bepaald uit de lucht vallen. Volgens mij had ik het hier al een paar keer voorspeld.

de waan

Well-known member
Ik kan het fout hebben, heb er geen onderzoek naar gedaan, maar ik heb het idee, dat algemene ,niet-RK zondagverenigingen wat eerder de overstap maken, dan RK-zondagverenigingen. Quick '20 lijkt me een RK vereniging.

Dat heb je fout. De plaatselijke en regionale trends zijn de belangrijkste reden. In Oldenzaal is de "zaterdagtrek" al een aantal jaren veel sterker dan in de omliggende regio.

Een juist ??n van de eerste overstappers in Twente, PH, is ook een van oudsher katholieke club.

JMD

Well-known member
Verstandige reactie . Een verademing t.o.v. het domme geneuzel van andere figuren die moeite hebben met een afwijkende mening.
Aldus degene die zelf elke week hetzelfde riedeltje weer start ('wanneer zou er nieuws komen', 'ik hoop wel dat zaterdag niet opnieuw de klos is') en het dan gek vindt als anderen precies nog steeds dezelfde mening hebben als de week ervoor en dan vervolgens begint te klagen dat anderen dom kletsen en moeite hebben met een andere mening.

gevegt

Well-known member
Aldus degene die zelf elke week hetzelfde riedeltje weer start ('wanneer zou er nieuws komen', 'ik hoop wel dat zaterdag niet opnieuw de klos is') en het dan gek vindt als anderen precies nog steeds dezelfde mening hebben als de week ervoor en dan vervolgens begint te klagen dat anderen dom kletsen en moeite hebben met een andere mening.

Wat doe jij anders?

JMD

Well-known member
Wat doe jij anders?

Ik reageer idd elke keer weer ja. Dat klopt. Maar lees nog even de eerste woorden van mijn post die jij citeert.... En lees dan even wat pagina's terug en kijk naar de tijdsaanduidingen. Het gaat hier met ups en downs qua posts, maar zo ongeveer elke keer begint het weer met NO die steeds hetzelfde post. (en dan verbaasd reageert dat o.a. ik idd daar elke keer op blijf reageren)

gevegt

Well-known member
Onder empathisch versta ik, je kunnen inleven in de mening van anders denkenden .
Ik heb meerdere keren aangegeven, dat ik snap hoe anderen vanuit hun achtergrond denken over zaken als bijvoorbeeld weekendvoetbal.
Neemt niet weg, dat ik gewoon blijf zeggen wat ik ergens van vind.

Dat is je goed recht natuurlijk.
Als ik het hier en daar zo lees is dat het star denken de piramide tegenhoudt om het voetbal naar een hoger niveau te brengen.
Hoe zou je dat kunnen doorbreken?

Bovenaan